Jump to content
IGNORERAD

Världens bästa flygplats.....


lars60

Recommended Posts

http://www.dagensps.02083/index.xml

200.000 resenärer har korat bästa flygplatserna i världen, inom området service och kvalitet. Här är resultatet som sammanställts av Airports Council International (ACI), rapporterar Vagabond.se.

Bäst i världen:

1. Incheon International Airport i Seoul, Sydkorea

2. Changi International Airport, Singapore

3. Hongkong International Airport

4. Central Japan International Airport

5. Halifax International Airport, Kanada

Bäst i Europa:

1. Zürich Airport, Schweiz

2. Southampton Airport, Storbritannien

3. Porto, Portugal

4. Keflavik International Airport i Reykjavik, Island

5. Domodedovo International Airport i Moskva, Ryssland

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Jaha då har jag varit på den bästa i europa . Och det är också den enda av dom allihop.

Jag var väl inte så värst imponerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit i Moskva..men inte på den flygplatsen...hehe.!  ;)

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Changi Airport i Singapore (drivs och ägs av Singapore Airlines) har legat i topp eller vunnit dom senaste 15 åren tror jag

Har flugit några gånger därifrån och är inte särskilt imponerad av den

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har flygit från båda flygplatserna, senast från Koreas på nyårsafton och Singapore i sept , och måste säga att Singapore är bra mycket bättre än Koreas så vad betyget grundas på vet ja ej.

Saknar gamla terminal 1 i sing (numer går cph flighten från terminal 3)

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Är helnöjd med både Hong Kong och Singapores flygplatser.Där skulle dom som projekterade Suvvan kanske sneglat lite extra på.

Hur man utan problem spenderar en 10-timmars transfer på Changi kommer i en bildtråd nära dig snart  :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är helnöjd med både Hong Kong och Singapores flygplatser.Där skulle dom som projekterade Suvvan kanske sneglat lite extra på.

Hur man utan problem spenderar en 10-timmars transfer på Changi kommer i en bildtråd nära dig snart  :drinks:

Kan bara hålla med. De är nog de två mest imponerande jag varit på.

Konstiga val i Europa, bara en massa småflygplatser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helsingfors-Vanda har vunnit några gånger osså, och nu står terminal 5 på Arlanda i tur att få beröm, sedan får man på söndag se hur det ser ut i Doha med Quatar Airline, efter mellan landningen på väg till Banggis! :drinks:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ängelholm Airport, är nog i en klass för sig själv.

[move]

Ballongflygaren Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

För ballongflygning så duger gräsmattan i Sveaparken ( Flen ) också. Scenen " gapskrattet"  kan med fördel användas som flygterminal. Gångavstånd till Thaihaket på Drottninggatan.

Tips! Undvik flygning på midsommaren då gräsmattan nyttjas av två och fyrbenta varelser.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur Changi kommer på andra plats är för mig ofattbart. Har varit på massor av flygplatser runt i världen som jag anser spöar skiten ur den  :kort:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Tycker det va en rätt bra lista.

Har iofs inte varit i Halifax.

Flygplatsen bedöms väl efter lite olika kriterier där bla servicen anses som viktig och där ligger ju Changi bra till även om själva byggnaden kanske inte är så imponerande.

Har en kompis som jobbar som flygkapten, 747, på Cathay och har haft nöjet att få sitta med i cockpit vid inflygningen till HongKongs gamla flygplats, Kai Tak några gånger och det är en lite speciell upplevelse.

För övrigt måste jag säga att jag tycker Arlanda är helt okey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Måste hålla med dej Born , att Arlanda är en bra flygplats . Inte massa trängsel . Och det mesta brukar gå smidigt .

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...