Jump to content
IGNORERAD

Vad tycker du om maipenrai.se


Kim

Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?  

197 röster

  1. 1. Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?

    • Fan vad rörigt allt ser ut, Msn är bättre
      28
    • Jag bryr mig inte om det är detta eller Msn, det är innehållet i trådarna som betyder något.
      22
    • Det ser ganska lovande ut, kanske kan bli nåt (?)
      83
    • Jättebra, jag var väldigt less på Msn:s forum.
      59
    • Superbra, hädanefter blir detta det enda thaiforum jag skriver på.
      23


Recommended Posts

Jättedåligt...Ser ut som det är en traktorförare och en gruvarbetare som smällt ihop skiten...

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    18

  • Herr Chang

    14

  • Kim

    13

  • Rospigg

    12

Mest aktiva i denna tråd

Hej noBuzz,

"Nu skulle det ju iofs gå att importera alla meddelanden från gamla TT om man hade tid och lust..."

Det hade ju varit perfekt! Man kunde ju skapa en speciell forumdel med allt från TT, utan möjlighet att skapa nya trådar, men kanske kunna svara i befintliga trådar.

Fast MSN kanske har invändningar... och ska man då matcha gamla nick mot eventuellt nya? Mai Pen Rai får plötsligt tusentals nya medlemmar ;-) Enklast nog vore nog att det ser ut som att en speciell medlem gjort alla dessa inlägg, plus att man i inlägget lägger till vem som verkligen gjorde det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jättedåligt...Ser ut som det är en traktorförare och en gruvarbetare som smällt ihop s**ten...

Puss

Erkki

:kort: utvisning direkt din gamle fönsterbytare.  :D

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla!

Det nya forumet verkar vara nytt och fräsch! Det kommer att vara kul att vara här. Det är en fördel att det finns lite finesser som gör det jobbigare för skojarna som reggar många nick och som ständigt letar upp allt vissa skriver för att skriva elaka kommentarer.

Det är dock synd att det är svårt att få en övergripande bild över alla trådar som folk har skrivit i en bra bit bakåt i tiden.

Hälsning!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det bästa måste ju vara möjligheten att spärra ip-nr så att de mest ihärdiga fre och lördags uppviglarna :kort: för gott 

Mr Lamai

Det var ju ingen bra funktion.  :furious2:

Nä det detta kan väl bli ngt. Omröstningen verkar ju vara normalfördelad.  :Drogar-BlackEye(LBG):

Link to comment
Dela på andra sajter

LelleGotland

Hej hallå, ja det här blir nog bra med tiden   :thumbsup: när man har kommit på hur allt funkar ??? :Drogar-BigGrin(LBG):

Hoppas nu att alla hittar hit..

Smaken är som baken....en del har ingen!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

LelleGotland

sedan tycker jag det är mycket positivt med att vi har fått lite fler uttrycksymboler  :idea2: :icon_idea: :maipenrai:

Dom kan ju fyllas på efterhand :29: :Drogar-SunGlass(LBG):

Smaken är som baken....en del har ingen!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att det blir bra det här.

Tar väl lite tag för att känna sig hemma här.

Fridde

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Tjoff!

Mycket bättre än, MSN! Tror inte jag postade ett inlägg där!? ;D

Men det var inte bara för MSN skull.. Aja, lycka till med sidan!!

Poff!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Lumberjack DP14

Jepp. Verkar bra det här ;D

2Much.

E de dojjor du kramar om eller...?

Mvh

Mr Lumberjack DP14

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver och stavar som en idi*t kommer du troligtvis bli betraktad som en sådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Destination Philippines

Mycket funktioner och mycket ämnen/grupper i forumet, mycket av allt behöver inte alltid vara bättre, många efterfrågar enkelhet.

För många ämnen/grupper i forumet innebär att mycket kommer bli oläst av många medlemmar då dom flesta bara orkar att gå in i den breda allmäna gruppen  (generellt om Thailand).

Många vuxna förvärvsarbetande människor har inte tid och lust att hänga på forum med 100 ämnen och en massa extralull på utan vill ha en enkel överskädlig anslagstavla där man enkelt kan skumma igenom dom senaste messen och endast läsa det som intresserar en.

Förstår att denna sida måste generera en viss inkomst då den inte är gratis att driva men att det ploppar upp svar i trådarna med reklambanners typ mess 60 i denna tråd år kanske inte så lyckat.

Thaitjejer var ju enkelt och "unikt", MaiPenRai liknar många andra Thaiforum både innehållsmässigt och utseendemässigt och känns inte lika unikt utan mer som ett i mängden.

Och Thaitjejer var ju ett "inarbetat" namn, lite synd att släppa det men förstår om värdarna vill ha ngt som inte accosieras till (missförstå mig rätt) en sexsajt, antagligen lättare att skaffa annonsörer till en sajt med mer "neutralt" namn.

Hmm vad betyder Maipenrai egentligen, betyder det "Det är lugnt/Never Mind" eller??

Det som är bättre är att man har möjlighet att redigera och att det finns en sökfunktion och att man har större utrymme.

Lycka till

Mvh/D.P

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Många vuxna förvärvsarbetande människor har inte tid och lust att hänga på forum med 100 ämnen och en massa extralull på utan vill ha en enkel överskädlig anslagstavla där man enkelt kan skumma igenom dom senaste messen och endast läsa det som intresserar en.

Finns en endaste länk att trycka på - de bifogade bilden.

Då får du se alla senaste inläggen... Det måste väl även vuxna förvärvsarbetande människor ha tid med, om de ändå tagit sig hit.

senaste.gif

senaste.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Mai pen rai betyder ungefär "inga problem, det gör inget!" Och det är ett väldigt vanligt uttryck som i princip alla thailandsturister med öron stöter på. Alltså ett mycket bra namn på ett thaiforum.

Sedan... jag är själv inget större fan av många anslagstavlor och skulle helst ha allting samlat på en enda. Men eftersom det finns många som vill ha det lite mer strukturerat så köper jag idén om att ha en uppdelning och kör istället på länken Surin_P3 visar. Alltså "visa olästa inlägg sedan ditt senaste besök". På så vis så ser jag bara en enkel radda av trådar precis som jag vill ha det. Och då finns dom trådarna ändå i sin tur uppdelade för dom som hellre önskar ha det så.

Namnbytet från Thaitjejer till Maipenrai beror på att det var ett strategiskt dåligt namn. När jag startade TT på skoj för 8 år sedan så hade jag ingen aning om vad som komma skulle utan valde namn efter ungefär 2 sek betänkelsetid på ett infall om vad jag önskade diskutera just i det ögonblicket.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som P3 och Kim skriver så fungerar länken "Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök." alldeles utmärkt. Enda haken är att om man halvvägs genom råkar stänga listan av olästa inlägg får man inte samma lista när man klickar på länken igen... endast det som är nytt sedan man klickade på länken förra gången. Och jag förstår varför.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkejrå det ser väl hyfsat ut för att vara skapat av två klantarselen...

Här får ni lite bajs i ansiktet...  :fan1:

:D

Borde vi inte ses snart och utvärdera detta över en kask?

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Åkejrå det ser väl hyfsat ut för att vara skapat av två klantarselen...

Här får ni lite bajs i ansiktet...    :fan1:

:D

:kort: Ett negativt karmaklick till erkki utfört :kort:

Quote

Borde vi inte ses snart och utvärdera detta över en kask?

Puss

Erkki

Tycker jag, och varför inte i din sauna med panoramafönster mot torneälven? Där tycker jag dom goda idéerna flödar (även om dom vid en andra övervägning dagen efter oftast ter sig något mindre goda) ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gruvarbetarn är väl hamnsjåare nu och "traktorförarn" IT-guru :morgon: Mvh Måne Ps Kim det blir fortfarande bara text Ds

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...