Jump to content
IGNORERAD

Vad tycker du om maipenrai.se


Kim

Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?  

197 röster

  1. 1. Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?

    • Fan vad rörigt allt ser ut, Msn är bättre
      28
    • Jag bryr mig inte om det är detta eller Msn, det är innehållet i trådarna som betyder något.
      22
    • Det ser ganska lovande ut, kanske kan bli nåt (?)
      83
    • Jättebra, jag var väldigt less på Msn:s forum.
      59
    • Superbra, hädanefter blir detta det enda thaiforum jag skriver på.
      23


Recommended Posts

broder tuk tuk

Mai pen rai är ett bättre namn på en sajt som behandlar allt som har med Thailand att göra.

Namnet thaitjejer ger ju lätt en association till en kontaktsajt eller ännu värre en porrsajt och var kanske inte så bra för gifta eller samboende gubbs.

Frugan kastar ett öga och ser namnet thaitjejer.

Tar ett tag innan man vänjer sig av med thaitjejer men jag tycker att mai pen rai verkar spännande.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    18

  • Herr Chang

    14

  • Kim

    13

  • Rospigg

    12

Mest aktiva i denna tråd

Då var man här då. Tog ett par dar å kolla inn sidan men nu så :thumbsup:

Mvh

    Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom hem efter en vecka ute i buschen öppnar TT och ser, TT ska läggas ned :ahh: efter att chocken har lagt sej såg jag en länk :maipenrai: klickar hit, och så var man då reggad och klar att åter tycka och tänka igen. Nytt forum, nya upplägg, lite annorlunda sätt att manövrera, med nya och bättre möjligheter för skribenterna. Visst kommer man att sakna vissa trådar, som Kims Issanby och dagens bild, liknande går naturligtvis att starta upp på nytt, det verkar ju som att de flesta medlemmar följer med över hit. Hoppas slippa msn:s tröghet, som när man klickar på en tråd, och inget händer på evigheter, sitta och stirra på en blå skärm som eventuellt slår om till önskad rubrik, därefter gå tillbaks till allmänt, samma visa, bara sluta och vänta tills senare, msn blir överbelastat till och från. Detta kan bli bättre när det kommer igång för fullt och medlemmarna, mej själv inberäknat, har lärt sej att manövrera forumets potencial.     

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

karlarpsmetz

Ser ju inte dumt ut, snyggare om inget annat :thumbsup:   :41: mitt i prick

Mvh

Karlarpsmetz

Mvh Karlarpsmetz

Djai yen yen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Klart mycket bättre.

Hoppas andra saker än utseendet också förbättras.  :crazy:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu kom jag på något jag saknar från MSN...

Att första inlägget plus de senaste 15 senaste visas när man klickar på en tråd. Så fort en tråd här får en ny sida här vet man ju inte riktigt om man läst all på föregående sida. Med MSN-modellen slipper man oftast gå tillbaka och framåt.

Visst kan man välja "Alla", men det lär ju ta sin tid i bildtrådarna. Jadå, jag vet att det är likadant på till exempel Soi Sixten och andra phpBB forum. Modifierar bara mitt svar på ursprungliga frågan lite!

Herr Chang har talat.

Du kan också välja att bocka för " Visa nyaste inläggen längst upp. " i inställningarna för layout.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att det endast är 10% som tycker innehållet i trådarna är viktigast  :kort:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade enkelheten med MSN på sitt sätt. Precis som en del andra här, hittade jag hit efter min första resa ocg har vant mig vid MSN.

Gillar en "ren design". Kanske man vänjer sig!? Har vart en del på Flashback och det forumet är ju till vissa delar rätt likt detta.

Här finns det ju en hel del funktioner som man saknat på MSN.

Ju mer jag skriver desto mer förstår jag fördelarna med detta forum :crazy:

Nä...kommer sakna TT, men mest av nostalgiska skäl. Detta kommer att bli ett kanonforum!!

Tror Bulken...

size="3"][Jahaaa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Intressant att det endast är 10% som tycker innehållet i trådarna är viktigast  :kort:

Ännu mer intressant tycker jag det är att 80% av alla som registrerat sig på maipenrai dom senaste 48 timmarna struntar i att ens rösta.  :o

Är det bara en av fem som deltar så pass aktivt att dom kan tänka sig klicka i en omröstning medan hela 4 av 5 nöjer sig med att enbart läsa och är nöjd med det?

Och än mycket mindre är ju procenten som kan tänka sig att skriva en kommentar. Har inte räknat men det kanske blir 1 av ca 10-15 medlemmar som faktiskt aktivt skriver jämfört med medlemmar som bara läser.

Intressant som sagt!  :thumbsup:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Va en del påpekanden i början av tråden att ,SMF, IPB, vBulletin och phpBB etc ser likadana ut.

Finns ju oändligt med inställningar för moderatorerna att skräddarsy just utseendet, ändra inställningar och installera olika mods mm.

Själv tycker jag standardutseendet (detta) är fruktansvärt tråkigt, annars är det ju ett rejält uppsving jämfört med "thaitjejer" som är alldeles för gammalt och tråkigt.

Framförallt är ju sökfunktionen en bra uppdatering bara den.

Här finns det en hel del mods/themes o ladda ner för o sätta lite personlig stil på forumet (för moderatorer då)...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

SÅ JÄVLA RÖRIGT,  KASS,  DET BLIR RÖTT DIREKT :kort:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer nog att bli bra det här då vi har blivit lite varma i kläderna   :thumbsup:

                                        mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer ett litet försvar emot detta:

Quote

Själv tycker jag standardutseendet (detta) är fruktansvärt tråkigt

Varför vi valde att använda standard utseendet är helt enkelt pga alla modifieringar som gjorts i bakgrunden med programvaran.

Dessa modifieringar är nästan omöjliga om man inte använder standard temat.

Vi vill ju alla ha ett forum med snabbhet och flyt.

Detta kan oftast inte fås med ett fullt ut modifierat forum i kombination med ett annat tema som inte är testats av hundra tusentals människor.

Fast buggar uppkommer även här, men i mycket, mycket mindre skala.

Samt att supporten som finns att få för detta tema är oerhört bra, jämför med andra teman där supporten oftast är obefintlig.

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo

Enda som jag inte gillar är den ljusa tråkiga bakgrunden, men annars så tycker jag att det e ett kanonupplägg, mycke bra funktioner  :5:

Undra dock varför ni har den här  :50:   en tuta som säger BÖG !  hehe

:D:D

r

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Det ser ju bra ut det här.  :thumbsup:

Tyckte även att det gamla TT var trevligt och enkelt upplagt.

Tillhör dom som mest läser och inte skriver så mycket.

Ska försöka börja skriva lite nu när det blir som nystart.

TT dör snart, Länge leve Mai Pen Rai. ( Som buddisten skulle ha sagt )  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Här kommer ett litet försvar emot detta:

Varför vi valde att använda standard utseendet är helt enkelt pga alla modifieringar som gjorts i bakgrunden med programvaran.

Dessa modifieringar är nästan omöjliga om man inte använder standard temat.

Vi vill ju alla ha ett forum med snabbhet och flyt.

Detta kan oftast inte fås med ett fullt ut modifierat forum i kombination med ett annat tema som inte är testats av hundra tusentals människor.

Fast buggar uppkommer även här, men i mycket, mycket mindre skala.

Samt att supporten som finns att få för detta tema är oerhört bra, jämför med andra teman där supporten oftast är obefintlig.

:wai:

På dig låter det som om det skulle va väldigt krångligt att byta tema och få det att fugera felfritt, låter lite konstigt, har iof bara erfarenhet av phpbb och där funkar det bra att ändra teman lägga in mods mm, kanske inte funkar lika bra med SMF   :Drogar-KnockedOut(LBG):

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Emmsk

Saknar forumdelar för Ekonomi (generellt, försäkringar, sjukvård, m.m.) och Religion som ju kan vara bildande.

Annars e upplägget bättre här än på MSN.

M V H

---> E

Link to comment
Dela på andra sajter

Byt ut de där "användare senaste 60 minuterna" eller va de står mot användare som e online för tillfället.

Kan nog bli bra de här...

Var kan man tipsa om god pyttipanna i Thailand?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Var kan man tipsa om god pyttipanna i Thailand?

Vill du ha eller vill du tipsa?

Two Lion, soi 9 - Pattaya Klang, fast jag tror att du redan känner till det stälet  :icon_mrgreen:

IMG_0195.jpg

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inne för tredje eller fjärde gången nu och jag måste säga att det känns bättre och bättre ju mer man kommer in i det.

Blir nog ett av, eller kanske rent av det bästa thaiforumet. :icon_razz:

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det första intrycket var att det är lite rörigt på det nya Forumet jämfört med TT, som hade en hel del att önska. Har nu provat att skriva en del inlägg och känslan av att känna igen sig och hitta har ökat men dessvärre kvarstår känslan av att det är något rörigt och att det saknas en del funktioner som fanns på TT. Varför finns det ingen knapp för ångra om man har tänkt sig skriva något men i sista sekunden ångrar sig? Det går heller inte att ha två fönster öppna samtidigt, d.v.s. där man skall skriva svaret och att samtidigt kunna snegla på det som man vill svara på? Någon snabbknapp till rubriken Allmännt tycks inte heller finnas o.s.v. Det blir nog inte så många inlägg från min sida  :- .

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...