Jump to content
IGNORERAD

Vad tycker du om maipenrai.se


Kim

Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?  

197 röster

  1. 1. Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?

    • Fan vad rörigt allt ser ut, Msn är bättre
      28
    • Jag bryr mig inte om det är detta eller Msn, det är innehållet i trådarna som betyder något.
      22
    • Det ser ganska lovande ut, kanske kan bli nåt (?)
      83
    • Jättebra, jag var väldigt less på Msn:s forum.
      59
    • Superbra, hädanefter blir detta det enda thaiforum jag skriver på.
      23


Recommended Posts

Intressant att läsa Kims svar att det är bara att kasta in en fråga och få svar på momangen. Det är bara att sovra bland svaren. Fick inte ett enda svar på frågan om Thailändska trafikregler. Lät genom en bekant också skriva några frågor på TT som flera gånger blev svarslösa. På en fråga svarade H.C. med ett ganska substanslöst svar. Får väl försöka skriva dessa frågor här under eget nick framöver så se vad det kan ge. Har läst att aktiviteten här är dubbel på de gamla TT medlemmarna  :lol: .Då borde sannolikheten för att få svar också vara ungefär dubbel.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    18

  • Herr Chang

    14

  • Kim

    13

  • Rospigg

    12

Mest aktiva i denna tråd

Tackar Kim för ett utomordentligt svar på min fråga  :great:

Helt klart är det ju ibland lite väl mycket fylle o gnäll/tjafs trådar och man undrar ibland att folk orkar

bli osams på ett internetforum och fylla trådar med tjafs.Men det är ju iof bara o hoppa dom trådarna.

Håller med om att reseberättelser och bildtrådar är mycket intressant att läsa och se.

Men när man startar en sån tråd med massor av bilder i första inlägget kan man väl bara skriva ett inledande

första inlägg innan alla bilder,annars börjar ju varje delsida med samma bilder och detta kan vara lite segt när man ibland sitter med en riktigt seg uppkoppling.Bara ett förlag till alla som startar såna trådar.

Kanske dags att jag själv lägger upp lite bilder själv o inte bara snyltar på andras foton  :whistle:

Mvh Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bättre än MSN!  :great:

Skulle dock vilja ha en funktion där man kan blåmarkera (ignorera) alt rödmarkera (prioritera) trådar.

Vore kalas om den samverkade med suveräna funktionen "Visa olästa" och "Visa nya". Så prioriterade trådar kommer först och ignorerade sist eller inte alls.

Exempel: "Råkade" skriva i muslimtjafstråden och vill inte ha upp den under "visa", helst inte alls :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad jag personligen tycker om MPR och i vilken riktning jag skulle vilja att det utvecklades?

Tja, jag tycker nog att det är det överlägset bästa thaiforumet i hela världen om jag ska vara riktigt ärlig och uppriktig.  :yes:

Dock med både "up and downs" då det känns mindre bra och toppar när det känns riktigt, riktigt bra.

Rent tragiskt tyckte jag att forumet kändes för någon vecka sedan när det höll på att spåra ur med en miljon fyllenedspammade trådar och hade det inte varit för att jag var delägare så hade jag nog lämnat forumet för en tid.

En massa trams som inte har något läsvärde annat än för dom chattande fyllona själva önskar jag nog helst av allt slippa se på ett forum. Finns ingen mer trist läsning än det, usch och fy.

Diverse bråk, ifrågasättanden av moderationer osv är ju också alltid trist men har dock ett visst läsvärde trots allt. ;)

Bäst tycker jag nog är alla utmanande diskussioner om allt thairelaterat mellan himmel och jord som väl alltid varit tt's och numer mpr's signum.

Annat jag gillar är alla reseberättelser och givetvis bilder, filmer mm, men också all ovärderlig personlig info man kan få på momangen bara genom att slänga ut en fråga över något speciellt man undrar över. Visserligen får man alltid sovra bland svaren eftersom alla inte är riktigt så genomtänkta, men klarar man bara av det så är kunskapsbanken här helt enastående.  :great:

Vad jag personligen önskar utveckla för forumet är i ett kort perspektiv deltagandet och funktionen. Det ska kännas bra att delta här för dom allra flesta och vi jobbar fortlöpande med att disponera om forumet och funktionerna så att allt blir uttänkt, praktiskt och optimalt. Och ser vi utöver själva forumdelen så har vi även en förhoppning om att utveckla hela portalen Maipenrai så att vi kan erbjuda det mesta som en thailandsintresserad resenär efterfrågar. Och då b la genom att knyta till oss diverse samarbetspartner inom olika områden och dessutom tillhandahålla all tänkbar info om Thailand som kan kännas intressant för gemene man. Vi vill helt enkelt att detta ska bli en samlingspunkt för allt möjligt och omöjligt thairelaterat.

Finns väl mycket mer att skriva om detta men jag tror jag avslutar genom att säga att jag tycker att forumet upplever en av sina toppar just nu med många läsvärda och intressanta diskussioner pågående. Det glädjer mig också att se hur många kloka och vidsynta skribenter som ansluter i allt större utsträckning.

Är en riktig fröjd att läsa så många läsvärda inlägg som det är just nu och enda felet med det är att det är så himla svårt att slita sig från datorn. För vem vill vara en datanörd när det finns så mycket annat roligt här i livet att se och uppleva.

Ja, det bästa forumet kan MPR knappast kallas. Jag skulle kalla det för "ryggkliarforum" av stort format. Jag trodde att det skulle bli en förbättring av det gamla TT, men det blev det ju absolut inte.

Det visar sig att om man inte håller med mode. eller käftar med någon av mode. små gullegrisar/ryggkliare - ja då blir man helt enkelt bannad. Jag är av den åsikten att försöker man sig på att hoppa på/racka ner/trycka till någon annan på ett forum som detta, då ska man tåla kritiken man får tillbaka.

Börjar man själv med dumheter, ska man väl åndå inte springa till "läraren" och beklaga sig för att någon individ inte vill finna sig i detta utan helt frankt ger igen.

Detta börjar mest kännas som ett välcensurerat "debatt" forum i mängden där ingen får ha en avvikande åsikt eller svara upp mot de enväldiga mode... eller deras "gullegrisar/ryggkliare".

Jag tyckte det var givande att följa debatterna på TT och har därigenom fått många goda upplysningar och en del mindre goda. Här känns det mest som pajkastning på MYCKET låg sandlådenivå, där mode... bestämmer vem som får kasta och vem som inte får.

/ Uffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är en riktig fröjd att läsa så många läsvärda inlägg som det är just nu och enda felet med det är att det är så himla svårt att slita sig från datorn.

Hejsan :yes:

Jätteroligt att det rullar på så bra för mpr.

Nackdelen är väl just den att man antagligen missar väldigt mycket  p.g.a mängden inlägg.

Är själv inte aktiv, vare sig som passivt läsande eller skrivande, på något annat thaiforum än mpr, det behövs inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, det bästa forumet kan MPR knappast kallas. Jag skulle kalla det för "ryggkliarforum" av stort format. Jag trodde att det skulle bli en förbättring av det gamla TT, men det blev det ju absolut inte.

Vilket är det bästa forumet då? Folk blev väl bannade på TT också, vad är skillnaden?

Jag tycker MPR utseendemässigt är det bästa av alla. Till skillnad mot Uffe tycker jag att modereringen ibland är lite för tam. Börjar det inte bli dags att ta in en moderator till, det finns ju ganska många inlägg att granska?

Efter lite turbulens kan man väl konstatera att MPR fått en väldigt bra start men den kommer väl aldrig att tilltala alla, vilket forum gör det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick överstyr för någon vecka sen, men har återgått till det bättre..

Sen är det som Joints säger att alla kan inte tycka likadant.

Man kan inte alltid ha samma åsikter, men man måste dock respektera varandra, att alla inte är formade likadant, att vi är olika individer.

Då kommer det mesta att lösa sig..Men framförallt, vi är ute i cyberspace..Ta inte allt så personligt

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det visar sig att om man inte håller med mode. eller käftar med någon av mode. små gullegrisar/ryggkliare - ja då blir man helt enkelt bannad.

Hahahaa. :rofl::rofl::rofl:

Tycker att vi tål rätt mycket... Och som Joints säger, kanske ibland för mycket. :he:

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Joints inlägg. Det bästa forumet behöver inte betyda att det är bra. Och själv känner jag mig inte tilltalad av utseendet på MPR. Det liknar flera andra forum, fast det har mera tekniska finesser för de intresserade. Jag tänkte själv börja skriva på TT när det lades i malpåse, och medlemmarna indirekt tvingades hit. Det kändes lite som att ramla på målsnöret.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Angående Joints inlägg. Det bästa forumet behöver inte betyda att det är bra. Och själv känner jag mig inte tilltalad av utseendet på MPR. Det liknar flera andra forum, fast det har mera tekniska finesser för de intresserade. Jag tänkte själv börja skriva på TT när det lades i malpåse, och medlemmarna indirekt tvingades hit. Det kändes lite som att ramla på målsnöret.

Det är mer fart här än på det gamla TT som innan MPR startade upp förde en tynande tillvaro. Ser inte alla forum ganska lika ut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints.  Jo, dessvärre ser flera forum ganska lika ut med sin blågrå färg och med sina rutor till vänster för varje ny rubrik, t.ex. thailandsforum. Det är med en viss motvilja som jag skriver på de olika forumen. Hade layouten varit trevligare så hade jag skrivit oftare. Förvånas över ett påstående att det är mera fart här samtidigt som det tidigare har skrivits att det till största delen är gamla TT medlemmar som har flyttat över  (" tvingats ") hit. Det hade varit intressan om Kim på TT hade gått ut med en riktig förfrågan om vad medlemmarna i stort önskade av forumet, rent tekniskt eller layoutmässigt. Jag kan inte minnas att jag har läst önskningar om några stora omvälvande förändringar.

Jag har ändå, trots min något negativa inställning, försökt skapa intressanta ämnen och svar som inte är alltför galna  :crazy:   .They are coming to take me away haha,hihi hoho.those funny people...

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns så rörigt :mdr: Men med lite mer träning  :oh:Kan det funkar!

Men om det nu är så Hiteck så varför kan man inte radera & redigera om man stava fel :lol:

Men Gamla TT Vaju enkel & Lätt :he:

Men hursom  helst jag alla önskar en trevlig Vinter :rules:

För våren kom & vi levde loppan :mdr: Nu sommar Passerat :oh:

Men vi är lika Glada ändå :crazy: För nu edä Dags för vissa att dra till

The land of LOS

Men mr-noodles Måste go to Work  :lol: jag önskar alla en god Resa

PS I will be there on santa Day :na: DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men om det nu är så Hiteck så varför kan man inte radera & redigera om man stava fel

Det går att ändra ditt inlägg i 15 minuter efter du postat det.

Radera går inte, det är vårt jobb ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att inte kunna radera sina egna inlägg i en tråd, det är väl sådant som Herr Chang m.fl tycker är så suveränt och gör forumet till MYCKET bättre än TT. Bara en gissning.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken är väl att vi ska slippa en massa trådar utan inledning.

Vi har ju alla sett hur humöret växlar ibland. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar bli väldigt positivt här på MPR. Sen 00:00 är det bara 2 personer som givit - karma.

Larbejo och Ducce .  vad har hänt ? Men kvällen är ju ung. Så man vet inte vad som händer.

Tycker forumet blir bättre och bättre . :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du inte vad som har hänt? De som brukade ge karma till varandra och andra har blivit avstängda. Var finns jfk nu? Rätta in er i ledet.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...