Jump to content
IGNORERAD

Walking street en ovanlig lördag kväll (bilder)


Celsius

Recommended Posts

Jag tog en tur ner på byn för en bit mat, hårklippning och en välförtjänt fotmassage. Passade också på att ta en promenad genom Walking street för att pejla läget lite och ta några snabba snapshots på slumpmässiga platser. Så här kommer "a community service from Celsius to all the worried punters out there who are wondering what is available and not"

 

Rent allmänt var det givetvis en annan stämning än normalt. Framför allt saknades musiken som alltid pumpar på. Hot Tuna, som jag gärna hänger på annars, var såklart stängd, så den självutnämnde gitarrvirtuosen, Thailands "King of Guitar", som ser ut som han aldrig duschar, har nog ledigt tillsammans med bandet. Man kunde däremot höra att det spelades musik inne på go-go barer. Insomnia lät det också lite ifrån, så eventuellt är diskot igång därinne.

 

 

20161015_203751.jpg

 

Såhär mörkt är det sällan på Walking street!

 

Mycket var som vanligt - kineshorderna gjorde sina obligatoriska vandringar för att betrakta thailändsk "kultur". Dom gör ju varken från eller till från för kommersen på WS, dom är mest ett slöseri med utrymme och syre. Den här kvällen ska jag ärligt säga att det var jag också. Det var redan förutbestämt. Kanske både dom och jag bidrog till att det inte skulle kännas ödsligt denna kväll, i stället för att orsaka irriterande trängsel.

 

Dom som gör reklam för ping-pong show, etc., kändes mer påträngande än vanligt, men det kan ju bero på att vi var färre som var måltavlor denna kväll.

 

20161015_204310.jpg

 

 

Beer bars var öppna, men ingen musik.

 

20161015_204500.jpg

 

 

Go-go barer var återhållsamma med ljusreklamen, men jag antar att allt pågick som vanligt därinne. Öppet var det i alla fall.

 

20161015_204108.jpg

 

Öppen go-go bar.

 

 

20161015_203842.jpg

 

Också öppen go-go bar. "No photo!" Hojtade en av tjejerna när jag plåtade. På gatan är du lovligt villebråd för foto, lilla damen! Därinne kan ni ha era egna regler. Och hur många kineser med selfiepinne har redan filmat dig tror du?

 

 

20161015_204030.jpg

 

Ännu en öppen go-go bar. Somliga go-go's var stängda däremot, förmodligen frivilligt.

 

 

20161015_203933.jpg

 

Det här ryssplejset saknade givetvis flickan som brukar åla sig i glasburen. Fattas bara! Men om det är frivilligt stängt eller inte kan man undra. Det var visst nån polisräd mot ryskor utan WP för ett tag sedan. Ingen förlust för de flesta, tippar jag.

 

 

20161015_204154.jpg

 

Lucifer har redan varit stängt ett tag för renovering. Trollkarlen som man sett här i tolv år var på plats som vanligt men hade inte särskilt många åskådare. Sonen, tror jag, har tagit efter pappas jobb och kör samma trick som farsan, men just nu på en annan del av WS. Överhuvudtaget verkar det byggas om och renoveras en hel del just nu. Borde vara klart till högsäsongen, för på WS bygger man kvickt! En go-go bar hade på några veckor förvandlats till sportsbar, på den breda delen av Soi Diamond. Tror den hette The Sea tidigare.

 

Summa summarum är det avsevärt mindre kommers än vanlig, att döma av hur det ser ut på gatan. Det kan ju givetvis vara knökfullt inne på go-go-barerna ändå, men det tror jag inte. Det är ju trots allt lågsäsong också, inte bara landssorg. Beer bars var i alla fall inte helt ödsliga.  Ville man ha musik och titta på lite rumpor och tuttar till drinken så var det bara att kliva in och då borde allt vara ungefär som vanligt. Alltså, brudar och borsten finns att få tag på utan några problem alls, musik också om man går inomhus. Enda uppoffringen, om det är det, är att man inte får musik på gatan eller i beer bars och kanske inte den rätta feststämningen. Det är i min mening ett mycket rimligt pris för att respektera Thailands landssorg.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

TACK.

Jag har biljett 28/10 så all information är värdefull. Får nog erkänna att jag känner mig 

väldigt osäker på om jag skall åka eller inte.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nutteman:

TACK.

Jag har biljett 28/10 så all information är värdefull. Får nog erkänna att jag känner mig 

väldigt osäker på om jag skall åka eller inte.

 

MVH

Nutteman

Hä ba å åk!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Nutteman:

TACK.

Jag har biljett 28/10 så all information är värdefull. Får nog erkänna att jag känner mig 

väldigt osäker på om jag skall åka eller inte.

 

MVH

Nutteman

Det mesta är nog sig likt för turister då. Bara att åka.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Buddadag idag så det är precis som vanligt..

 

Kolla filmen och läs skylten på Lotus!

 

Handlar bara om kungen inget om Buddha dagen idag.

 

Försäljningen av alkohol "suspended until further notice"

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv, fast vårat hus bara är några mil ifrån så är jag aldrig i Pattaya antagligen pga gumman.

Men vi har ett fiskehamn nära och när havsbrisen slår till så kan jag bli nostalgisk.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...