Jump to content
IGNORERAD

Extremt sjuk "människa"


HuaHindinnge

Recommended Posts

33 minuter sedan, skrev leifen:

Ett par hundra tusen burmeser i västra Thailand har jobb i alla fall. Ändå räcker inte arbetskraften till.

 

Undantaget två unika byar ;)

...."Hela? Nej! Det finns ett litet område som framgångsrikt trotsar inkräktarna, ett litet område omgivet av befästa ..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    29

  • SatanG

    17

  • broder tuk tuk

    13

  • HuaHindinnge

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

34 minutes ago, Boa52 said:

Driver du med mej, ett par timmars resa från ett jobb var hittar du de jobben, kanske inte hudratalsmiljoner men dj många säljer sin dotter för pengar.

Du kan som jag skrivit förut inte förståt och inte varit i Thai, om du har varit, är i thai har du ingen kontakt med Thai folk och vet nada

 

Det finns mycket jag inte vet och förstår angående Thailand men helt klart framstår dotterns 3-månaders hundvalp som en auktoritet på området jämfört med dig.

 

Jag skulle kunna dra upp att jag bott 18 år i Bangkok och på landet men samtidigt vet jag att det inte är någon garanti för att jag förstått något, det finns ju faktiskt svenskar som bott i Sverige i 60 år utan att ha förstått något om Sverige. Jag väljer istället att låta dig tro att mamman egentligen inte gjorde något fel då hon sålde sin 13-åriga dotter till prostitution då Thailand är  världens i särklass fattigaste land där man måste vandra 12 dagar genom terroristinfekterade öknar innan man kan hitta ett jobb som betalar en brödbit.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Atom:

 

Det finns mycket jag inte vet och förstår angående Thailand men helt klart framstår dotterns 3-månaders hundvalp som en auktoritet på området jämfört med dig.

 

Jag skulle kunna dra upp att jag bott 18 år i Bangkok och på landet men samtidigt vet jag att det inte är någon garanti för att jag förstått något, det finns ju faktiskt svenskar som bott i Sverige i 60 år utan att ha förstått något om Sverige. Jag väljer istället att låta dig tro att mamman egentligen inte gjorde något fel då hon sålde sin 13-åriga dotter till prostitution då Thailand är  världens i särklass fattigaste land där man måste vandra 12 dagar genom terroristinfekterade öknar innan man kan hitta ett jobb som betalar en brödbit.

Nu hamnade du väl mycket utanför eller hur. huva

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Jasså sju år sen, sen ni som bor i Thai vet att sånt händer, ni som bara varit i turistorter och raggat brudar och inte bott i nån by där en ensamstående mamma

inte har en Bath hur ska hon göra

Odla Kat TjärringDjävul!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Boa52:

Nu hamnade du väl mycket utanför eller hur. huva

Nu var det, det med läsförståelse igen 5555555

Men dunken ställer väl till det i Tavelsjö.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nu var det, det med läsförståelse igen 5555555

Men dunken ställer väl till det i Tavelsjö.

 

Det verkar vara fulsprit i dunken för det slår sig på ögonen verkar det ! :-)

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

 

Det verkar vara fulsprit i dunken för det slår sig på ögonen verkar det ! :-)

 

 

Inta bara ögonen tyvärr.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

 

Inta bara ögonen tyvärr.....

 

Total System Failure !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

 

Total System Failure !

Har du köpt in systemet?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev burrabus:

Billigt med ammunition 

Ammunition är inte billigt,helst inte jaktammution

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Visst finns det alldeles för många fattiga människor i Thailand och visst kan en fattig människa hamna i en desperat situation men om man urskuldar att sälja sin 13-åriga dotter till prostitution med fattigdom då finns det ju hundratals miljoner mödrar som skulle sälja sina döttrar.

 

Delar av Thailand må vara fattiga men ingen bor men än ett par timmars bussresa från ett jobb de kan leva hyfsat på och det kan inte sägas för en särskilt stor andel av Afrikas eller den Indiska subkontinentens befolkning.

 

Hade hon sålt sig själv hade jag dock inte haft några invändningar.



Jag är lite tvetydig där. Då fattigdom inte bara handlar om vad som finns i plånboken för stunden. Nånting jag lärt mig efter 25 år i Thailand är att det som vi ur vårat perspektiv upplever som logiskt och självklart från början, många gånger inte gäller fattiga oskalade människor som många gånger inte förstår skiljelinjen mellan rätt och fel enligt vårat sätt att se det.
Därav så tror jag att det är högst troligt att mamman tänkte på ett sätt som inför henne själv urskuldade det hon gjorde.
Detta är naturligtvis inget försvar. Men vad jag vill säga är att moral formas ju efter egna upplevelser. Och kan då skilja sig åt, vilket folk ofta har svårt att förstå. Eftersom man ser sina egna preferenser somysjälvklara mått för hur saker ska vara.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragisk historia, och ett jävla svin till man, gott att han åkte in.

Mamman är också ett äckel, så även barägaren som utnyttjat flickan för egen vinning...

 

Men var det bara jag som tänkte så här?

Om man lyssnar på reportaget, säger de väl att "Mannen är svensk medborgare", brukar inte det vara en omskrivning av "invandrare" av våra media?

 

Ja, jag vet att jag betraktas som rasist av flera, till dem vill jag bara säga "Det finns bara EN ras av människor", jag ogillar personer som beter sej på ett sätt som jag inte uppskattar, oavsett hudfärg osv.

 

Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Du verkar inte ha mycket koll på Thailand, och din del där du brukar semestra Isaan, om jag inte har fel!

 

I princip alla fabriker söker arbetskraft, även okvalificerad sådan.

Jobb finns över allt för de som kan tänka sig att passa tider och jobba.

Du har helt fel, unga människor kan få jobb om dom har utbildning, de som är 40 år är för gammal och får inget jobb

helt klart jobb för 150 bth per dag finns

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Jag är lite tvetydig där. Då fattigdom inte bara handlar om vad som finns i plånboken för stunden. Nånting jag lärt mig efter 25 år i Thailand är att det som vi ur vårat perspektiv upplever som logiskt och självklart från början, många gånger inte gäller fattiga oskalade människor som många gånger inte förstår skiljelinjen mellan rätt och fel enligt vårat sätt att se det.
Därav så tror jag att det är högst troligt att mamman tänkte på ett sätt som inför henne själv urskuldade det hon gjorde.
Detta är naturligtvis inget försvar. Men vad jag vill säga är att moral formas ju efter egna upplevelser. Och kan då skilja sig åt, vilket folk ofta har svårt att förstå. Eftersom man ser sina egna preferenser somysjälvklara mått för hur saker ska vara.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

Tänk att jag fick ge dej ett karma, helt rätt som du skriver mamman tänkte bara på pengarna och hur skulle hon göra , no mony, inge mat ,ingenting

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland funderar jag starkt på att avliva MPR, mest pga att strypa tillgången till det fria ordet för de som har en förmyndare som inte utför sitt arbete. 

 

Men sen kommer jag på att det är ganska kul att läsa vissas inlägg och lägger tanken på hyllan tills vidare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Surin P3:

Ibland funderar jag starkt på att avliva MPR, mest pga att strypa tillgången till det fria ordet för de som har en förmyndare som inte utför sitt arbete. 

 

Men sen kommer jag på att det är ganska kul att läsa vissas inlägg och lägger tanken på hyllan tills vidare. 

Ja. Ingen censur. Det är bra att alla får utrymme. Och eftersom en del blir provocerade så svarar de också. Forumet blir mera levande.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Ja. Ingen censur. Det är bra att alla får utrymme. Och eftersom en del blir provocerade så svarar de också. Forumet blir mera levande.

 

Väldigt sällan vi censurerar. 

Men ibland måste vi beskydda vissa medlemmar från deras egna "svagheter".

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Burken:

Vad är man för mor om man säljer sin dotter för 300 baht? Hon borde sitta inne på livstid!


Skickat från min iPad med Tapatalk

Skulle hon kräft mera eller!!!!!!!!!!!!

Han då är han frisk då typ.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Har denna personen samma värde som alla andra människor undrar man när man hör vissa PK-fantaster käbbla om alla människors lika värde?

 

I min värld har personen inget som helst människovärde......

 

Märk väl att jag skriver "personen" och inte "mannen".....

Det gör jag p.g.a. att ingen riktig man beter sig på det sättet.....

Jag borde inte ens skriva "person" för det syftar ju på att det är en människa och det är det fan inte......

Vill inte ens kalla det för djur, för det hade varit en förolämpning mot djuren........

 

Avskum är den rätta benämningen........:yuush:

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara så att man föds in I verksamheten. Mamma jobbade så länge hon kunde dra in lite klöver. När hon blev för gammal. Så skickade man fram dottern. Som inte ser felet I vad hon gör. För hon har aldrig sett något annat.

 

PS jag försvarar inte detta.

Men sett många yngre barn/damer hjälpa till I baren,

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev John Khonken:

Kan det vara så att man föds in I verksamheten. Mamma jobbade så länge hon kunde dra in lite klöver. När hon blev för gammal. Så skickade man fram dottern. Som inte ser felet I vad hon gör. För hon har aldrig sett något annat.

 

PS jag försvarar inte detta.

Men sett många yngre barn/damer hjälpa till I baren,

Och han som köpte blev säkert själv utnyttjad som barn.

Snyft, snyft, inte ett öga torrt de är ju offer bägge 2, dottern skiter vi i.

 

Jävla trams, skicka bägge åt helvete oavsett vad de har i bagaget...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Atom:

 

Visst finns det alldeles för många fattiga människor i Thailand och visst kan en fattig människa hamna i en desperat situation men om man urskuldar att sälja sin 13-åriga dotter till prostitution med fattigdom då finns det ju hundratals miljoner mödrar som skulle sälja sina döttrar.

 

Delar av Thailand må vara fattiga men ingen bor men än ett par timmars bussresa från ett jobb de kan leva hyfsat på och det kan inte sägas för en särskilt stor andel av Afrikas eller den Indiska subkontinentens befolkning.

 

Hade hon sålt sig själv hade jag dock inte haft några invändningar.

Det är jag helt övertygad att hon gjort i yngre år. Vem vet, kanske dottern är ett resultat därur? Synnerligen tragiskt alldeles oavsett.

I övrigt tror jag du har helt rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:
2 timmar sedan, skrev Boa52:

Du har helt fel, unga människor kan få jobb om dom har utbildning, de som är 40 år är för gammal och får inget jobb

helt klart jobb för 150 bth per dag finns

 

Min tjejs dotter har ingen utbildning pga. inte färdig i skolan.

Men ändå jobbar hon extra på helgerna på Vivo Smart Phone och får300:- Baht för det.

Hon är supernöjd med detta extra jobb.

S.jpeg

 

Är bara frågan om viljan att göra något för små pengarna som stora.

 

Mvh.

 

 

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Ibland funderar jag starkt på att avliva MPR, mest pga att strypa tillgången till det fria ordet för de som har en förmyndare som inte utför sitt arbete. 

 

Men sen kommer jag på att det är ganska kul att läsa vissas inlägg och lägger tanken på hyllan tills vidare. 

Du får avliva vad du vill så länge det inte är människor, förmyndare, fan vet vem som skulle behöva det, åtmnstone hjälp med det man har tagit på sej behöver många

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...