Jump to content
IGNORERAD

Extremt sjuk "människa"


HuaHindinnge

Recommended Posts

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    29

  • SatanG

    17

  • broder tuk tuk

    13

  • HuaHindinnge

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Finns inget som visar på det och han har skrivit konstiga saker förut, Gossen har inte skrivet att det var ironiskt, tror han sover


Han har iaf förstånd att förstå att han skriver konstiga saker, kan ibland också kallas ironi.

Tycker mer synd om vissa som inte förstår att de nästa alltid skriver obegripliga o konstiga saker ;)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:


Han har iaf förstånd att förstå att han skriver konstiga saker, kan ibland också kallas ironi.

Tycker mer synd om vissa som inte förstår att de nästa alltid skriver obegripliga o konstiga saker ;)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Ironi visar man på nåt sätt eller hur, Han har iaf förstånd att förstå ????

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev aasoiskawbeach:

Skriver inte mycket här längre, men man blir mörkrädd för vissa människor här

Du är säkert en trevlig gubbe men har inte sett att du skrivit här på forumet nån gång, därför lite förvånad

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Boa52:

Tror ingen tänker på dina inlägg, så du kan vara lugn

Tror inte du tänker, inte ens när du skriver dina inlägg.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

I det här fallet tror jag inte det är en omskrivning utan mer en förklaring varför mannen döms av en Norsk domstol trots att han är svensk medborgare och brottet är straffbart även här. Han har ju själv propsat på att dömas i Sverige - då straffen är lindrigare här för samma brott men nekats då han jobbat så pass länge i Norge att han anses väl etablerad där.

Tänkte faktiskt den tanken själv, men orkade inte googla fram rätt svar på min tanke...

Svin som svin, som sagt gott att han blev dömd.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Tommy:

Tänkte faktiskt den tanken själv, men orkade inte googla fram rätt svar på min tanke...

Svin som svin, som sagt gott att han blev dömd.

 

MVH Tommy

 

Rätt! ett svin är ett svin och nu fick han ju ett strängare straff eftersom han anågs som "norrman" i juridisk hänsyn. Jag skulle inte ens pissa på honom om han stod och brann framför mig...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Boa52:

Det var det sämsta inlägget jag läst här, även om man är full kan man inte skriva så, fy fan vilken dyng gubbe du är

Då har du aldrig läst dina egna inlägg, för värre skit finns inte.

En tristare medlem än du finns inte, inte på något forum, vad fan pysslar du med?

 

Kolla gärna på detta avsnitt av Southpark, så ser du vad jag tror om dej.

 

 

http://kisscartoon.me/Cartoon/South-Park-Season-20/Episode-3?id=71792

 

Du är han med den Rosa mössan

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Nu vet jag inte vad du stoppat I dig. Försvarar jag karln. Svar nej. Svin är vad det är.

OK, ber om ursäkt, jag läste nog bara första delen av ditt inlägg.

1 timme sedan, skrev Boa52:

Det var det sämsta inlägget jag läst här, även om man är full kan man inte skriva så, fy fan vilken dyng gubbe du är

Nä, hade jag varit full så hade jag nog inte skrivit inlägget med så milda ord...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach
1 timme sedan, skrev Boa52:

Du är säkert en trevlig gubbe men har inte sett att du skrivit här på forumet nån gång, därför lite förvånad

skrev mycket innan vissa troll tog sig in här

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Var det mitt inlägg du tänkte på?

Jag skrev som ofta vad som föll mej in, när jag hört och sett reportaget.

 

Om du avlivar MPR, så måste vi ju välja ett annat Thai fora, och det är ju jättesvårt.

 

MVH Tommy

 

Tänkte inte på dig. 

 

Ingen fara. Kommer inte stänga ner MPR. Jag vill inte heller mista underhållningen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev John Khonken:

Kan det vara så att man föds in I verksamheten. Mamma jobbade så länge hon kunde dra in lite klöver. När hon blev för gammal. Så skickade man fram dottern. Som inte ser felet I vad hon gör. För hon har aldrig sett något annat.

 

PS jag försvarar inte detta.

Men sett många yngre barn/damer hjälpa till I baren,

 

Min tanke också. Jag vet minst en mamma, i yxbyn vi åker till 2 gånger om året, som är ett gammalt proffs och har ledsagat dottern in i verksamheten. Mamman har t.o.m. lyckats gifta ihop dottern med en snubbe från mellanöstern som verkar ha gott om flis. Har dock aldrig träffat dom utan bara hört om det.

Har även hört att vissa mammor skryter om hur mycket deg deras dotter drar in i fiskebyn, vissa ser inget fel i att även dottern blir proffs. Ingen under laglig ålder vad jag hört iaf.

 

PS var denna storyn verkligen en nyhet, tycker jag läste en exakt likadan story för något halvår sedan?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk att jag fick ge dej ett karma, helt rätt som du skriver mamman tänkte bara på pengarna och hur skulle hon göra , no mony, inge mat ,ingenting



Nu var det ju inte riktigt det jag skrev.
Tänk vad mycket enklare det hade varit om folk läste det man skrev.
Det var ju trevligt med karma. Men av fel orsak verkar det som.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Boa52:

Driver du med mej, ett par timmars resa från ett jobb var hittar du de jobben, kanske inte hudratalsmiljoner men dj många säljer sin dotter för pengar.

Du kan som jag skrivit förut inte förståt och inte varit i Thai, om du har varit, är i thai har du ingen kontakt med Thai folk och vet nada

 

Finns gott om jobb i Thailand även för outbildad arbetskraft. Maids, städerskor, tillverkning, vakter, etc etc etc behövs i stort sett på varje fabrik som Tommy skrev.

Men jobben kommer oftast inte flygande in i käften utan det hjälper att lyfta på röven och ansöka om dom.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Boa52:

Du är säkert en trevlig gubbe men har inte sett att du skrivit här på forumet nån gång, därför lite förvånad

473 inlägg är svåra att missa 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev JJC:

473 inlägg är svåra att missa 

 

Med tanke på hur ofta dunken verkar vara framme så kanske den stått mellan Boa och skärmen dessa gånger.

Så här kanske man kan skylla på slumpen (dunken) :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte okey att sätta snoppen i barn och gör man det så anser jag att ett skott är det billigaste hjälp medel de kan få

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
17 timmar sedan, skrev Sangwal:

Vad Boa menar är att desperata människor, tar desperata beslut....

Kan lova dig att den modern inte har mått speciellt bra av låta dottern arbeta i en bar...

 

Rock on!

Hej

Så är det, men det är nog något som betydligt rikare svenskar med ett socialt trygghetssystem i ryggen har svårt för att förstå, detta förekommer jorden runt i länder med en stor majoritet fattiga, utan utbildning och framtid.

 

Extremt stora klyftor, ett bristfälligt utbildningssystem, sociala orättvisor och avsaknad av ett trygghetssystem bäddar för sånt här, handlar det dessutom som i detta fallet om ett utpräglat klassamhälle som Thailand är det inte speciellt svårt att förstå varför sånt här inträffar.

 

Att prostituerades barn också blir prostituerade är faktiskt inte helt ovanligt, dom växer ju i princip upp i den miljön, vistas mycket i baren och lär känna torskarna.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Benriach:

OK, ber om ursäkt, jag läste nog bara första delen av ditt inlägg.

Nä, hade jag varit full så hade jag nog inte skrivit inlägget med så milda ord...

Inga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Boa52:

Du är säkert en trevlig gubbe men har inte sett att du skrivit här på forumet nån gång, därför lite förvånad

Tänk vad mycket du vet efter bara två år på MPR :misdoubt:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev SatanG:

 

PS var denna storyn verkligen en nyhet, tycker jag läste en exakt likadan story för något halvår sedan?

 

/ SatanG

 

Du har helt rätt, men han fick sin dom nu i veckan.

 

3 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Finns gott om jobb i Thailand även för outbildad arbetskraft. Maids, städerskor, tillverkning, vakter, etc etc etc behövs i stort sett på varje fabrik som Tommy skrev.

Men jobben kommer oftast inte flygande in i käften utan det hjälper att lyfta på röven och ansöka om dom.

 

/ SatanG

 

Glöm inte den ekonomiska aspekten. Tjejerna får höra historier från äldre syskon, föräldrar, vänner osv om hur mycket pengar man kan tjäna. De ser andra tjejer i byn som kommer hem med fina kläder, nya telefoner, bilar osv...

 

Så visst finns det jobb, inte så svårt att få dem heller. Men i baren kan du tjäna så ofantligt mycket mer. Du vet ju att de flesta thai gärna tar den enkla vägen.

Har träffat damer som säljer sig för att finansiera thaikillen som sitter hemma och super.

 

Detta med minderåriga förekommer i massor. Inte i de mest turisttäta områdena, det kontrolleras av polis/militär.

Men tar du dig till lite alternativa ställen utanför turistområdena eller ut på landsbygden så har jag sett unga flickor i barerna, börjar som serveringspersonal och hjälper till.

Lockas sedan eller pushas till att göra mer.

 

Är inte så stor grej för tjejerna. Thaikillarna har ju tagit för sig sedan 12-13 års ålder.

Om inte någon av pappas kompisar var först med att ligga med lilltjejen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
8 minuter sedan, skrev samet:

 

Du har helt rätt, men han fick sin dom nu i veckan.

 

 

Glöm inte den ekonomiska aspekten. Tjejerna får höra historier från äldre syskon, föräldrar, vänner osv om hur mycket pengar man kan tjäna. De ser andra tjejer i byn som kommer hem med fina kläder, nya telefoner, bilar osv...

 

Så visst finns det jobb, inte så svårt att få dem heller. Men i baren kan du tjäna så ofantligt mycket mer. Du vet ju att de flesta thai gärna tar den enkla vägen.

Har träffat damer som säljer sig för att finansiera thaikillen som sitter hemma och super.

 

Detta med minderåriga förekommer i massor. Inte i de mest turisttäta områdena, det kontrolleras av polis/militär.

Men tar du dig till lite alternativa ställen utanför turistområdena eller ut på landsbygden så har jag sett unga flickor i barerna, börjar som serveringspersonal och hjälper till.

Lockas sedan eller pushas till att göra mer.

 

Är inte så stor grej för tjejerna. Thaikillarna har ju tagit för sig sedan 12-13 års ålder.

Om inte någon av pappas kompisar var först med att ligga med lilltjejen.

Hej

Huvudet på den berömda spiken, visst finns det okvalificerade jobb även för lågutbildade ungdommar, men lönerna räcker knappt att leva på, dom tvingas dela ett rum med flera andra alternativt bo i ruckel som vi betecknar som slum, lönen räcker precis till mat och husrum, det blir nästan ingenting över till något annat alls, spara är otänkbart och chanserna till en yrkes karriär är nästa obefintliga, man föds fattig, förblir fattig och dör fattig i ett klassamhälle.

 

Undrar hur många av dom Svenskar som med självklarhet rekommenderar Thailändare till dessa lågavlönade, hårda, enformiga och ofta tunga arbeten med långa arbetsdagar 6-7 dagar i veckan som själva skulle kunna tänka sig att ta dessa, bo och leva på samma villkor?

 

Nej det är lätt att uttala sig om andra och hur dessa borde agera, men det är nog inte alltid något man skulle tycka bar lika självklart och enkelt om det handlade om dom själva.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Huvudet på den berömda spiken, visst finns det okvalificerade jobb även för lågutbildade ungdommar, men lönerna räcker knappt att leva på, dom tvingas dela ett rum med flera andra alternativt bo i ruckel som vi betecknar som slum, lönen räcker precis till mat och husrum, det blir nästan ingenting över till något annat alls, spara är otänkbart och chanserna till en yrkes karriär är nästa obefintliga, man föds fattig, förblir fattig och dör fattig i ett klassamhälle.

 

Undrar hur många av dom Svenskar som med självklarhet rekommenderar Thailändare till dessa lågavlönade, hårda, enformiga och ofta tunga arbeten med långa arbetsdagar 6-7 dagar i veckan som själva skulle kunna tänka sig att ta dessa, bo och leva på samma villkor?

 

Nej det är lätt att uttala sig om andra och hur dessa borde agera, men det är nog inte alltid något man skulle tycka bar lika självklart och enkelt om det handlade om dom själva.

Mvh isan lover


Så om du var en fattig thai tvekar du inte att sätta din 13-åriga dotter i arbete bland sexturister? Jag skulle inte tänka tanken ens. Hellre sålde jag kläderna man har på kroppen än att låta en pedofil utnyttja mitt barn.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Huvudet på den berömda spiken, visst finns det okvalificerade jobb även för lågutbildade ungdommar, men lönerna räcker knappt att leva på, dom tvingas dela ett rum med flera andra alternativt bo i ruckel som vi betecknar som slum, lönen räcker precis till mat och husrum, det blir nästan ingenting över till något annat alls, spara är otänkbart och chanserna till en yrkes karriär är nästa obefintliga, man föds fattig, förblir fattig och dör fattig i ett klassamhälle.

 

Undrar hur många av dom Svenskar som med självklarhet rekommenderar Thailändare till dessa lågavlönade, hårda, enformiga och ofta tunga arbeten med långa arbetsdagar 6-7 dagar i veckan som själva skulle kunna tänka sig att ta dessa, bo och leva på samma villkor?

 

Nej det är lätt att uttala sig om andra och hur dessa borde agera, men det är nog inte alltid något man skulle tycka bar lika självklart och enkelt om det handlade om dom själva.

Mvh isan lover

 

Jag tror det är ytterst få av oss som inte skulle ta ett skitjobb istället för att sälja dottern som luder.

Argumentet att Thailand är ett klassamhälle håller inte, skulle tro att de älskar sina barn precis lika mycket som vi gör och därmed möjligtvis prostituera sig själva men inte sitt barn. Jag tror inte fattiga älskar sina barn mindre just för att de har lägre lön.

Finns även en jävla massa människor som just gör skitjobb jorden runt, klarar dom det så varför skulle inte vissa i Isaan göra det?

Sen beror ju på hur man vill definiera ett skitjobb, i vissa hänseenden vill jag klassa mitt jobb som det då jag är långa perioder hemifrån fast med bra utdelning.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...