Jump to content
IGNORERAD

Ekonomin hotad


Burken

Recommended Posts

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Burken

    6

  • Tallviking

    6

  • Nemo

    6

  • Nicholas

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men om man är en Lång Viking och har en klar historik av att INTE vara juntamotståndare så är det ganska säkert att man hamnar i VIP kön när man kommer till immigration........

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan tänkas att kuppen var väl planerad i samråd med familjen som man inte får nämna. Allt för att hålla kvar sitt inflytande i den mån det blir möjligt.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev b-tung:

Men om man är en Lång Viking och har en klar historik av att INTE vara juntamotståndare så är det ganska säkert att man hamnar i VIP kön när man kommer till immigration........

 

Där har jag gått i många år. Även innan kuppen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Där har jag gått i många år. Även innan kuppen

 

Hehe, det förstår jag. Ville bara lätta upp stämningen. Personligen skriver jag Celsius som internetprofil på arrival cardet och behandlas som en kung av immigration! ;)

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev b-tung:

Men om man är en Lång Viking och har en klar historik av att INTE vara juntamotståndare så är det ganska säkert att man hamnar i VIP kön när man kommer till immigration........

 

Du menar att det kan bli problem för den som hävdar sej vara en "Isansk älskare" med starkt uttalat junta motstånd.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Du menar att det kan bli problem för den som hävdar sej vara en "Isansk älskare" med starkt uttalat junta motstånd.

 

Jag tror han reser via Laos och in i Thailand med båt över Mekong nu under juntatiden, hehe.

Ändrades av Wanchai
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Du menar att det kan bli problem för den som hävdar sej vara en "Isansk älskare" med starkt uttalat junta motstånd.

Har dom attitydjusteringar för icke thailändska medborgare också?

3 timmar sedan, skrev Wanchai:

 

Jag tror han reser via Laos och in i Thailand med båt över Mekong nu under juntatiden, hehe.

Kommer de röda tillbaka till makten rullar de väl ut röda mattan och waiar när IL kommer till landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prinsen vill vänta ett år innan han blir Kung. Det tror jag kan påverka och skapa osäkerhet hos investerare.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Burken:

Prinsen vill vänta ett år innan han blir Kung. Det tror jag kan påverka och skapa osäkerhet hos investerare.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Vill eller blev uppmanad. Det är frågan. Om det blir val nästa år är inte prinsen kung under valet. Vi får se vad som händer.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 15 oktober 2016 at 11:56, skrev Tallviking:

 

Du underskattar polis och säkerhetstjänster tror jag !

Håller dom samma klass som marinen, när det gäller hitta ubåtar, så har vi inget att oroa oss för..

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

När man nu ser hur THB stärks kraftigt mot USD, EUR och SEK så måste detta få negativ effekt på både export och turism.

 

3,96 är ingen drömkurs :( 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

När man nu ser hur THB stärks kraftigt mot USD, EUR och SEK så måste detta få negativ effekt på både export och turism.

 

3,96 är ingen drömkurs [emoji20] 



Jämnviktssystem i balans.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen större fara med valutan här det är värre med bananrepubliken Sveriges ekonomi fråga er varför

kronan är så svag istället.

 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kronan är svag för att Riksbanken vill uppnå 2 % inflation. De har inte lyckas med detta de senaste 2 åren. Många västländer är rätt avundsjuka på Sveriges tillväxt på ca 2.5% årligen, jämfört med deras på ca 0,,5-1.0%.

Däremot så ser det inte bra ut att Sverige lånar pengar i en högkonjunkturen. För när ekonomin vänder ner så måste man betala tillbaka de lånade pengarna, vilket innebär att man måste skära i utgifterna.

En fördel med att kronan är svag är att det blir billigare att köpa svenska varor och att turista i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska vi ner mot 3.70 igen? Hoppas USA höjer räntan i December så man kan hoppas på billigare baht då. Tur att man har tid

fram till 1 Mars :)

Link to comment
Dela på andra sajter



En fördel med att kronan är svag är att det blir billigare att köpa svenska varor och att turista i Sverige.



För de som har en annan valuta än kronan kanske bäst att tillägga. För oss svenskar är allt priset i sek detsamma på skara sommarland och pappers pengarna sek är värda det som står dem [emoji23][emoji23][emoji23]

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-10-14 at 20:16, skrev Nicholas:

 

du tror thailändsk lagstiftning gäller i Sverige ?

 

jag tvivlar på det faktiskt även om det ibland låter på forumgubbarna som om det vore så.

 

Om man tänker resa till Thailand på jobb eller semester kan man bli nekad visa.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/15/2016 at 15:57, skrev Pingislover:

Det är ju ingen bestämd person som menas, utan det var ett exempel om man ville vara anonym

"Alla likheter med verkliga personer och platser är rena tillfälligheter" :39:

 

Anonymt angiven har du kanske hört talas om, uppmuntras av Svenska myndigheter, säkert så i Thailand också.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...