Jump to content
IGNORERAD

Ekonomin hotad


Burken

Recommended Posts

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Burken

    6

  • Tallviking

    6

  • Nemo

    6

  • Nicholas

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Läste artikeln.

Vackert formulerat av Anders Engvall om den nye Kungen...

" Vi vet att han är en väldigt intensiv person och har tidigare agerat väldigt känslostyrt"

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Tommy:

Läste artikeln.

Vackert formulerat av Anders Engvall om den nye Kungen...

" Vi vet att han är en väldigt intensiv person och har tidigare agerat väldigt känslostyrt"

 

MVH Tommy

 

Ja skulle han ha skrivit det på ren svenska, så skulle han ju bli kastad i fängelse med hjälp av den lösa majonäslagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Ja skulle han ha skrivit det på ren svenska, så skulle han ju bli kastad i fängelse med hjälp av den lösa majonäslagen.

 

du tror thailändsk lagstiftning gäller i Sverige ?

 

jag tvivlar på det faktiskt även om det ibland låter på forumgubbarna som om det vore så.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nicholas:

 

du tror thailändsk lagstiftning gäller i Sverige ?

 

 

 

Osäker. Om inte, så skulle man ju kunna skriva vad som helst på forumet utan risk för represalier, men så är det ju inte. Antar att MPR inte har sin server i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Osäker. Om inte, så skulle man ju kunna skriva vad som helst på forumet utan risk för represalier, men så är det ju inte. Antar att MPR inte har sin server i Thailand.

Vem har sin server i Thailand? Landet med sämst uppkoppling mot omvärlden, ok, Nordkorea har väl sämre peering.

 

maipenraiip.PNG

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Osäker. Om inte, så skulle man ju kunna skriva vad som helst på forumet utan risk för represalier, men så är det ju inte. Antar att MPR inte har sin server i Thailand.

 

Den står i Redwood City, USA så allt du skriver kollas av CIA och NSA

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

Den står i Redwood City, USA så allt du skriver kollas av CIA och NSA

 

Jo jag vet, men frågan var ju om thailändsk lag gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jo jag vet, men frågan var ju om thailändsk lag gäller.

Nä, tråden gällde om ekonomin är hotat efter det kungliga frånfället.

Själv har jag följt valutakursen med besvikelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Burken:


Nä, tråden gällde om ekonomin är hotat efter det kungliga frånfället.


Skickat från min iPad med Tapatalk

 

Ursprungligen ja. Sen gled den över på var lagstiftningen gäller.  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Jo jag vet, men frågan var ju om thailändsk lag gäller.

 

Jag svarade på detta du skrev: Antar att MPR inte har sin server i Thailand.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Ursprungligen ja. Sen gled den över på var lagstiftningen gäller.  :D

 

Thailändsk lag gäller allt du gör och säger om Thailand oavsett var du är. Men den kan inte straffa dig för något förrän du befinner dig i Thailand

 

Flera har råkat illa ut för saker de sagt och gjort utomlands och sedan arresterats eller vägrats inresa när dom kommit till Thailand. I vissa fall med hårda straff utdömda

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

Thailändsk lag gäller allt du gör och säger om Thailand oavsett var du är. Men den kan inte straffa dig för något förrän du befinner dig i Thailand

 

Flera har råkat illa ut för saker de sagt och gjort utomlands och sedan arresterats eller vägrats inresa när dom kommit till Thailand. I vissa fall med hårda straff utdömda

 

Ja, det var så jag tänkte. Anders Engvall har kanske tänkt att besöka Thailand nån gång och då får han se upp med vad han skriver.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Men om nu en medlem kallar sig för "Lång Viking" t.ex, hur skulle nån få veta vem det är

om personen gör allt för att vara anonym, om man går över proxy osv. Finns ju inte en chans 

att dom skulle kunna hitta den personen :39:

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Pingislover:

Men om nu en medlem kallar sig för "Lång Viking" t.ex, hur skulle nån få veta vem det är

om personen gör allt för att vara anonym, om man går över proxy osv. Finns ju inte en chans 

att dom skulle kunna hitta den personen :39:

Det är väl bara för passkontrollanten att fråga alla "långa vikingar" som ankommer vad syftet med resan är. Svarar personen på frågan så släpps de in i landet, om personen ställer en motfråga som svar så vet man att man hittat rätt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Benriach:

Det är väl bara för passkontrollanten att fråga alla "långa vikingar" som ankommer vad syftet med resan är. Svarar personen på frågan så släpps de in i landet, om personen ställer en motfråga som svar så vet man att man hittat rätt...

5555 så alla över 190 ligger i farozonen, jag skulle ta av

mig mina högklackade skor för att slippa dom kniviga frågorna :39:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om nu en medlem kallar sig för "Lång Viking" t.ex, hur skulle nån få veta vem det är

om personen gör allt för att vara anonym, om man går över proxy osv. Finns ju inte en chans 

att dom skulle kunna hitta den personen :39:


Är det lång Viking eller Tall (trädet) Viking som menas. Blir inte riktigt klok på det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Peolito:


Är det lång Viking eller Tall (trädet) Viking som menas. Blir inte riktigt klok på det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det är ju ingen bestämd person som menas, utan det var ett exempel om man ville vara anonym

"Alla likheter med verkliga personer och platser är rena tillfälligheter" :39:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bara för passkontrollanten att fråga alla "långa vikingar" som ankommer vad syftet med resan är. Svarar personen på frågan så släpps de in i landet, om personen ställer en motfråga som svar så vet man att man hittat rätt...



555555

Om personen dessutom avgudar myndigheter är det inget tvivel.

Lock him up.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Pingislover:

Men om nu en medlem kallar sig för "Lång Viking" t.ex, hur skulle nån få veta vem det är

om personen gör allt för att vara anonym, om man går över proxy osv. Finns ju inte en chans 

att dom skulle kunna hitta den personen :39:

 

Du underskattar polis och säkerhetstjänster tror jag !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du underskattar polis och säkerhetstjänster tror jag !

 

Ja, skulle de gå "all in" så skulle det vara en smal sak för dem att ta reda på det. Fast visst går det att gömma sig, men knappast om man "sänder" från samma plats och dagligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Ja, skulle de gå "all in" så skulle det vara en smal sak för dem att ta reda på det. Fast visst går det att gömma sig, men knappast om man "sänder" från samma plats och dagligen.

 

Dom behöver knappt anstränga sig

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Burken:

Nä, tråden gällde om ekonomin är hotat efter det kungliga frånfället.

Själv har jag följt valutakursen med besvikelse.

Bahten sjönk väl först när det var osäkert om Kungen, för att stiga efter beskedet om hans död. Ja, lite besviken jag med. Ska skicka ner pengar, men väntar och väntar nog lite till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bahten sjönk väl först när det var osäkert om Kungen, för att stiga efter beskedet om hans död. Ja, lite besviken jag med. Ska skicka ner pengar, men väntar och väntar nog lite till.


Måste skriva att jag är mycket förvånad att valutakursen inte rör på sig mer. Under alla år har man hört oro både bland thai och faranger om vad som skall hända vid frånfället. Trodde att bahten skulle göra en djupdykning men det verkar stabilt ännu...


Skickat från min iPad med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Burken:


Måste skriva att jag är mycket förvånad att valutakursen inte rör på sig mer. Under alla år har man hört oro både bland thai och faranger om vad som skall hända vid frånfället. Trodde att bahten skulle göra en djupdykning men det verkar stabilt ännu...


Skickat från min iPad med Tapatalk

Kan ju bero på att militären har makten. Hade något parti suttit vid makten skulle vad som helst kunna hända och läget hade varit mycket osäkrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...