Jump to content
IGNORERAD

Thai Movie Tips!


Skibi

Recommended Posts

Guest Knasen

Quote

Svensk text kan jag väl klara mig utan, men det är ju illa om det inte finns engelsk text. Vad är det för klantar som producerat denna DVD?

Herr Chang har talat.

Klantar är dom nog inte, snarare giriga affärsmän. Inte bra för affärerna om en massa turister köper en billigare DVD på semestern i Thailand, bättre att dom får köpa en dyrare DVD i sina egna hemländer  :tommy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    7

  • Farang

    7

  • Skibi

    4

  • Enis

    4

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Svensk text kan jag väl klara mig utan, men det är ju illa om det inte finns engelsk text. Vad är det för klantar som producerat denna DVD?

Herr Chang har talat.

Jag har precis kollat klart på den rullen och kan garantera att all textning är överflödig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har precis kollat klart på den rullen och kan garantera att all textning är överflödig.

Jag kan nog tänka mig att det inte är så mycket dialog nödvändig för att man ska förstå vad som händer...

Jamen då så blir det att köpa denna DVD!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Klantar är dom nog inte, snarare giriga affärsmän. Inte bra för affärerna om en massa turister köper en billigare DVD på semestern i Thailand, bättre att dom får köpa en dyrare DVD i sina egna hemländer  :tommy:

Tja, ingen dum teori. Filmbolagen agerar för det mesta mycket märkligt ur konsumentens synvinkel. Bara detta med regioner...

Får väl tillägga att den engelsktextning jag sett på många thailändska DVD är minst sagt underlig. Även om man bortser från alla stavfel och grammatikfel...

Har man inte råd med någon som kan engelska? Borde väl finnas någon thaikunnig farang som är villig att jobba billigt? Eller fattar man inte vilken skitengelska man textar med?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Får väl tillägga att den engelsktextning jag sett på många thailändska DVD är minst sagt underlig. Även om man bortser från alla stavfel och grammatikfel...

Härligt att du iallafall tittar på piratkopierat, det är bara dom som har mupp-engelska. Köpte Matrix 2 därnere, och den blev skitrolig med engelsk text, exempel ftån filmen...

- I'm looking for you.

- Sorry I not know him.

Det var Neo dom hörde fel på, och Neo hade en massa olika stavningar på sitt namn, plus alla andra fel i översättningen  :he:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svensk text kan jag väl klara mig utan, men det är ju illa om det inte finns engelsk text. Vad är det för klantar som producerat denna DVD?

Herr Chang har talat.

Kan ha att göra med det distrubitionsaavtal som tecknats..så var det med någon av de tidigare filmerna med Tony Jaa...

Så det behöver inte vara något klanteri utan en ren affärsmässig sak...

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

.. bara för att det skall bli lättare att leta

Ong.Bak.2.2008.CUSTOM.SWESUB.NTSC.DVDR-BoT

;)

Tackar farang  :great:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

np Enis och slog mig nu.

Herr Chang menar naturligtvis thaifilmer översatta till engelska.

Sorry att jag trodde du tittade på piratkopior HC

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan ha att göra med det distrubitionsaavtal som tecknats..så var det med någon av de tidigare filmerna med Tony Jaa...

Så det behöver inte vara något klanteri utan en ren affärsmässig sak...

Jo, för all del. Det finns väl inget större intresse bland thailändarna för engelsk text på thaifilmer.

Quote

np Enis och slog mig nu.

Herr Chang menar naturligtvis thaifilmer översatta till engelska.

Sorry att jag trodde du tittade på piratkopior HC

Hehe, det har väl hänt att jag köpt en och annan misstänkt billig DVD i Thailand...

Största delen av min DVD-samling är dock inköpt på Amazon USA, så den torde vara legal.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

kingsofthailand

nån som vet nåt ställe där man kan hyra thaifilmer så som det går att göra med andra filmer på nätet, typ hyra 10 dagar och sen skicka tillbaka dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Last.Life.In.The.Universe[2003]PROPER[DVDRip]XviD-iLS

Super bra rulle! leta på nätet!

DJ

Fotobloggen www.djingen.blogspot.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tackar farang  :great:

Men oj vad den söög..Ong Bak och Tom Jam Gung var ju rena Bergmanalster i förhållande till denna

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Last.Life.In.The.Universe[2003]PROPER[DVDRip]XviD-iLS

Super bra rulle! leta på nätet!

DJ

:victory: Den är bra den.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi ändå är inne på film...

Sist jag var nere så letade jag blu-ray filmer, men hittade inte detta.

De torde kunna vara lite billigare än här hemma.

Kan tillägga att jag var inte på MDK (orkade fan inte), tänkte åka förbi där denna gång, men någon kanske har bättre tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...