Jump to content
IGNORERAD

Kort med bra reseförsäkring?


Moipenyang

Recommended Posts

Spanat på Handelsbankens allkort som verkar ok tror jag,finns det flera alternativ då jag brukar åka 60 dgr i stöten och vill slippa

köpa extra till hemförsäkringen varje gång. Länsförsäkringar har höjt priset med dubbla på några år bara..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    7

  • Moipenyang

    5

  • Nisse Hult

    3

  • apknug

    3

Mest aktiva i denna tråd

Amex har 120 dagar.

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har något kort annat än avbeställningsskydd och kanske olycksfallsdel?

 

Skulle vara intressant om sjukdom ingår. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev leifen:

Har något kort annat än avbeställningsskydd och kanske olycksfallsdel?

 

Skulle vara intressant om sjukdom ingår. 

 

Akut sjukdom verkar ingå.

 

"Vårdkostnader och hemtransport vid akut sjukdom/olycksfall."      http://www.handelsbanken.se/allkort 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Statoil (Cirkle K) har också 60 dagar men det är bara olycksfall, inte vanliga sjukdomar eller problem orsakade av vad du stoppar i dig

 

Däremot ger det avbeställningsskydd och förseningsersättning samt bagageproblemsersättning

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Nisse Hult:

ICA´s hemförsäkring inkluderar 60 dagars reseförsäkring :big_smile:

Men de ger inget vid olycka tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev acarls:

Norwegian täcker inte heller olyckor. Eller jo vid invaliditet men sjukhus och transportkostnader verkar inte ingå.

Ändrades av Moipenyang
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Moipenyang:

Men de ger inget vid olycka tyvärr.

Står i försäkringsbrevet från ICA försäkring.

Reseförsäkring Ersätter kostnader för bland annat sjukvård och akut tandvård om du drabbas av sjukdom eller olycksfall under resan.

Hur menar du att inte olycka omfattas?  :waaaht:

 

7 timmar sedan, skrev Moipenyang:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Nisse Hult:

Står i försäkringsbrevet från ICA försäkring.

Reseförsäkring Ersätter kostnader för bland annat sjukvård och akut tandvård om du drabbas av sjukdom eller olycksfall under resan.

Hur menar du att inte olycka omfattas?  :waaaht:

 

 

Du menar kanske ICA's vanliga försäkringar?

Tråden handlar om kortförsäkringar.

 

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev biker:

 

Du menar kanske ICA's vanliga försäkringar?

Tråden handlar om kortförsäkringar.

 

/biker

 

Ah, sorry :pudency:

Link to comment
Dela på andra sajter

Handelsbanken Platinum.

Tyvärr lite hög årsavgift. Men riktigt bra försäkring som gäller i 60 dagar.

Får Priority Pass också så man kan lounga fritt.

 

Men reser man bara en eller två gånger per år så går det nog inte ihop sig.

 

Jag har ett sådant, reser en hel del i jobbet, så de betalar min årsavgift... :haha:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev samet:

Handelsbanken Platinum.

Tyvärr lite hög årsavgift. Men riktigt bra försäkring som gäller i 60 dagar.

Får Priority Pass också så man kan lounga fritt.

 

Men reser man bara en eller två gånger per år så går det nog inte ihop sig.

 

Jag har ett sådant, reser en hel del i jobbet, så de betalar min årsavgift... :haha:

 

Jo har funderat på den,bara nu skulle det kosta 1050kr för extra dagar ifrån Länsförsäkringar så det är nästan jämnt upp på 2 resor. Platinum har nog bättre villkor 

också. Hur är loungen på Arlanda? Fri inträde? Är det samma crazy priser på mat och drycker där som i de vanliga barerna?

Ändrades av Moipenyang
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också Priority pass kort. Det är fritt till loungen runt om i världen. Men de är enklare än de andra. Ändå tycker jag det är helt ok. På suvvan finns det 3 eller 4 lounger. Men du får bara stanna 2 timmar i varje. Självklart är det gratis inträde och inne i loungen men PP lounger har inte samma matutbud som de andra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Jag har också Priority pass kort. Det är fritt till loungen runt om i världen. Men de är enklare än de andra. Ändå tycker jag det är helt ok. På suvvan finns det 3 eller 4 lounger. Men du får bara stanna 2 timmar i varje. Självklart är det gratis inträde och inne i loungen men PP lounger har inte samma matutbud som de andra. 

 

Gäller att hitta "rätt" lounge. Brukar göra en sökning på Google innan vilken som är bäst.

I Helsingfors t.ex. finns det två. I den ena är det fri sprit men maten är sådär, den andra har bra mat, fritt öl och vin men spriten kostar.

På Suvvan tycker jag att First Class Lounge i Wing E är bäst.

 

Så man får prova lite. Generellt är PP loungerna lite enklare än flygbolagens egna, men fullt tillräckliga, öl och sprit är ju densamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reser man längre än 45 dagar är det läge att byta hemförsäkring till Moderna Försäkringar. Det har 60 dagars reseförsäkring i sin hemförsäkring!


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev apknug:

Reser man längre än 45 dagar är det läge att byta hemförsäkring till Moderna Försäkringar. Det har 60 dagars reseförsäkring i sin hemförsäkring!


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

 

Viktigt att inte stirra sig blind på hur många dagar försäkringen gäller.

 

Vad den täcker och till vilka belopp är minst lika viktigt.

 

Vet folk som fått problem med "billigare" hemförsäkringar.

Nekats ersättning för att de bott i sitt hus i Thailand, då har försäkringsbolaget ansett att det inte är en semesterresa utan att man bott i en annan egen bostad.

Så det är lämpligt att kolla igenom villkoren lite grann.

 

Finns många saker som man kan nekas för.... Kört motorcykel utan körkort, oaktsamhet (gravt alkoholpåverkad), aktiviteter som inte täcks (jetski, parasail) osv...

Min uppfattning är att man får vad man betalar för... de billiga, är billiga av en anledning och vice versa.

Link to comment
Dela på andra sajter



Viktigt att inte stirra sig blind på hur många dagar försäkringen gäller.



Vad den täcker och till vilka belopp är minst lika viktigt.



Vet folk som fått problem med "billigare" hemförsäkringar.

Nekats ersättning för att de bott i sitt hus i Thailand, då har försäkringsbolaget ansett att det inte är en semesterresa utan att man bott i en annan egen bostad.

Så det är lämpligt att kolla igenom villkoren lite grann.



Finns många saker som man kan nekas för.... Kört motorcykel utan körkort, oaktsamhet (gravt alkoholpåverkad), aktiviteter som inte täcks (jetski, parasail) osv...

Min uppfattning är att man får vad man betalar för... de billiga, är billiga av en anledning och vice versa.



Ganska Intressant. Skicka dem till mig så skall jag hjälpa dem mot bolagen de har problem med.

Nu skrev jag inte om billigare hemförsäkringar utan om en försäkring som har ytterligare 15 dagar inkluderat i sitt reseförsäkrings villkor. Det skiljer inte så värst mycket på villkoren kring ad som täcks detta då det regleras i konsumentförsäkrings lagen i stor omfattning.

De saker du räknar upp, som att köra båge på fylla, täcks mig veterligen inte utav nån försäkring.

Men den täcker 15 dagar mer än samtliga andra försäkringsbolag på svenska marknaden vilket kan vara intressant för dem som stannar lite längre.

Sent from fiskebyn using Tapatalk HD
Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev apknug:

De saker du räknar upp, som att köra båge på fylla, täcks mig veterligen inte utav nån försäkring.

 

Nej det har du alldeles säkert rätt i.

 

Men en del använder det som argument för att inte betala. Andra bara betalar utan att krångla med att man missköt sig.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Jag har just börjat titta på detta också. Och eftersom jag bl.a har Swedbank och dessutom brukar vara 80-90 dagar per resa så passar desas Platinum kort. 
https://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/vara-kort/betal-och-kreditkort-mastercard-platinum/index.htm

 

Efter att ha räknat på mina 2st  80 dagars resor per år så blir Swedbanks 1400:- (om man är nyckelkund) mycket billigare än i år. Och dessutom gäller ju denna försäkring även dom 45 första dagarna utan självrisk så det kan bli lönsamt. Och då får man ju som med Handelsbankens kort tillgång till Lounger (men via Lounge Key istället för PP)

  

Link to comment
Dela på andra sajter

On Monday, October 10, 2016 at 10:16, skrev acarls:

Blir tokigt med min lur när jag svarar elle citerar Hasse men Swedbanks platinum var ett grymt bra tips :)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev hasseigöteborg:

Jag har just börjat titta på detta också. Och eftersom jag bl.a har Swedbank och dessutom brukar vara 80-90 dagar per resa så passar desas Platinum kort. 
https://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/vara-kort/betal-och-kreditkort-mastercard-platinum/index.htm

 

Efter att ha räknat på mina 2st  80 dagars resor per år så blir Swedbanks 1400:- (om man är nyckelkund) mycket billigare än i år. Och dessutom gäller ju denna försäkring även dom 45 första dagarna utan självrisk så det kan bli lönsamt. Och då får man ju som med Handelsbankens kort tillgång till Lounger (men via Lounge Key istället för PP)

  

 

90 dagar är ju grymt.

 

Enda luriga var med enkelresa... Då gäller den bara tills du kommer fram.

Många av oss åker på enkelresor. Tänk på att när ni köper resor via aggregatorer så är det oftast enkelresor.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev hasseigöteborg:

Jag har just börjat titta på detta också. Och eftersom jag bl.a har Swedbank och dessutom brukar vara 80-90 dagar per resa så passar desas Platinum kort. 
https://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/vara-kort/betal-och-kreditkort-mastercard-platinum/index.htm

 

Efter att ha räknat på mina 2st  80 dagars resor per år så blir Swedbanks 1400:- (om man är nyckelkund) mycket billigare än i år. Och dessutom gäller ju denna försäkring även dom 45 första dagarna utan självrisk så det kan bli lönsamt. Och då får man ju som med Handelsbankens kort tillgång till Lounger (men via Lounge Key istället för PP)

  

Men den verkar bara gälla vid sjukdom och inte vid olycksfall

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...