Jump to content
IGNORERAD

Man glömmer det dåliga...


samet

Recommended Posts

När man reser någonstans så är man kanske inte alltid nöjd med allt.

Inte heller jag är nöjd med allt, men glömmer tyvärr det tills nästa gång.

Man minns bara det bra och roliga...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    9

  • Esspe

    8

  • leifen

    4

  • borje222

    3

Mest aktiva i denna tråd

Så angående Malaysia! Jag har varit här förr, senast några år sedan.

 

Uppenbarligen hade jag glömt att jag egentligen inte gillar Malaysia!

 

De kan inte laga mat! Över huvudet taget! Inhemska maten är hemsk, thaimaten är kass, japanska var dåligt osv osv... Internationella kedjorna fick godkänt, Wendys, Subway mm...

Alla skall lura dig på pengar hela tiden, taxi, restaurangerna, butikerna, hotellen...

De ser alltid sura och griniga ut, ler aldrig.

De är muslimer... har lite svårt för dem och deras "sätt"

 

Finns säkert massa mer... men detta kom spontant!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyll gärna på med platser/länder ni har dåliga upplevelser av och vill varna andra för...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev samet:

Man minns bara det bra och roliga...

Blir man tillräckligt full så minns man inte ens det...

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

Blir man tillräckligt full så glömmer man även det...

 

Fast när man vaknar upp och inte minns något... så vet man att man haft jävligt skoj... Så resultatet blir ju ändå detsamma... :go:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev samet:

Fyll gärna på med platser/länder ni har dåliga upplevelser av och vill varna andra för...

 

 

Grekland (Athen och Pireus)
 

Aldrig träffat på mer otrevliga människor som bara skulle lura en på pengar

 

Indien: magsjuka går inte att undvika. Samma med Kairo

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tallviking:

Indien: magsjuka går inte att undvika. Samma med Kairo

Varit 1 gång på Sri Lanka och 2 ggr i Indien.

Besökt Bombay (Mombay) och Goa men inte blivit magsjuk någon gång.

 

Sämsta stället jag besökt är Lansarote.

Naturen bara svart lavasand och i afärerna är dom otrevliga och slänger ut en om man inte genast vet vad man vill ha.

Jag tog en gatubild och genast kom en gammal skrynklig kärring och skulle ha betalt för att hon råkade bli med på bilden.

Badvattnet var för kallt men Jeap-utflykten var ok och det enda som fick godkänt

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste va en resa jag gjorde till Köpenhamn..

Cyklar till förbannelse o ingen hade ringklocka. När man ska betala så räknar dom baklänges o hur man än försöker så fattar man inget iallafall.

 

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själv har jag redan för många år sedan kommit fram till att jag alltid ångrar mig om jag åker någonannanstans än till Thailand (Isaan).

 

Har provat många länder både i jobbet och på fritiden, dom senaste 15 åren har jag nästan undantagslöst rest utomlands med jobbet och då har man ju åtminstone betalt för att vara där.

 

Men att resa till andra länder än Thailand (Isaan) privat är det nästan slut med, för när jag väl kommer fram jämför jag allt med Thailand och då undrar jag varför jag åkte dit och det känns lite som ett slöseri med både pengar och tid.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev samet:

Så angående Malaysia! Jag har varit här förr, senast några år sedan.

 

Uppenbarligen hade jag glömt att jag egentligen inte gillar Malaysia!

 

De kan inte laga mat! Över huvudet taget! Inhemska maten är hemsk, thaimaten är kass, japanska var dåligt osv osv... Internationella kedjorna fick godkänt, Wendys, Subway mm...

Alla skall lura dig på pengar hela tiden, taxi, restaurangerna, butikerna, hotellen...

De ser alltid sura och griniga ut, ler aldrig.

De är muslimer... har lite svårt för dem och deras "sätt"

 

Finns säkert massa mer... men detta kom spontant!

 

Smaken är olika, den indiska maten i Malaysia gillade jag skarpt.

 

Vad gäller mat så rankar jag Filippinerna lågt, väldigt smaklöst......  

 

Vietnam gillar jag och det blir en veckas tripp dit varje år. Är väl allt tutande av bilar som är sämst där.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kap Verde. Schampooflaskorna är antingen för små eller för stora...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Finland, bara ester överallt! Hur detta nu är möjligt, finns ju bara 1,3 miljoner av dom. Förresten, dom verkar finnas i Stockholm med överallt! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Detta är ju en tråd som jag skulle kunna fylla med alla mina missöden, men jag avstår faktiskt - nu får ni amatörer på att misslyckas dela med er. Jag som verkar ha det som hobby lutar mig tillbaka och funderar på mina senaste 10 misslyckanden.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Kreta slutet på 80-talet och tyckte det var ganska värdelöst. Var på Kreta nu för en vecka sedan och tyckte det var kanon. Trevliga människor, bra mat, fin strand.

Var i Krabi (Riley/Ao Nang) för 20 år sen, tyckte det var jättefint. Var i Krabi (Riley/Ao Nang) för två år sedan och det var totalt misslyckat. Bara turister överallt, menyer på svenska och svensk musik. Aldrig mer. Krabi stad var däremot helt ok.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

 

Vietnam gillar jag och det blir en veckas tripp dit varje år. Är väl allt tutande av bilar som är sämst där.

 

 

Trevligaste landet jag varit i tillsammans med Thailand för 30 år sen. Hade inte frugan varit Thai så hade det blivit Vietnam i fortsättningen. Bangkok Air har startat en linje Bangkok-Da Nang för dom som är sugna. Nära till Hoi An som är ett helt fantastiskt ställe.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet axplock

Minns inte så mycket dåliga saker men gillar inte alls att Bangkok eller andra storstäder, att Pattaya blivit så stort och den jäkla trafiken d'r.

 

Kycklingcurry i Filippinerna som var full med skinn och ben, helt sönderslagen med andra ord men man fick lära sig att beställa Chicken curry with out skin and bones, då var den hur bra och god som helst.

 

De vådliga bankabåtresorna i de Filippinska haven är ingen höjdare.

 

T-bonestekarna i Australien var mycket billiga men helt smaklösa, kocken hade nog inte upptäckt salt och peppar i slutet av 80-talet.

 

Det var inte populärt när kompisen och jag gick ut på fyllan på flygplansplattan i Karachi Pakistan när vårat flyg Philippine Airline mellanlandade där, vi fick var sin k-pistpipa i ryggen och uppmanades att gå ombord igen:bag:men det är ju en helt annan sak.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
7 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Trevligaste landet jag varit i tillsammans med Thailand för 30 år sen. Hade inte frugan varit Thai så hade det blivit Vietnam i fortsättningen. Bangkok Air har startat en linje Bangkok-Da Nang för dom som är sugna. Nära till Hoi An som är ett helt fantastiskt ställe.

hej låter intressant.  visum för en vecka var söker man det? mvh

Ändrades av haan
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev haan:

hej låter intressant.  visum för en vecka var söker man det? mvh

Behövs inget visum för en vecka i Vietnam :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev haan:

hej låter intressant.  visum för en vecka var söker man det? mvh

 

Inget visum krävs för en vecka. Man får två veckor vid ankomst utan visum!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev samet:

Fyll gärna på med platser/länder ni har dåliga upplevelser av och vill varna andra för...

 

Skepplanda ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hurghada i Egypten, charter en vecka. Förpassad till hotell på inhägnat område med säkerhetsvakter, militäreskort vid utflykter till exempel till Luxor. Nere i Hurgada stad var det ett jävla kackel på säljare som skulle lura på en all möjlig skit. Kallt i vattnet, magsjuk av hotellets mat. Hotellunderhållning på en nivå som fick gamla "Tina Turner" showen på soi 13/2 i Pattis att framstå som en stjärnmusikal på Broadway.

 

Timisoara i Rumänien, det gråaste jag upplevt.

 

Mer närliggande: Vientiane i Laos. Lite för "laid back" för att inte säga tråkigt. Stan fick dock bara två dagar och nätter att bevisa sig på, kanske behöver man stanna längre för att upptäcka nån slags charm

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Mer närliggande: Vientiane i Laos. Lite för "laid back" för att inte säga tråkigt. Stan fick dock bara två dagar och nätter att bevisa sig på, kanske behöver man stanna längre för att upptäcka nån slags charm

 

Jag är ju inte så mycket för hålligång längre. Tycker Vientiane är en riktigt trevligt liten storstad. En del trevliga restauranger men mer än 2-3 dagar behöver man nog inte där. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...