Jump to content
IGNORERAD

Man glömmer det dåliga...


samet

Recommended Posts

Miami i turist-områdena är ganska segt, många som vill ha dricks för ingenting.

 

ganska annorlunda emot övriga usa.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    9

  • Esspe

    8

  • leifen

    4

  • borje222

    3

Mest aktiva i denna tråd

Banjul i Gambia. Stans rövhål på jorden.kommer in på sjukhuset,per därifrån ännu sämre med bland annat salmonella. Oärliga människor.


Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
5 timmar sedan, skrev Nicholas:

Miami i turist-områdena är ganska segt, många som vill ha dricks för ingenting.

 

ganska annorlunda emot övriga usa.

 

Hej

Större delen av Florida är väldigt turistisk och det blir bara värre ju längre söderut man kommer på öarna.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 timmar sedan, skrev borje222:

Karachi var inte så festligt...

 

Mvh. borje222

Hej

Håller med planet omringades av k-pist beväpnade militärer så fort vi hade stannat och servicen var obefintlig.

Roligare flygplatser finns.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Håller med planet omringades av k-pist beväpnade militärer så fort vi hade stannat och servicen var obefintlig.

Roligare flygplatser finns.

Mvh isan lover

Faktiskt spenderat några veckor totalt i Pakistan, är väl inget partyställe precis...:D

Thashkent var väl ingen höjdare heller...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
8 minuter sedan, skrev borje222:

Faktiskt spenderat några veckor totalt i Pakistan, är väl inget partyställe precis...:D

Thashkent var väl ingen höjdare heller...

 

Mvh. borje222

Hej

I Thaskent fick man ju åtminstone lite äpplejuice men annars var det inget att ha.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-10-02 at 16:38, skrev samet:

Så angående Malaysia! Jag har varit här förr, senast några år sedan.

 

Uppenbarligen hade jag glömt att jag egentligen inte gillar Malaysia!

 

De kan inte laga mat! Över huvudet taget! Inhemska maten är hemsk, thaimaten är kass, japanska var dåligt osv osv... Internationella kedjorna fick godkänt, Wendys, Subway mm...

Alla skall lura dig på pengar hela tiden, taxi, restaurangerna, butikerna, hotellen...

De ser alltid sura och griniga ut, ler aldrig.

De är muslimer... har lite svårt för dem och deras "sätt"

 

Finns säkert massa mer... men detta kom spontant!

 

Aj fan jag som tänkt ta en liten tripp till KL nästa Thai resa för att få ny 30 dagar hmmm

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I Thaskent fick man ju åtminstone lite äpplejuice men annars var det inget att ha.

Mvh isan lover



Men på mellanlandning i dehli så fick man indiskt kvalitets kaffe! Det har jag på video när jag dricker.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev rolba:

Slite, gotland på vintern kan man vara utan.

 

Håller med ! Snacka om dött ställe

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
15 minuter sedan, skrev apknug:

 


Men på mellanlandning i dehli så fick man indiskt kvalitets kaffe! Det har jag på video när jag dricker.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk
 

 

Hej

I Dheli fick man ju lite tid på sig stopp på 3-7 timmar var inte ovanliga, något kaffe blev det inte för min del men deras öl var också helt ok men dom var väldigt få för att vara på en så stor internationell flygplats, en gång vill jag minnas att dom bara hade 6 st i hela baren, som tur var köpte vi allihop, dom övriga på vår flight  blev utan.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

En tur med buss till Bali från Jakarta i början av 80-talet med stopp i Surabaya, bara hör på namnet Surabaya, fy f-n, där åkte jag på en rejäl magsjuka som gjorde att när jag åt en middag så sket jag ut den direkt, kunde i princip lägga upp den på talriken igen och börja om från början (dock inget jag gjorde)... Aldrig mer Surabaya för min del...

 

Sedan när vi väl kom till Bali så tyckte den tjejen jag var samman med att vi skulle testa lite kul med en balinesiska eftersom hon kände till min förkärlek för asiatiskor, men rädd att jag skulle skita på mig under akten så blev det inget med det, dock så tror jag att hon visste att jag inte skulle palla för det och därför erbjudandet, för inte fick jag det erbjudandet någon gång mer på denna resan eller någon annan gång heller för den delen... 

 

Så att man skulle glömma det dåliga håller jag inte med om... ;-)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Transithotellet i Moskva på 70 talet var heller ingen hit, framförallt med en kpist beväpnad vakt i korridoren. Toalettbesök var bara inte att tänka på.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev borje222:

Faktiskt spenderat några veckor totalt i Pakistan, är väl inget partyställe precis...:D

Thashkent var väl ingen höjdare heller...

 

Mvh. borje222

Jag har varit i Lahore och där fanns det en del mindre partyställen. I sovrummen hos dom bättre bemedlade var ofta en av garderoberna ett välfyllt barskåp. :17:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev matz:

Aj fan jag som tänkt ta en liten tripp till KL nästa Thai resa för att få ny 30 dagar hmmm

 

/matz

 

Skall du bara vända på flygplatsen eller göra en snabb endagars funkar det.

Annars finns det ju bättre alternativ! @leifen har ju hissat Vietnam, det kanske är trevligar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hela Sverige i dagens läge.

Var där juli -15 visste inget om alla tiggare specielt på södermalm där vi bodde på Malmen.

Nu är det väl 180000 nya underbara invällare.

Innan dess var det -07 när jag tackade för gott.

Visste ingenting innan nån tipsade om avpixlat.

Sverige aldrig mera!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

I Thaskent fick man ju åtminstone lite äpplejuice men annars var det inget att ha.

Mvh isan lover

Jag har för mig att man knappt ens fick vatten....

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev evert 1:

Transithotellet i Moskva på 70 talet var heller ingen hit, framförallt med en kpist beväpnad vakt i korridoren. Toalettbesök var bara inte att tänka på.

Håller med. Hamnade där i mitten på 70-talet. Man kunde ju inte åka hiss själv ner till matsal

eller restaurangen, det fick man bara inte. Jag ville köpa en öl till maten, men det fanns inte.

Trots att det vid bordet bredvid satt ryska militärer och pimplade öl. Jag skulle kunna skriva massor om det, men orkar inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev evert 1:

Transithotellet i Moskva på 70 talet var heller ingen hit, framförallt med en kpist beväpnad vakt i korridoren. Toalettbesök var bara inte att tänka på.

 

Inte för att vara negativ. Det var alldeles säkert en dålig upplevelse... Men kanske lite out-of-date såhär 40 år senare...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Krokom i Jämtland. Fy satan vad boring. Skulle supa ihjäl mig på en vecka om jag blev förvisad dit.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige i stort efter att de öppnat gränskontrollen på vid gavel, värst är väl för våra unga tjejer och kvinnor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men tanke på vad tråden säger så verkar alla bara komma ihåg det dåliga och inte det som var bra?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ragson:

Men tanke på vad tråden säger så verkar alla bara komma ihåg det dåliga och inte det som var bra?

 

Skulle jag skriva om allt jag tycker är bra så fick jag ju hålla på flera dagar och det orkar jag inte.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...