Jump to content
IGNORERAD

Söndagsmiddag

Guest paw-76

Recommended Posts

Guest paw-76

Det vattnas lite i mun , när man tänker på söndagsmiddagarna som Farmor brukade

göra.

Det var slottsstek,hemrullade köttbullar,sill ,ja allt möjligt gott. Som avslutning blev

det äppelpaj alt. kaka med vaniljsås , glass och annat godis.

Den traditionen försvann för 10-12 år sen.Farmor orkade inte laga mat till 15-20 pers. varannan söndag.

Nu blir det inte många sådana middagar per år. Men idag blir det av.

Min mors supergoda fiskgryta med curry och cremefraiche. Glass till efterrätt. :im_so_happy:

Vad käkar ni andra en helt vanlig söndag. ?

Dela på andra sajter

Frugan blev "sugen" inatt, inte på mig då :suicide: , utan på något att värma maggen med. Så hon stälde sig att koka buljong på köttben mm och fixade till en Kuttiyao.så det blev det till lunch...

:wub:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Det låter ju trevligt men jag kan förstå att din farmor inte orkar längre. Får hon ingen hjälp?

Eftersom vi varit utomlands och ej ätit thailändskt på länge så blir det grön kycklingcurry med stekta grönsaker med fläsk, baserat på Joints hemliga recept.

Kan förstå om det inte vattnas i munnen på medlemmarna i det här forumet. Men jag har fått tag på riktigt fin kyckling så lite spännande blir det för oss iallafall.

För övrigt så blir det som vanligt jag som lagar maten...

Dela på andra sajter

Det blir favoriten Igen... med kyckling

19. Phat Thai

Stekta risnudlar med kyckling/biff/fläsk, ägg, böngroddar,

morötter, purjolök, vitkål, jordnötter och färsklök.

[/] 65:-

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Porterstek alá mamma som fixade denna underbara anrettning, gratis e gött  :friends:

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...