Jump to content
IGNORERAD

Amnesty hindras från att presentera tortyrrapport


MPR Nyheter

Recommended Posts

HuaHindinnge
40 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Läs vad jag skrev en gång till !!

 

När IL inte är här och kastar skit på andra så är det ingen som kastar skit på honom eller andra i politiktrådarna

 

Orsak och verkan !!

Men sluta kasta tillbaka då. Det fungerar också. Och IL kanske också kan sluta kalla andra för saker. Det är oftast fler än en som kastar sand i lådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    31

  • janne_h

    19

  • leifen

    14

  • frogfish

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Men sluta kasta tillbaka då. Det fungerar också. Och IL kanske också kan sluta kalla andra för saker. Det är oftast fler än en som kastar sand i lådan.

 

Skall vi som blir utsatta för all skit från IL bara sitta och le och har inte rätt att bli förbannade och besvara ?

 

Han är roten till all otrevlighet i politiktrådarna vilket gång på gång har bevisats genom att all skit upphör totalt när han inte är på plats på forumet !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Läs vad jag skrev en gång till !!

 

När IL inte är här och kastar skit på andra så är det ingen som kastar skit på honom eller andra i politiktrådarna

 

Orsak och verkan !!

Nja, jag vet inte hur många inlägg typ " Snart kommer väl IL in i tråden och påstår att :blah: :blah: " eller " Var är IL nu och varför kommenterar han inte i denna tråd ? " jag sett i olika trådar dom tider som han inte varit aktiv på forumet.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz
tillägg

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Nja, jag vet inte hur många inlägg typ " Snart kommer väl IL in i tråden och påstår att :blah: :blah: " eller " Var är IL nu och varför kommenterar han inte i denna tråd ? " jag sett i olika trådar dom tider som han inte varit aktiv på forumet.

 

Fritz..

Håller helt med. Utan IL så är det jävligt lugnt i politikertrådarna. När han poppar upp så jublar drevet. Är som om några har någon form av radar i datorn inställd på att vänta på ILs uppdykande. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm mycket Pajkastande här men några funderingar......

Taksin med familj må vara väldigt korupt men (som nån skrev) hans tid är ju Historia och det är nog höst otroligt att släkten Taksin nånsin kommer att få någon Politisk makt i Thailand framledes.

Tillägas ska även att alla de val som "Taksinklanen" vann var ju mer eller mindre för Thailändska förhålande Optimalt demokratiska.

Att komentera den helt Odemokratiska Miltärjuntans handlingar med "De va minsan inte bättre på Taksins tid" ligger ju på ung. samma nivå som att kritik mot Sveriges nuvarande Regering bemöts med " De var minsan värre när ****** regerade.

I en normal Demokrati så kritiserar Oppotisionen Regeringen för dess Politik och väntar på nästa val men i Thailand.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
15 timmar sedan, skrev Wanchai:

 

När du befinner dig i Shangrilaa på vintrarna och inte skriver här försvinner minst 90% av allt tjafs. Vad beror det på?

Hej

Det beror nog på att juntfavännernas bild av vad som sker och hyllningar till juntan oftare får stå oemotsagda.

Läser jag något som jag inte tycker stämmer, inte håller med om eller som förskönar juntan och diktaturen så argumenterar jag emot detta och det tycker jag är en rättighet, precis som att andra kritiserar och bemöter mina inlägg om dom inte samtycker.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 3 oktober 2016 at 23:12, skrev frason:

För att inte tala om alla juntaälskande, kuppvänliga, kuppivrande och juntavänliga medlemmarna på MPR.

Hej

Just detta att vissa medlemmar har valt att helhjärtat gå in på kuppmakarnas, diktaturens och juntans sida i denna konflikt samt försvarar allt det som en enig demokratisk omvärld och samtliga internationella människorätts organisationer fördömer gör nog stt dessa känner sig påhoppade när jag och andra påtalar diktaturens nackdelar och konsekvenser.

 

Juntavännerna försöker enbart uppmärksamma och belysa det som dom upplever som positivt med en kupp, diktatur och juntastyre, men dom blundar för, bagatelliserar och t.o.m förnekar dom negativa konsekvenserna.

 

SjälVälartad ät det då upplagt för diskussioner.

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Skall vi som blir utsatta för all skit från IL bara sitta och le och har inte rätt att bli förbannade och besvara ?

 

Han är roten till all otrevlighet i politiktrådarna vilket gång på gång har bevisats genom att all skit upphör totalt när han inte är på plats på forumet !!

Skiten är det när han inte tycker som du, om han inte svarar hur ska det då bli nån tråd bara ena sidans åsikter som i Älg tråden JK står för 80 - 90 % av inläggen. Klart, när man pratar med sej

själv får man bästa svaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

hej Jag förstår IL varför kan man undra? Jo därför att han ÄR THAILÄNDARE längst in i sitt hjärta och hans nära och kära lever och har levt i Issan. En del av det fattigaste Thailand i DECENNIER. Vi svenskar här på MPR har inte en JÄVLA aning om hur det varit i dessa fattiga områden i hela Thailand i decennier. Men IL har själv upplevt detta på plats och säkert hört av sina förfäder om hur livet i ISSAN varit. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Just detta att vissa medlemmar har valt att helhjärtat gå in på kuppmakarnas, diktaturens och juntans sida i denna konflikt samt försvarar allt det som en enig demokratisk omvärld och samtliga internationella människorätts organisationer fördömer gör nog stt dessa känner sig påhoppade när jag och andra påtalar diktaturens nackdelar och konsekvenser.

 

Juntavännerna försöker enbart uppmärksamma och belysa det som dom upplever som positivt med en kupp, diktatur och juntastyre, men dom blundar för, bagatelliserar och t.o.m förnekar dom negativa konsekvenserna.

 

SjälVälartad ät det då upplagt för diskussioner.

Mvh isan lover 

Det fanns en tid före kuppen också, då kallade du ingen juntavän.... , men du kallade ändå de som debatterade emot dig alltid något nedlåtande.

Det kunde vara rojalister, elitens försvarare, demokratimotståndare, gulingar mm. 

 

Längre tillbaka mot 2011-2012 var alla som hade en annan åsikt gula och mot demokrati  enligt dig trots att det fanns ett mer demokratiskt parti i landet.

 

Enligt mig är alla som skriver på forumet riktiga demokrativänner, det finns även hopp även för dig också fast du har en lång väg kvar, när du har valt Thaksins demokrati som den enda framkomliga vägen.

 

Tycker ändå du ska fortsätta din väg för det är underhållande och håller forumet aktivt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det därför han inte har en aning om hur reell demokrati fungerar i ett modernt land ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev haan:

hej Jag förstår IL varför kan man undra? Jo därför att han ÄR THAILÄNDARE längst in i sitt hjärta och hans nära och kära lever och har levt i Issan. En del av det fattigaste Thailand i DECENNIER. Vi svenskar här på MPR har inte en JÄVLA aning om hur det varit i dessa fattiga områden i hela Thailand i decennier. Men IL har själv upplevt detta på plats och säkert hört av sina förfäder om hur livet i ISSAN varit. mvh

Inte du, kanske. Men gör dig inte till talesman för alla här på MPR

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
5 minuter sedan, skrev möljis:

Inte du, kanske. Men gör dig inte till talesman för alla här på MPR

berätta då hur det var för 30-50-100 år  sedan. mvh

Ändrades av haan
Link to comment
Dela på andra sajter

Gifte mig med en thaidam -75, har bott i Thailand sen -88, vi har mark och hus i isaan, det får räcka.

själv då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
8 minuter sedan, skrev möljis:

Gifte mig med en thaidam -75, har bott i Thailand sen -88, vi har mark och hus i isaan, det får räcka.

själv då?

hej ok  själv då! läs på. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev möljis:

Gifte mig med en thaidam -75, har bott i Thailand sen -88, vi har mark och hus i isaan, det får räcka.

själv då?

Hej! Vet du möjligen hur prisutvecklingen på landbitar i småbyarna mella Buri Ram Och Nang Rong har varit de senaste 8 åren?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Jive:

Hej! Vet du möjligen hur prisutvecklingen på landbitar i småbyarna mella Buri Ram Och Nang Rong har varit de senaste 8 åren?

ja, delvis i alla fall, vi har vår mark och hus inte långt från Nang Rong

Markpriserna, i vår by i alla fall, låg nästan stilla från början av 2000 - talet till 2008 - 2009, då priserna steg från 20000 bath per rai

till runt 40000. Efter översvämningarna i Bangkok rasade priserna i höjden, nu kan man knappt köpa en rai åkermark nära väg,

för under 200000 baht. Obs! det här gäller i vår by, hur det ser ut på andra ställen kan jag inte svara på.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev möljis:

ja, delvis i alla fall, vi har vår mark och hus inte långt från Nang Rong

Markpriserna, i vår by i alla fall, låg nästan stilla från början av 2000 - talet till 2008 - 2009, då priserna steg från 20000 bath per rai

till runt 40000. Efter översvämningarna i Bangkok rasade priserna i höjden, nu kan man knappt köpa en rai åkermark nära väg,

för under 200000 baht. Obs! det här gäller i vår by, hur det ser ut på andra ställen kan jag inte svara på.

Tack för info!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev möljis:

ja, delvis i alla fall, vi har vår mark och hus inte långt från Nang Rong

Markpriserna, i vår by i alla fall, låg nästan stilla från början av 2000 - talet till 2008 - 2009, då priserna steg från 20000 bath per rai

till runt 40000. Efter översvämningarna i Bangkok rasade priserna i höjden, nu kan man knappt köpa en rai åkermark nära väg,

för under 200000 baht. Obs! det här gäller i vår by, hur det ser ut på andra ställen kan jag inte svara på.

Jo, det har varit ett prisrally senaste åren. Jag håller till strax utanför Buriram city, och ska man ha nåt vettigt att bygga på hamnar man definitivt inte under 500 000 baht per rai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Buri Ram växer så det knakar nu, mycket tack vare nya sportområdet, inkl. racingbanan.

Det har blivit ett rejält lyft för staden. Bra som sjutton att nån törs satsa ordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Jive:

Tack för info!

No problem! Kommer din dam från Buri ram området?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev haan:

hej Jag förstår IL varför kan man undra? Jo därför att han ÄR THAILÄNDARE längst in i sitt hjärta och hans nära och kära lever och har levt i Issan. En del av det fattigaste Thailand i DECENNIER. Vi svenskar här på MPR har inte en JÄVLA aning om hur det varit i dessa fattiga områden i hela Thailand i decennier. Men IL har själv upplevt detta på plats och säkert hört av sina förfäder om hur livet i ISSAN varit. mvh

 

Hahaha klockren fyllekärlek. Tack för det :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

 

Hahaha klockren fyllekärlek. Tack för det :-)

 

/ SatanG

Ja, sen undrar jag också över om IL:s förfäder bodde i Thailand....

Men jag ska inte vara elak, jag fattar vad Haan menar...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev möljis:

Ja, Buri Ram växer så det knakar nu, mycket tack vare nya sportområdet, inkl. racingbanan.

Det har blivit ett rejält lyft för staden. Bra som sjutton att nån törs satsa ordentligt.

Vi skulle lura på Newin att investera i Snok:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...