Jump to content
IGNORERAD

Bilder fran Ban Amphur Beach, Pattaya


soiwalker

Recommended Posts

Hello igen forumister,

varfor inte traka ut er ytterligare med lite farska bilder fran en strand soder om Pattaya/Jomtien? Jag kan rekommendera denna strand av flera skal: Inga forsaljare, rent vatten, bra service och rimliga priser pa bars och mat. For krasna faranger finns val iofs bara grillad kyckling och pommes frites, men vad fan?

Stranden ligger val omkring 10 kilometer soder om Pattis, mycket thai samt en hel del bofasta faranger..

P1000508.jpg

P1000507.jpg

P1000505.jpg

P1000503.jpg

P1000510.jpg

Hittade detta skojiga fordon som Svensk Bilprovning sannolikt inte slappt igenom..

P1000512.jpg

Detta ar en typisk svensk 50 taggare, man undrar varfor vissa man foredrar thailandskor?

P1000509.jpg

Full fart i bukten!

P1000514.jpg

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Opps! :yes:

Trampat i klaveret lite grand Soiwalker?

Damen ifråga på bilden är gift med en av detta forums medlemmar, kanske dax att redigera.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig med bilder.. för övrig så har jag inga kommentarer

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, skulle detta mot formodan vara sant sa ar detta nog en valbehovlig vackarklocka for honom, eller hur? 90 kilo celluliter och en barsk uppsyn skrammer val ivag till och med en karlekskrank arab?

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Soiwalker.

Jag noterade att ratten på den där roliga bilen satt på >rätt< sida kan det vara nån typ av privatimport tror du?

Hur som så är det ``en vill ha bil´´

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Odin,

Bygget ser ut att vara baserat pa en gammal Citroen, skulle nog tro att det ar en uttrakad farang med bil-kunnande som ligger bakom detta. Ett kul fordon, haller med dig om att det vore kul att ta dagstrippen fran hotellet till stranden med detta bygge.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Soiwalker

En fråga till.

Ligger det en ruggigt bra sea foodresturang på den där stranden, i så fall har jag varit där man satt i sanden å käka. Ett Thai hak alltså med några stolar & bord på stranden men maten va kanon.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Odin,

maste tyvarr gora dig besviken pa den punkten. Har inte sett till nagon utpraglad restaurang enligt din beskrivning och ar saker pa att min medfoljande "mat-expertis" hade vetat. Dock kan man bestalla alla havets lackerheter till solstolarna, jag vet, eftersom jag plockade dagens nota pa 1800 baht.. Sjalv delade jag 5 bars med min tyska svager, vilket kanske var vart 250 Baht.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

SW.

Jag vet inte säkert var jag var, tjejens brorsor drog iväg mej åt ditt håll nån stans alltså söder om Jomtien.

Vi satt i Naklua och hinka Chang när jag råkade säga att jag va sugen på sea food, å vips så satt vi i en pickis å landade på ett ställe som påminde om ditt kort med båtparkeringen :drinks:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ligger en seafood restaurang i den allra sodersta delen av Jomtien beach, mycket valkand bland thai, inga faranger. Stallet ar oerhort valbesokt av tillresta BKK thai, jag var dar for 2 ar sen med frugans kompisar. Troligen ar det detta stalle du menar..

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det ligger en seafood restaurang i den allra sodersta delen av Jomtien beach, mycket valkand bland thai, inga faranger. Stallet ar oerhort valbesokt av tillresta BKK thai, jag var dar for 2 ar sen med frugans kompisar. Troligen ar det detta stalle du menar..

Här slutar Jomtien beachroad

och svänger du inte vänster så hamnar du inne i den här resturangen

Känner du igen dig?

Jag tror den heter Lung Sawai

IMG_1941.jpg

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Tirak Dygnrak

Jag har ätit på en seafood restaurang nära dessa strandbilder, den såg inte ut som ovan. De var som på en innergård där maten fanns i diverse tankar och låga kakelpooler och stället såg ut att vara lite som en fiskaffär med stor parkering utanför.

På inngården eller baksidan var de som bekrivet ovan stolar på sand etc..

- Rekomenderar ett besök då priserna var mkt bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg trevligt ut. Går det köra moppe dit? på småvägar eller måste man ute på stora vägen? E det nere vid Budda berget nånstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Färska bilder ifrån Ban Amphoe

IMG_1805.jpg

IMG_1797.jpg

IMG_1822.jpg

IMG_1854.jpg

IMG_1857.jpg

IMG_1811.jpg

Renoveringsobjekt för träbåtsälskare

IMG_1859.jpg

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Fina bilder, skulle kunna tänka mig en sväng dit, har du tips på prisvärt boende?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har varit på den stranden 8-10ggr sen vi "hittade" den i höstas.

Mycket möjligt att vi hamnar på den nu i helgen igen!

Kan inte rekommendera nåt boende direkt i närheten eftersom jag inte har letat, tycker det är trevligare att bo i Jomtien eller Pattaya och köra till Ban Amphur stranden när det skall badas i havet.

Vi har även kört dit ett par gånger på dagstur från Bankok, tar knappt två timmar.

Tror att det går att ta sej dit med Songthaew som går längs Sukumvit.

Det är ca 11,5 km söderut från avfarten till Chomtian beach (den som landar ungefär mitt på Jomtien beach road) på Sukumvit, gör en U-sväng vid Thai-Austrian nånting, strax efter en storskola, och sen nästa eller nästnästa avfart ner mot havet, båda funkar.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fina bilder, skulle kunna tänka mig en sväng dit, har du tips på prisvärt boende?

Jag har precis som Tommy ingen bra koll på hotell i Ban Amphoe.

Det går bra att bo i Jomtien och boka en bathbuss till stranden

Vill du bo nära stranden så finns det några fina resorter mellan Pattaya och Bang Sare

Sea Sand Sun

http://seasandsunpty.com/home.html

Sunset Village

http://www.sunsetvillage.co.th/

IMG_0480.jpg

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Eller hyr en moppe i jomtien

tack för infon om stranden.har inte kommit dit ännu

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns gott om fina stränder runt sattahip.

Får väl ta och tipsa om 2 st som är klart godkända, gillar inte stora långa raka stränder, gillar mindre, typ vikar.

Hat Nang Rum Beach

115.JPG

sai kaew beach

23407433.jpg?redirect_counter=2

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nang Rum är en trevlig beach :great:

Ja det håller jag med om, klart godkänd...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

post-3713-0-73084300-1299809775_thumb.jp

Navy stranden strax söder om Bangsale sedd från grannens fiskebåt

post-3713-0-93831800-1299809910_thumb.jp

Bangsale

post-3713-0-89253700-1299809823_thumb.jp

post-3713-0-73084300-1299809775_thumb.jp

post-3713-0-89253700-1299809823_thumb.jp

post-3713-0-93831800-1299809910_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har precis som Tommy ingen bra koll på hotell i Ban Amphoe.

Det går bra att bo i Jomtien och boka en bathbuss till stranden

Vill du bo nära stranden så finns det några fina resorter mellan Pattaya och Bang Sare

Sea Sand Sun

http://seasandsunpty.com/home.html

Sunset Village

http://www.sunsetvillage.co.th/

IMG_0480.jpg

Jag bodde ett par nätter på sunset williage på honeymoon! min första resa 1997, bokat genom internet,, fanns ingen bokn när vi väl kom fram,, löste sej ändå! kostade 1300 bath vill jag minnas. mysigt var det !

och aningen avsides, det blev bara 2 nätter,,,

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...