Jump to content
IGNORERAD

Europa - höst/vinter weekend


turisten

Recommended Posts

Har faktiskt väldigt lite erfarenhet av stora delar av Europa. Har mest blivit Syd/Nordamerika och Asien för mig när det gäller resor. Nu är damen på väg hit och är sugen på att upptäcka närområdet. Med andra ord, ett tillfälle även för mig att se mig omkring litegrann i den gamla världen. Tänkte man skulle kunna ta några helger nu till hösten/vintern och snoka runt lite i Europa. Frågan är då givetvis, vart skall man åka? Vad säger den samlade expertisen här på forumet? Några absoluta måsten ? (Har varit i dom skandinaviska länderna, England, Irland, Portugal, Italien, Grekland och Schweiz, så dom går bort)

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror väl på vad ni vill göra. Äta gott eller annorlunda, slalom eller flanera i nån storstad ger väldigt olika svar. Men Frankrike/Paris brukar vara ett säkert kort, Italien åxå tydligen fast jag har inte tagit mig dit - men bror min körde ner med bilen och husvagn faktiskt till Italien - skulle inte idas göra det själv, men dom var nöjda med utflykten.

 

Någon säger barcelona - varför vetefan... kan ha att göra med idrott men sånt är jag ointresserad av.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Beror väl på vad ni vill göra. Äta gott eller annorlunda, slalom eller flanera i nån storstad ger väldigt olika svar. Men Frankrike/Paris brukar vara ett säkert kort, Italien åxå tydligen fast jag har inte tagit mig dit - men bror min körde ner med bilen och husvagn faktiskt till Italien - skulle inte idas göra det själv, men dom var nöjda med utflykten.

 

Någon säger barcelona - varför vetefan... kan ha att göra med idrott men sånt är jag ointresserad av.

I Barcelona finns det kanske idrottstävlingar ala @L64. Det är alltid intressant tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prag var väldigt trevligt även vid kyla.Var där när det vankades julmarknader och trivdes som fisken i vattnet.

 

Dessutom är det ju väldigt prisvärt.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

I Barcelona finns det kanske idrottstävlingar ala @L64. Det är alltid intressant tycker jag.

555 Såna tävlingar är ju mer intressanta....

 

Men för att återknyta lite till ämnet så finns det mycket i Sverige som kan vara värt att se åxå, åka slalom på midsommarafton i riksgränsen tyckte jag var lite kul faktiskt (men det var som att åka på grovsalt). Eller leta raukar på gotland. Ishotellet i vartfandetnuvar kanske, golfa mellan två länder i olika tidszoner (sverige/finland) i Haparanda/Torneo så slaget tar en timme eller minus en timme osv.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyskland är ju alltid trevligt......en ny favorit är Valencia (favoritdottern studerar där) jättefint i gamla stan o tapas o cava är ju fantastiskt gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Prag, Dubrovnik, Bukarest, Dublin och Reykjavik är bra resmål för en minisemester.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

San Sebastian i Baskien, norra Spanien. Helt fantastisk mat, även för en thai. Faller dock på priserna!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Julmarknad i Tallin, nära och bra.

 

Tallinn är trevligt också, likaså Riga.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på sådant som hon inte har sett i Thai.

 

Bila genom Östeuropa. Weekend till London, Budapest, Barcelona, Paris osv.

Fjällen i Norrland, Glaciärer i Norge. Åk skidor!

 

Julmarkand i Kiel. Oktoberfest i München.

 

Finns hur mycket som helst! Men snacka lite med henne vad hon vill. Det som vi tycker är intressant kan för dem vara helt ointressant.

 

Mat, shopping och tempel är ju alltid säkra kort... :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Warszawa, Krakow, Prag, Wien, Bratislava, Budapest, Salzburg, Verkligen vackra städer med mycket att se på dagarna och göra på kvällarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...