Jump to content
IGNORERAD

Bäst och sämst flyg


Esspe

Recommended Posts

10 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Air india var faktist inte så dumt!

Resan Bkk-Dehli vart dock 2,5h försenad......men sen rullade det på fint.

Jag hade ett nytt plan som skulle gå 2,5h efter landning i Dehli och vi var ju 2,5h försenade, så jag räknade kallt med att missa det.....

Döm av min förvåning när det stod en man med skylt och väntade, han lotsade igenom mig fint och efter 10-15min på Indisk mark satt jag i Stockholmsplanet :D 

Jag han knappt få på mig bältet innan vi for iväg.

Det var mycket västerlänningar på flygen, ca 50% mellan BKK o Dehli och kanske 70% mellan Dehli o Stockholm.

Båda flighterna flögs med Dreamlinern, så det var frächa plan, dricka fick man så mycket man ville och jag provade whiskey och gin o tonic och vart serverad 2st av var utan att fråga :D 

Maten var Indisk och smakade inte så värst.....

Så vad får de för betyg? ja 3st tandorikycklingar av 5, där priset sätter upp betyget medans maten sänker det.

Skulle jag resa med Air India igen? Absolut om priset är lågt och mellanlandningen kort :-) 

Man måste nog gilla Curry Curry Nam Nam om man vill resa med indierna. Fanns det något annat alternativ? 

Annars är Air Tahiti Nui det bästa bolag jag någonsin har flugit med, det var Auckland - Papeete - Los Angeles för kanske 15 år sedan. Kanonservice och de vackraste flygvärdinnor jag någonsin har skådat. Man fick ha filten över knäna hela tiden. :dribble:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    4

  • Soengsang

    3

  • Tallviking

    3

  • Esspe

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev Nong Bua:

Man måste nog gilla Curry Curry Nam Nam om man vill resa med indierna. Fanns det något annat alternativ? 

Annars är Air Tahiti Nui det bästa bolag jag någonsin har flugit med, det var Auckland - Papeete - Los Angeles för kanske 15 år sedan. Kanonservice och de vackraste flygvärdinnor jag någonsin har skådat. Man fick ha filten över knäna hela tiden. :dribble:

Jag sökte efter enkelresa Bkk-Arlanda 1v framåt, det som var försvarbart i pris var Ukraina 4,700NOK med 4h mellanlandning, Air Berlin 4,500NOK med 10h mellanlandning och så Air India 3,600NOK med 2,5h mellanlandning. 

Alla andra enkelflyg 1v framåt låg på minst 6,500NOK och uppåt.......så valet var egentligen inte så svårt ;-) 

 

ps. har man lite framförhållning, vilket jag aldrig har, så kan man säkert finna vettiga alternativ

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit

Flyg inte med Air France till BKK, ren skit. Gamla plan (inredning) dålig service, trötta flygvärdinnor,  och Charles de Gaulle ska vi inte ens prata om.

kul att höra om Air India, kanske nått att prova

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också flugit Air F till BBK. Vilket skitbolag. Överbokade planet . Så dom måste kasta av passagerare.  Det enda som var bra på planet var vinet

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev John Khonken:

Har också flugit Air F till BBK. Vilket skitbolag. Överbokade planet . Så dom måste kasta av passagerare.  Det enda som var bra på planet var vinet

Överbokning av plan är standard i denna branschen, det vet att en viss mängd normalt avbokar sent  / ej dyker upp och vill då inte åka med dessa platser tomma.

En kalkylerad risk när någon måste "kastas av" , vilket i praktiken löses genom ombokning och ekonomisk kompensation. Alla bolag kastar ju inte av som United....

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Air France ens finns med på de översta platserna, är ett mysterium..

Tar mig hellre ner till  Bkk med Tallin Line ihop med Btt, än att sätta min fot på ett Air Franceplan igen..

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

hur var lukten i india planet ?? jag inbillar mig att det lukar och stinker curry för fullt :waaaht::waaaht: mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev soi covboy:

hur var lukten i india planet ?? jag inbillar mig att det lukar och stinker curry för fullt :waaaht::waaaht: mvh

Om du är någorlunda nyduschad samt har skapligt rena kläder så tror jag inte att dina medpassargerare ska klaga på dig alltför mycket...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara samstämmighet om Air France´s uselhet. Instämmer helt och fullt. Arrogant personal, dåligt skyltat och svinkallt på CHdG. Är visserligen ett tag sen jag flög med dom men det blir ingen upprepning.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Esspe:

Verkar vara samstämmighet om Air France´s uselhet. Instämmer helt och fullt. Arrogant personal, dåligt skyltat och svinkallt på CHdG. Är visserligen ett tag sen jag flög med dom men det blir ingen upprepning.

 

Jo jädrar, det bolaget... åkte med dom till Cuba för ett gäng år sen.Bland den goaste flygplansmaten jag ätit i ekonomi nån gång... MEN, deras service var det sämsta jag någonsin varit med om!  när väl maten var avdukad på dessa långa flygningar så försvann ALLA i besättningen ute i kabinen.Dom hann iaf duka upp ett bord med några stora Cola-flaskor innan och jag och några kamrater snodde ett par såna så vi iaf fick lite användning av taxfreespriten på den långa flygningen.

 

Och sen ska vi ju inte ens tala om rövhålet CDG...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev L64:

 

Jo jädrar, det bolaget... åkte med dom till Cuba för ett gäng år sen.Bland den goaste flygplansmaten jag ätit i ekonomi nån gång... MEN, deras service var det sämsta jag någonsin varit med om!  när väl maten var avdukad på dessa långa flygningar så försvann ALLA i besättningen ute i kabinen.Dom hann iaf duka upp ett bord med några stora Cola-flaskor innan och jag och några kamrater snodde ett par såna så vi iaf fick lite användning av taxfreespriten på den långa flygningen.

 

Och sen ska vi ju inte ens tala om rövhålet CDG...

CDG är en god anledning att inte flyga med Air France. En av de absolut sämsta flygplatserna jag någonsin har varit på och det har blivit några stycken genom åren. Har bara flugit med grodätarna inom Europa och där var det ungefär likvärdigt med övriga bolag bortsett från British Airways som jag gillar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade för skojs skull Air India för en resa i Februari och det var riktigt bra pris så det var lockande att testa. Hade det inta vart för transfern på vägen till Thailand  på 6 timmar så hade jag bokat för så bra var priset.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev M33:

Överbokning av plan är standard i denna branschen, det vet att en viss mängd normalt avbokar sent  / ej dyker upp och vill då inte åka med dessa platser tomma.

En kalkylerad risk när någon måste "kastas av" , vilket i praktiken löses genom ombokning och ekonomisk kompensation. Alla bolag kastar ju inte av som United....

Några tog betalningen. Men dom kastade av en passagerare också

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-26 at 14:19, skrev soi covboy:

hur var flygplatsen i indien många folk ? långa avstånd mella planen ??   mvh

Finns ju en del flygplatser att välja på men Mumbai var för några år sedan katastrof men ska vara en ny numera. Själv hyser jag en genuin ovilja mot indier, iaf män, så jag kanske är partisk men det jag sett av indien är ren skit. 

Flög några gånger med Jet airways till Mumbai och Chennai, indiens bästa flygbolag som är ok.

Flög med Air India Singapore-Sydney -88 men blev uppgraderad till business på övervåningen så den var svår att hitta klagomål på annars skulle jag personligen vägra flyga indiskt och definitivt aldrig välja det själv.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On Saturday, September 24, 2016 at 09:35, skrev Benriach:

Jag tror nog att om vi skulle ha en omröstning här på MPR så skulle Thai också hamna på bägge listorna...

 

Thai ligger bland de 20 bästa 

SAS bland de 60 bästa

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...