Jump to content
IGNORERAD

Note 7


scorpio63

Recommended Posts

Är det någon som uppgraderat från note 4 till note 7.

Frugans nalle har rasat så det är ju ett gyllene tillfälle att byta lur så frugan får ta över min note4 som jag älskar.

 

Jag vill gärna ha synpunkter från användare av note 7.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    9

  • scorpio63

    9

  • Tallviking

    8

  • uptoyou

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har du inte läst om att den brinner och exploderar vid laddning samt är förbjuden på många flygbolag ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Tallviking:

Har du inte läst om att den brinner och exploderar vid laddning samt är förbjuden på många flygbolag ?

http://www.swedroid.se/sas-forbjuder-anvandning-och-laddning-av-galaxy-note-7/

http://www.mobil.se/nyheter/flygf-rbud-f-r-note-7#.V-Vi1Tea1aQ

http://www.mobil.se/nyheter/st-ng-av-din-note-7-nu-direkt#.V-Vi-Dea1aQ

 

 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå. jag vet att det var problem i början, men enligt samsung så rör det sig om ca 500st i den första batchen som kan ha dom problemen.

Har man dom numren så byts nallen ut mot en ny.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev scorpio63:

Jodå. jag vet att det var problem i början, men enligt samsung så rör det sig om ca 500st i den första batchen som kan ha dom problemen.

Har man dom numren så byts nallen ut mot en ny.

 

Dom har väl fått säljstopp på den i ett antal länder samt flygbolagens förbud gäller inte bara vissa serienummer

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev scorpio63:

Jodå. jag vet att det var problem i början, men enligt samsung så rör det sig om ca 500st i den första batchen som kan ha dom problemen.

Har man dom numren så byts nallen ut mot en ny.

Här står det att det handlar om 70% av alla enheter.

http://www.mobil.se/nyheter/terkallning-av-note-7-kan-kosta-en-miljard-dollar#.V-Vk_Tea1aQ

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

And in Hong Kong they say that the problem is no more with this unit.

 

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har beställt en Note 7 som skulle kommit i början på sept men tydligen ska den komma i början på Oktober istället. Va viss batteri knas

Lasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte inrikes i Sverige i onsdags med norbaggarna. Då var det vid säkerhetsgenomgången varning för sungsam 7. "Om den börjar brinna eller om rök kommer från mobilen var vänlig kontakta personalen". Något i den stilen. Samt att den måste vara avstängd och fick inte checkas in och inte laddas under resan.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Åkte inrikes i Sverige i onsdags med norbaggarna. Då var det vid säkerhetsgenomgången varning för sungsam 7. "Om den börjar brinna eller om rök kommer från mobilen var vänlig kontakta personalen". Något i den stilen. Samt att den måste vara avstängd och fick inte checkas in och inte laddas under resan.

 

26 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Åkte inrikes i Sverige i onsdags med norbaggarna. Då var det vid säkerhetsgenomgången varning för sungsam 7. "Om den börjar brinna eller om rök kommer från mobilen var vänlig kontakta personalen". Något i den stilen. Samt att den måste vara avstängd och fick inte checkas in och inte laddas under resan.

Åkte med BRA inrikes..samma där, och i onsdags :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte inrikes i Sverige i onsdags med norbaggarna. Då var det vid säkerhetsgenomgången varning för sungsam 7. "Om den börjar brinna eller om rök kommer från mobilen var vänlig kontakta personalen". Något i den stilen. Samt att den måste vara avstängd och fick inte checkas in och inte laddas under resan.


Samma med Thai.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet må vara begränsat till en viss batch av Note 7. Men detta är en mardröm för Samsung. Alldeles för många incidenter...

 

Ännu mer pinsamt för Samsung när man inte tar tillbaka sina Note 7 i Kina, då man anser att inga sådana sålts där. Sedan visar sig att batteribränder även hänt där, och då blir många kineser upprörda. Är vi mindre värde än västerlänningarna eller?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:


Samma med Thai.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Hoppas dom sätter stopp för den nya leksaken, vill inte ha nånthing som tar eld i planet bara för att det är en massa små pojkar som vill ha leksaker

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir inget köp av en Note7 i Hongkong i alla fall, den garantin gäller bara i HK och Kina.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

AirAsia hade varning vid in-checkningen. På planet sedan informerade de muntligt. Har man en Note7, skall den vara avstängd hela resan och får inte laddas på något sätt!

WP_20160928_16_28_01_Pro.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 9/23/2016 at 23:51, skrev scorpio63:

Är det någon som uppgraderat från note 4 till note 7.

Frugans nalle har rasat så det är ju ett gyllene tillfälle att byta lur så frugan får ta över min note4 som jag älskar.

 

Jag vill gärna ha synpunkter från användare av note 7.

 

 

Nej

 

jag har en note 4 och tycker inte note 7 är mycket bättre, en del saker är sämre.

 

men dess 4GB DDR minne är jag sugen på, absolut.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

Nej

 

jag har en note 4 och tycker inte note 7 är mycket bättre, en del saker är sämre.

 

men dess 4GB DDR minne är jag sugen på, absolut.

 

 

kan det verkligen va nåt för dig.....;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tillverkningen av Galaxy stoppas

 

Samsung stoppar tillverkningen av Galaxy Note 7, enligt koreanska nyhetsbyrån Yonhap.

Modellen har tidigare dokumenterade problem som lett till att batteriet börjar brinna.

Då erbjöd företaget nya fungerande ersättningstelefoner - som nu har visat sig lida av samma problem.

 

http://www.expressen.se/dinapengar/tech-1/tillverkningen-av-galaxy-stoppas/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Tillverkningen av Galaxy stoppas

 

Samsung stoppar tillverkningen av Galaxy Note 7, enligt koreanska nyhetsbyrån Yonhap.

Modellen har tidigare dokumenterade problem som lett till att batteriet börjar brinna.

Då erbjöd företaget nya fungerande ersättningstelefoner - som nu har visat sig lida av samma problem.

 

http://www.expressen.se/dinapengar/tech-1/tillverkningen-av-galaxy-stoppas/

Ny "säker" Note 7 brann på flygplan http://www.mobil.se/nyheter/ny-s-ker-note-7-brann-p-flygplan#.V_s1Gzea1aR

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev visst ingen Note 7 för mig då:doubt:

Vad ska man skaffa istället då?

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en Samsung note som jag inte gillade speciellt bra Bytte bort den i Jomtien mot en Iphone 6+ Lite tyngre kanske men en bättre produkt som inte behöver uppdateras hela tiden 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...