Jump to content
IGNORERAD

Note 7


scorpio63

Recommended Posts

Jag har inga Världsproblem med varken iPhone eller Samsung, problemet är att de är hårt brandade med egen programvara. Har själv haft iPhone från 3 till 6S plus och Samsung från Galaxy 4, har nu en 7 Edge privat och 6S på jobbet. fördelen med jobbets är fri Roaming från hela världen ;-)

 

En polare kör Oneplus 3 och är sjukt nöjd med den, är väl bara displayen samt kameran som är lite keff.<

 

Priset är ju heller inte dåligt, ca 4800 för 128GB

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    9

  • scorpio63

    9

  • Tallviking

    8

  • uptoyou

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 minuter sedan, skrev 65Selander:

En polare kör Oneplus 3 och är sjukt nöjd med den, är väl bara displayen samt kameran som är lite keff.<

 

Ähum... bara displayen och kameran som inte är till belåtenhet? Ja, de är ju mindre viktiga... Får man fråga exakt vad din polare är sjukt nöjd med?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inga Världsproblem med varken iPhone eller Samsung, problemet är att de är hårt brandade med egen programvara. Har själv haft iPhone från 3 till 6S plus och Samsung från Galaxy 4, har nu en 7 Edge privat och 6S på jobbet. fördelen med jobbets är fri Roaming från hela världen ;-)

 

En polare kör Oneplus 3 och är sjukt nöjd med den, är väl bara displayen samt kameran som är lite keff.
 

Priset är ju heller inte dåligt, ca 4800 för 128GB



HTC 10, är den som är minst blotad mao väldigt nära stock Android.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Khonis:

Haha orka tjafsa om vem som har rätt telefon :big_smile:

 

Inte så mycket tjafs va, mest synpunkter på vissa telefoners fördelar, vilket iaf jag tycker är intressant.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här såg min första mobiltelefon ut ;)

En Handic MTD450

sy2b4986.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎12‎-‎19 at 13:08, skrev stjp8729:

 Hej Janne,

 

Note4 finns med dubbel SIM ;) I Thailand..

 

Ha en kanonbra dag!

:)

 

Jag gillar Note 4 så det är inte det. Då min gamla är en Note 4. Skillnaden är väl att en Note 4 är väl lite seg jämfört med min Honor 8 då den har några år på nacken. Honor 8 är däremot hur rapp som helst.

Dock skulle jag kunna tänka mig en Note igen när 8an kommer. Då det är en ruggigt bra telefon. Hade tänkt skaffat mig 7an. Men stoppade mig när problemen med 7an började.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Så här såg min första mobiltelefon ut ;)

En Handic MTD450

sy2b4986.jpg

 

Å så här såg min första ut.

 

Mobtel_Motorola_Storno-940_3.jpg

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

a72.jpg

 

När jag skaffade mobil 1992 hade jag ett sorts kombiabonnemang med en handhållen och en fast i bilen. Den handhållna hade huvudnumret och om jag slog av den gjordes automatisk vidarekoppling till den fasta. Handyn hade jag i en passiv hållare i bilen och kunde därmed ta emot samtal med den samtidigt som jag kunde ringa ut med den fasta. Eller slå av handyn och svara med den fasta. Hemma på kontoret satt handyn i en laddare så jag kunde svara på den närhelst någon ringde. Hittade en bild på den lilla Philipsen (som var ganska stor och tung med dagens mått) men inte på den som satt i bilen. Det här var ett utmärkt system som gav både mobilitet till fots och möjlighet till långprat i bilen utan batteriproblem. Efter ett par år skaffade jag en Ericsson GSM lur men behöll faktiskt den fasta i bilen, den hade bättre täckning ute på vägarna i början och fortfarande fördelen att gå på bilström.

 

Vilka tider det var! Inte så länge sedan som det känns, när man jämför med dagens smartphones som var total science fiction då.

 

Kuriosa: NMT 450 lever faktiskt fortfarande i avlägsna områden i Ryssland, tack vare den långa räckvidden. Enligt Wikipedia.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-20 at 10:02, skrev Soengsang:

 

Inte så mycket tjafs va, mest synpunkter på vissa telefoners fördelar, vilket iaf jag tycker är intressant.

Haha synpunkterna visar sig alltid vara att iPhone är skit. Hade du haft råd att byta varje modell hade du älskat den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv så får jag vänta in Note8, jag hittar helt enkelt inget vettigt alternativ.

Det blev nytt batteri och fodral till min 4 nu i veckan istället.

Jag blev erbjuden en S7 till reducerat pris, men det var ointressant.

 

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Khonis:

Haha synpunkterna visar sig alltid vara att iPhone är skit. Hade du haft råd att byta varje modell hade du älskat den?

 

Haha, gav upp efter 4:an då de stod kvar på perongen, men kvalitén är oslagbar, är som en gammal sur Volvo.

Modelluppdateringarna har ju varit patetiska stundtals de sista åren, inovationen är som bortblåst.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Haha, gav upp efter 4:an då de stod kvar på perongen, men kvalitén är oslagbar, är som en gammal sur Volvo.

Modelluppdateringarna har ju varit patetiska stundtals de sista åren, inovationen är som bortblåst.

 

Ändå är det så att Apples egenutvecklade CPU A10 är överlägsen allt vad Samsung, Qualcomm och diverse kinesiska härmapor har att komma med.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herr Chang:

 

Ändå är det så att Apples egenutvecklade CPU A10 är överlägsen allt vad Samsung, Qualcomm och diverse kinesiska härmapor har att komma med.

 

Herr Chang har talat.

 

Hårdvaran är det inget fel på...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Herr Chang:

 

Ändå är det så att Apples egenutvecklade CPU A10 är överlägsen allt vad Samsung, Qualcomm och diverse kinesiska härmapor har att komma med.

 

Herr Chang har talat.

Specar har väl aldrig varit viktigt i Apple-världen. ;)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
27 minuter sedan, skrev Odin:

Jag har en Note 8 nånstans... Jäkla skräp.

På vilket sätt är det skräp? 

Det brukar vara folk framför datorer och telefoner som är skräp.

Jag tycker att det är den bästa telefonen någonsin. I för sig så läste jag hela manualen / instruktionsboken / så att jag kan använda alla de fantastiska 

funktioner som är inbyggda i telefonen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara gissar att de flesta i tråden ovan köper telefon i Sverige. Undrar vad som kan vara prisvärt här i Thailand? Några förslag på en hyggligt bra telefon.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Bara gissar att de flesta i tråden ovan köper telefon i Sverige. Undrar vad som kan vara prisvärt här i Thailand? Några förslag på en hyggligt bra telefon.

 

Prisvärt och grym batteritid, Samsung Galaxy C9 pro.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...