Jump to content
IGNORERAD

Tvåvåningshus till salu i Thep Thani, Surin


lately

Recommended Posts

Tvåvåningshus till salu i Thep Thani. Land 400 kvm, Fyra sovrum, två badrum, vardagsrum, kök, kontor. Parkering för två bilar. 5 air con enheter, ingår möbler. Nära Robinson Mall. Bara 10 minuters bilresa till staden.
Pris 3 900 000 Thb

 

 

Two storey house for sale in Thep Thani. Land area 400 sq.m. Four bedrooms, two bathrooms, living room, kitchen, office. Parking for two cars. 5 air con units, furniture included. Near Robinson Mall. Only 10 minutes drive to city.
Asking price 3 900 000 Thb

 

http://surinproperties.com/index.php…
Contact person: Tai
Telephone: 083 100 0104
email surindream@gmail

 

0.jpg

2.jpg

4.jpg

5.jpg

10.jpg

12.jpg

13.jpg

17.jpg

12801140_1048051371884530_8879816590669891847_n.jpg

3989061671771(1).jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    7

  • stefan5300

    6

  • Galten

    4

  • frogfish

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On ‎2016‎-‎09‎-‎21 at 14:15, skrev lately:

 

4.jpg

 

Snyggt hus!

 

En liten OT-fråga, har du nån aning om vad du fick ge för att dörrar till de nedre skåpen i köket? Och har du uppgift gärna de övre också.

 

Annars lycka till med försäljningen av det fina huset.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-09-21 at 19:15, skrev lately:

Tvåvåningshus till salu i Thep Thani. Land 400 kvm, Fyra sovrum, två badrum, vardagsrum, kök, kontor. Parkering för två bilar. 5 air con enheter, ingår möbler. Nära Robinson Mall. Bara 10 minuters bilresa till staden.
Pris 3 900 000 Thb

 

 

Two storey house for sale in Thep Thani. Land area 400 sq.m. Four bedrooms, two bathrooms, living room, kitchen, office. Parking for two cars. 5 air con units, furniture included. Near Robinson Mall. Only 10 minutes drive to city.
Asking price 3 900 000 Thb

 

http://surinproperties.com/index.php…
Contact person: Tai
Telephone: 083 100 0104
email surindream@gmail

 

0.jpg

2.jpg

4.jpg

5.jpg

10.jpg

12.jpg

13.jpg

17.jpg

12801140_1048051371884530_8879816590669891847_n.jpg

3989061671771(1).jpg

Billigt i ett Pattaya/Jomtienperspektiv.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Snyggt hus!

 

En liten OT-fråga, har du nån aning om vad du fick ge för att dörrar till de nedre skåpen i köket? Och har du uppgift gärna de övre också.

 

Annars lycka till med försäljningen av det fina huset.

 

https://www.homepro.co.th/category/11192

 

Finns massor på HomePro, startar runt 1000-lappen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev frogfish:

Tack för info.

Men ibland måste det byggas in, särskilt nertill, och det var väl det jag var ute efter.

Har fått offert, men ville jämföra.

 

Du menar alltså själva jobbet med att bygga bänken och klinkers?

För dörrarna fanns med på Homepro.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite utanför ämnet.

Undrar ibland varför kök ska muras upp när det finns färdiga att köpa, är de murade bättre?

 

Vårat kök som det ser ut på bilden kostade runt 75000 Baht, samt 2 stycken mindre väggskåp som de till höger som inte syns på bilden.

post-3132-0-65920100-1387149052.jpg

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev stefan5300:

Lite utanför ämnet.

Undrar ibland varför kök ska muras upp när det finns färdiga att köpa, är de murade bättre?

 

Vårat kök som det ser ut på bilden kostade runt 75000 Baht, samt 2 stycken mindre väggskåp som de till höger som inte syns på bilden.

post-3132-0-65920100-1387149052.jpg

 

 

Mycket billigare att mura upp än att köpa stommar.

 

Grannen murade upp kök, ungefär lika mycket bänkar som du har, han har bara ett överskåp.

Han betalade 25.000, å då är vi på en ö, där allt är dyrare eftersom allt måste fraktas med båt,

skulle uppskatta att det mesta är ungefär 50% dyrare på ön än på fastlandet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev samet:

 

Mycket billigare att mura upp än att köpa stommar.

 

Grannen murade upp kök, ungefär lika mycket bänkar som du har, han har bara ett överskåp.

Han betalade 25.000, å då är vi på en ö, där allt är dyrare eftersom allt måste fraktas med båt,

skulle uppskatta att det mesta är ungefär 50% dyrare på ön än på fastlandet. 

 

I det jag betalade ingick även spis med 3 gas och en elplatta, ugn och kyl/frys, diskbänk och vattenkran till ett värde av cirka 50000 Baht, ingick de sakerna i din grannes kostnad.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

I det jag betalade ingick även spis med 3 gas och en elplatta, ugn och kyl/frys, diskbänk och vattenkran till ett värde av cirka 50000 Baht, ingick de sakerna i din grannes kostnad.

 

Gasplatta, diskho med kran, kylskåp ingick.

Han har ingen ugn eller elplatta.

 

Har för mig att det var 10.000 för arbetet och 15.000 för allt material.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev samet:

 

Gas hob, sink with faucet, refrigerator included.

He has no oven or electric burner.

 

Has for me it was 10,000 for and 15,000 work for all materials.

 

Hur tusan blev det engelsk text i citatet.

Summa sumarum så blir det nog inga större prisskillnader om man sätter in riktiga saker, kan ju inte vara mycket till "spis" och kyl/frys om det ingick i de 15000.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Hur tusan blev det engelsk text i citatet.

Summa sumarum så blir det nog inga större prisskillnader om man sätter in riktiga saker, kan ju inte vara mycket till "spis" och kyl/frys om det ingick i de 15000.

 

Jodå det är väsentlig prisskillnad på att sätta in ordentligt kök med stommar.

De kostar ju från 4-5.000 och uppåt per styck. Så vid 3/4 stommar någonstans har man kommit upp i priset för att göra ett platsbyggt.

Sedan skall man ju ha en skiva på det också.

 

Kollat på att göra ordentligt kök hos mig. Landar på 60.000+ för stommar med lådor och skåp, bänkskiva och diskho.

Visst kan jag få till det för 35-40.000 men jag vill inte ha mjuka plastdörrar. Börjar mer och mer luta åt IKEA. För även de fina modellerna på bygghandlarna tycker jag är halvkassa. Men skall man ha IKEA så landar det runt 100.000... :doubt:

 

Skall ha en bänk ca 4m. Köksö ca 3m. Diskbänk ca 1m. Underskåp runt allt. Eventuellt överskåp på väggen. Inte helt klar med designen ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev samet:

 

Jodå det är väsentlig prisskillnad på att sätta in ordentligt kök med stommar.

De kostar ju från 4-5.000 och uppåt per styck. Så vid 3/4 stommar någonstans har man kommit upp i priset för att göra ett platsbyggt.

Sedan skall man ju ha en skiva på det också.

 

Kollat på att göra ordentligt kök hos mig. Landar på 60.000+ för stommar med lådor och skåp, bänkskiva och diskho.

Visst kan jag få till det för 35-40.000 men jag vill inte ha mjuka plastdörrar. Börjar mer och mer luta åt IKEA. För även de fina modellerna på bygghandlarna tycker jag är halvkassa. Men skall man ha IKEA så landar det runt 100.000... :doubt:

 

Skall ha en bänk ca 4m. Köksö ca 3m. Diskbänk ca 1m. Underskåp runt allt. Eventuellt överskåp på väggen. Inte helt klar med designen ännu.

Eftersom du tydligen vill ha kvalitet...då går ikea bort. Besök antingen   www.scg.co.th  eller http://www.globalhouse.co.th/  finns i princip över hela Thailand. Stora byggvaruhus som har det mesta eller rättar sagt har allt. Där kan du hitta budgetkök men vill du så kan du köpa ett kök där bara fantasin sätter gränser. Dom importerar köksmaskiner,spisar,ugnar,kyl o frys från hela världen. Ett kök med maskiner och allt för en miljon baht är nog inga problem att hitta där.

Verkar som om din smärtgräns är 100 000 baht för ett kök.  Kan tänka mig att IKEA är ok för dig.

 

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Eftersom du tydligen vill ha kvalitet...då går ikea bort. Besök antingen   www.scg.co.th  eller http://www.globalhouse.co.th/  finns i princip över hela Thailand. Stora byggvaruhus som har det mesta eller rättar sagt har allt. Där kan du hitta budgetkök men vill du så kan du köpa ett kök där bara fantasin sätter gränser. Dom importerar köksmaskiner,spisar,ugnar,kyl o frys från hela världen. Ett kök med maskiner och allt för en miljon baht är nog inga problem att hitta där.

Verkar som om din smärtgräns är 100 000 baht för ett kök.  Kan tänka mig att IKEA är ok för dig.

 

 

Har varit på Globalhouse, HomePro och några till. Men min uppfattning är att deras standardsortiment är mindre bra än IKEA.

Visst kan man få allting i alla priser. Jag kan väl importera ett HTH kök om det är så. Men för mig handlar det inte om att visa hur mycket stålar jag har... jag har inte anammat den thailänska kulturen på den punkten som visa andra.

 

Utan jag vill ha ett kök som har en acceptabel kvalitet och kommer funkar i 15år.

Har varit inne på att bygg själv av massivt trä istället. För tid har man ju gott om... :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev samet:

 

Har varit på Globalhouse, HomePro och några till. Men min uppfattning är att deras standardsortiment är mindre bra än IKEA.

Visst kan man få allting i alla priser. Jag kan väl importera ett HTH kök om det är så. Men för mig handlar det inte om att visa hur mycket stålar jag har... jag har inte anammat den thailänska kulturen på den punkten som visa andra.

 

Utan jag vill ha ett kök som har en acceptabel kvalitet och kommer funkar i 15år.

Har varit inne på att bygg själv av massivt trä istället. För tid har man ju gott om... :haha:

Här kan du kolla vad jag har gjort!  

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att köket är husets kärna och där skall man lägga in slantar.

Vi har har bara snålkök än så länge och ett utekök men när det väl blir kök så skall det vara imponerande bygd på plats av hantverkare och får kosta.

Just nu har vi inte råd.

Snyggt hus:smile:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev samet:

 

Har varit på Globalhouse, HomePro och några till. Men min uppfattning är att deras standardsortiment är mindre bra än IKEA.

Visst kan man få allting i alla priser. Jag kan väl importera ett HTH kök om det är så. Men för mig handlar det inte om att visa hur mycket stålar jag har... jag har inte anammat den thailänska kulturen på den punkten som visa andra.

 

Utan jag vill ha ett kök som har en acceptabel kvalitet och kommer funkar i 15år.

Har varit inne på att bygg själv av massivt trä istället. För tid har man ju gott om... :haha:

 

Finns en väldigt bra firma i Rayong annars längs 36:an strax söder om Big-C som tillverkar måttbeställt kök i ädelträ, uretanlackat för bra pengar

 

Mitt gick på 50.000 baht

 

Dom kom ut till mitt hus i Taphong och tog mått. Sedan tillverkades grejorna uppe i norra Thailand och lackades på plats i verkstaden i Rayong

 

P1000648.JPG

 

 

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev samet:

 

Jodå det är väsentlig prisskillnad på att sätta in ordentligt kök med stommar.

De kostar ju från 4-5.000 och uppåt per styck. Så vid 3/4 stommar någonstans har man kommit upp i priset för att göra ett platsbyggt.

Sedan skall man ju ha en skiva på det också.

 

Kollat på att göra ordentligt kök hos mig. Landar på 60.000+ för stommar med lådor och skåp, bänkskiva och diskho.

Visst kan jag få till det för 35-40.000 men jag vill inte ha mjuka plastdörrar. Börjar mer och mer luta åt IKEA. För även de fina modellerna på bygghandlarna tycker jag är halvkassa. Men skall man ha IKEA så landar det runt 100.000... :doubt:

 

Skall ha en bänk ca 4m. Köksö ca 3m. Diskbänk ca 1m. Underskåp runt allt. Eventuellt överskåp på väggen. Inte helt klar med designen ännu.

 

Förstår inte vad du menar med stommar, vad är det som kostar 4-5000 styck, skiva ingick också i min kostnad.

 

Jag har inga mjuka plastluckor/dörrar, de brukar väl sättas dit på platsbygda skåp.

 

Köpte mitt kök hos Index Living Mall för snart 10 år sedan så de har kanske blivit dyrare men de har ungefär samma kvalite som IKEA.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Förstår inte vad du menar med stommar, vad är det som kostar 4-5000 styck, skiva ingick också i min kostnad.

 

Jag har inga mjuka plastluckor/dörrar, de brukar väl sättas dit på platsbygda skåp.

 

Köpte mitt kök hos Index Living Mall för snart 10 år sedan så de har kanske blivit dyrare men de har ungefär samma kvalite som IKEA.

En stomme är ett köksskåp utan dörr eller lådor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok det visste jag inte men för mig är det ett vägg/köksskåp vare sig det finns dörrar eller luckor.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ikeas produkter går bort för oss. De är gjorda för europeiskt klimat. Flera polare har köpt garderober och skåp på Ikea, och 1-2 år senare var "virket" snett av värme och fukt.

Därav mina tidigare frågor om platsbyggt etc. Men jag får leta vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev stefan5300:

Lite utanför ämnet.

Undrar ibland varför kök ska muras upp när det finns färdiga att köpa, är de murade bättre?

 

Vårat kök som det ser ut på bilden kostade runt 75000 Baht, samt 2 stycken mindre väggskåp som de till höger som inte syns på bilden.

post-3132-0-65920100-1387149052.jpg

 

 

Betong/murat kök kanske är ett ämmne för att stå i vatten vid översvämning, kanske en föklaring av alla Thaikök ideer.

Kök i vatten.jpg

Typ Ikea möbler tål inte fukt heller.

Typ Ikea.jpg

Foto från översvämningen 2011 i Ayutthaya

Värför typ. spela Golf när man kan åka båt över Golfbanan i Ayutthaya.

Blöt Golfbana.jpg

Mvh.Dolle

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker IKEA s stommar och lådor håller hög klass.

Även IKEA har utvecklats.

Fördelen med betongen är att den möglar inte bort .
Speciellt inte i ett utekök.
Man får nog sätta upp sitt Ikea på en plastsockel som håller det en bit upp från betongen.

Ifall ute vill säga.

Så vad det termiterna då också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt kök är helt inomhus. I aircon kylt utrymme. Men visst spånskiva skulle ju suga åt sig av luftfuktigheten när inte AC är på.

 

Så får sikta på att hitta stommar av MDF eller liknande.

Jag har lite begränsat med utrymme så vill utnyttja så mycket som möjligt. Därav stommar istället för murat med en dörr in i "stora hålet"

Vill ha schysta lådor och utdragsskåp osv.

 

Skall fundera och planera mer. Blir inte i år ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...