Jump to content
IGNORERAD

Dags att flytta hem igen efter 1644 dagar


stjp8729

Recommended Posts

Efter 1644 dagar borta från Thailand är det dags att flytta hem igen, vi klarade dock 914 dagar i Sverige men sen bar det av öster ut igen, dock inte till Thailand.

 

Men nu bär det väster ut och tillbaka till Thailand. Familjen flyttar den 5 oktober för skolan, och en själv måste tyvärr stå ut i Shanghai ytterligare tre månader på grund av jobbet, men nyår kommer att firas hemma. 

 

20160906_112058_resized.jpg

 

Huset klart för inflyttning.

20160906_112129_resized_1.jpg

 

Ny gräsmatta lagd, och buskar och träd klippta (bara att köra bort allt ris som ligger utanför staketet) 

 

20160906_112220_resized_3.jpg

 

Blir till att köpa utemöbler, här skall man sitta och njuta av en Leo öl då och då..

 

20160906_111137_resized_1.jpg

 

Sen åka till Homepro och köpa TV.

20160906_111147_resized_1.jpg

 

Våra gamla grannar har hjälpt till att leta hus, och till och med var behjälpliga att pruta ordentligt, här lusläses kontraktet av grannen. Så det blev faktiskt mycket billigare än vad vi hade räknat med, ungefär 25 - 30% billigare än motsvarande likadant hus i området.

 

20160906_111125_resized_1.jpg

 

Och resa till Index och köpa möbler, denna soffa kan man inte ligga och slappa i.

 

Våra tidigare grannar (och numera nuvarande grannar) är helt fantastiska, hjälpsamma, roliga och trevliga att umgås med.

 

Ha en kanonbra dag! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

lycka till med nya huset.

 

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Enis:

Samma område/kvarter som förra gången?

 

 

/Enis

Hej Enis,

 

Stämmer bra, ett par gator bort bara. Och vi trivdes ju kanonbra där och letade faktiskt bara just i detta område, så varför ändra på något som är bra. Stället heter till och med "Perfect Place".

 

Dom bygger nya hus i samman område, kan rekommendera något av dessa till dig! Såg riktigt bra ut.

 

house.jpg

 

http://www.pf.co.th/single-house/perfect-masterpiece/ramkhamhaeng/

 

Tyvärr räckte inte pengarna till detta.. Eller kanske tur, jag hade aldrig orkat städa detta hus.

 

Ha en kanonbra dag! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...