Jump to content
IGNORERAD

Moral?


Farang

Recommended Posts

Hej.

Själv har jag väldigt lite moral, inte ens full moral, tycker till exempel att det är ok att ge tjejen jag tillbringat

natten med en tusenbahtare på morgonen. Vi har inte diskuterat några summor innan, behövs inte eftersom

vi båda vet om spelreglerna. Jag har ju redan betalat barfine så hon vet att jag vet...

Läser här på forumet och blir förvånad ibland, om vad kan ni själva räkna ut. Men hur är det med moralen?

Själv brukar jag säga att svenska moralen flyger samtidigt som jag får thai-stämpeln i passet, och så anpassar

jag mig till den Thailändska moralen. Innebär detta att jag har dubbel moral eller har dubbelmoral?

Och hur är det med er. ?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    8

  • ban99arne

    7

  • Odin

    4

  • Packan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Klockrent Farang  :D:D:D:D thaistämpeln i passet.För egen del ryker den när jag påbörjar färden från hemorten  :bag: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang

Jag lever nog med samma låt oss säga flexibla moral, visserligen så har jag inte varit med nån bartjej (än).

Men jag har hjälpt mina polare som var i los för första gången och inte visste hur man gjorde för att få ut damerna från baren, (åker jag fast för koppleri nu eller måste jag ha ekonomisk vinning av deras transaktion?)haha

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själv har jag samma moral (bra eller dålig) var jag än befinner mig.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Quote

Hej

Själv har jag samma moral (bra eller dålig) var jag än befinner mig.

Mvh Isan Lover

Ja varför ändra på sig.  :neutral:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Själv har jag samma moral (bra eller dålig) var jag än befinner mig.

hehehehehe, bara att beklaga ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inget annat ställe där moralen råkar stå på en så angenäm och sjunkande nivå..

Textrad ur en gammal svenk låt som heter Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min moral är som baken: DELAD.

Som ni alla vet så var jag på sjön under senare halvan av 60-talet och då var enda chansen för mig att gå till en Barlady och betala vad det kostade. Och mycket av min moral har jag tagit med mig upp i åren. Även sedan jag blev nykter så har jag nog kvar min gamla tonårsmoral, delad som baken.

Exempel: Jag var väldigt emot USA´s krig i Vietnam i slutet av deras krig, innan tyckte jag det var OK att bomba Vietnam tillbaks till stenåldern, 1972 när USA började använda Napalm och även minera Haiphong, Hanoi´s hamnstad, då tyckte jag att det hade gått lite väl långt. Jag minns än idag bilderna trån TV när den där unga flickan springer på en liten väg med brännskador efter Napalm. Tack och lov så överlevde hon.

Hoppas ni menar all moral och inte bara den sexuella moralen. Jag tycker också att vi Svenskar är lite av kappvändare, när vi tror eller vet att ingen vi känner tittar så kan vi nog hoppa över skacklarna. Jag är likadan själv, jag köper mina bardamer när jag känner för att ta mig ett nyp, jag kan också köpa en dam som jag senare kanske vill vara med under en tid, då sätter jag mig ner med damen och frågar vad det kostar om hon stannar hos mig 4 dagar, hon säger ett pris och jag tänker efter och säger ett annat eftersom jag påpekar att jag står för maten och eventuella andra utgifter inom rimliga gränser. Usch, det där lät som jag var på en boskapsauktion, eller som det var i Sverige för 100 år sedan när luffaren/fattighjon fick flytta runt bland byarna och den by som la lägst pris fick ta hand  om luffaren/fattighjon så att de överlevde vintern.

:wai: gubben :wai:  

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Själv brukar jag säga att svenska moralen flyger samtidigt som jag får thai-stämpeln i passet, och så anpassar

jag mig till den Thailändska moralen. Innebär detta att jag har dubbel moral eller har dubbelmoral?

Och hur är det med er. ?

Du har en flexibel moral som ändrar sig tillsammans med yttre omständigheter. Väldigt praktiskt, modernt och kulturberikande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sensmoralen av det här moralsnacket är att moralen ändras

med objektet.  ;)

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu har väl kanske detta med att man plockar ut damer från barerna i Thailand inte så mycket med ändrad moral att göra, utan mer med tillgänglighet, pris, typen av prostituion etc.Men givetvis även omgivningens syn på det hela.

Men jag tror nog att om priserna varit de rätta så hade nog Berra och Lasse gått på horhus även i Sverige.

Själv har jag bara besökt horstråken i Hamburg, Frankfurt och Antwerpen, men aldrig betalat för någon dam på dessa ställen.

Skillnaden mellan en utfläkt afrikanska i något skyltfönser i Antwerpen och lilla Noi i baren i Pattaya är ju himmelsvid. Och då menar jag inte bara prismässigt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bäste Bror, en afrikanska är ju i regel betydligt mörkare om det inte är en arab förståss, fast de är ju iof-sig skäggigare.

Beträffande dina återkommande kompisar Berra och Lasse så verkar de vara väldans ekononomiska.

Lider de av kronisk penningbrist eller är de månne från Småland?

[move]Välsituerade Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag saknar moral, naturligtvis oavsett vilka koordinater som jag befinner mig på.

Kan jag lura en blind på en tia så gör jag det.

[move]Monomoraliske Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tro att de flesta människor (mig själv inkluderad) anpassar sin "moral" till vad omgivningen förväntar sig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Arne!

Att inte vilja slänga upp vare sig staken eller 2000 kr för ett välutnyttjat och drogberoende luder någonstans i europa är väl ganska självklart för de flesta normala män.

Såvida man inte är desperat eller helt känslomässigt störd undviker man nog detta.

Jag kan inte med bästa välvilja påstå att jag blivit särskilt sugen på ett nummer de gånger jag besökt horhusen i europa.

Däremot kan det ju vara trevligt att enbart strosa runt o titta.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bäste Bror Tok-Tok, gränsen för att köpa mus ligger för normala män runt 200-250 kr.

[move]

Onormale Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur mycket kostar det för

[move]Onormale Arne[/move]

Då?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moral? Antar att det skiljer sig beroende pa kultur och religion. I mitt fall brukar jag titta mig sjalv i spegeln och tyst fraga mig sjalv: Anser de manniskor som du moter att du ar en bra manniska?

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Exactemente bäste herr Arne!

I Thailand är det ju normalt att gå till horhuset o ta sig ett nummer emellanåt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och hur mycket kostar det för

[move]Onormale Arne[/move]

Då?

Skulle aldrig falla mig in att köpa mus.

[move]

Kattägaren Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste herr Arne!

Att inte vilja slänga upp vare sig staken eller 2000 kr för ett välutnyttjat och drogberoende glädjeflicka någonstans i europa är väl ganska självklart för de flesta normala män.

Såvida man inte är desperat eller helt känslomässigt störd undviker man nog detta.

Jag kan inte med bästa välvilja påstå att jag blivit särskilt sugen på ett nummer de gånger jag besökt horhusen i europa.

Däremot kan det ju vara trevligt att enbart strosa runt o titta.

BTT

BTT,

fattar inte riktigt att du orkar besoka alla varldens horgator nar du har en sa hogt staende moral.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Soiwalker!

I de flesta städer sammanfaller nattlivet med vissa gator, och det kan vara svårt att undvika att stöta på en viss kategori av damer.

Jag har väl aldrig påstått att jag har en hög moral och har vid många tillfällen ondgjort mig över bla svenska moralkärringar i Thailand.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Att bemöta alla man möter med samma moral tror jag kan ha vissa fördelar.

Moral för mig är:

Att hålla vad man lovar.

Att inte ljuga.

Att behandla alla människor på samma sätt.

Att respektera andra.

Att behandla dom man möter som man själv vill bli behandlad.

Jag tror att det är bäst i längden att försöka leva med en moral.

Det borde göra livet enklare och mer behagligt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Moral handlar givetvis också om i vilken tid och i vilken kultur man lever i. Alla människor är ju på något sätt fångna i sitt samhälles moral, den som de fått med modersmjölken och som alltid styrs uppifrån samhällets övre skikt. Därför är det alltid svårt att sitta och fördöma andra människors moral utifrån sin egen. Däremot så är det ju självklart att rätta sig efter rådande moral i det samhälle man lever i eller besöker.

Har man ex dålig moral för att man går shorttime i Pattaya?

Med svensk moralsyn har man givetvis det, men utifrån ett thailändskt perspektiv blir det annorlunda. De flesta människor har väl förmåga att rätta sin moral efter rådande regler och förordningar och andra människors uppfattningar.

Därför blir också shorttime i Pattaya, åtminstone för mig, inget som ger dåliga moral så länge man behandlar tjejerna på ett humant och värdigt sätt och betalar efter uppgjorda taxor.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...