Jump to content
IGNORERAD

BTT's fotokurs


Farang

Recommended Posts

Quote

Fast huvudanledningen till att det ännu inte blivit några bilder härinne från min sida är att jag helt enkelt är för lat för att lära mig hur man bär sig åt. Den dag jag lärt mig det ska det nog komma en del bilder från barer runt om i Pattaya.

Men jag får gå kurs först.

Jag startar denna tråd av 2 anledningar, dels tror jag inte BTT är ett troll eftersom vi har tjaffsat sen 2005 i diverse olika trådar , samt att jag faktiskt tror att BTT både har varit i Thailand samt har massvis av foton därifrån. Och jag vill se dessa bilder.

Kursen startar nu BTT, vad har du? Digitalkamera eller pappersfoton?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag startar denna tråd av 2 anledningar, dels tror jag inte BTT är ett troll eftersom vi har tjaffsat sen 2005 i diverse olika trådar , samt att jag faktiskt tror att BTT både har varit i Thailand samt har massvis av foton därifrån. Och jag vill se dessa bilder.

Kursen startar nu BTT, vad har du? Digitalkamera eller pappersfoton?

Bra initiativ Farangen.vi väntar på första bilden!  :great:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bra initiativ Farangen.vi väntar på första bilden!  :great:

Jag har en bild på herr BTT ätandes thaimat han postat nån gång för länge sedan, men nu gällde det väl honom bakom kameran..

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Falang!

Nej trollvärlden tillhör jag inte. Jag lovar att meddela nästa gång jag är i Pattaya. Så många bilder har jag dessvärre inte, mest på grund av ointresse för just fotografering och dels på grund av att min thailändska fotokollektion försvann 2003 när jag hamnade i aphuset. Där rök i alla fall en massa bilder på div flickvänner och bartjejer.

Men några tips på hur man lägger in bilder med digitalkamera tar jag gärna emot.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT,

Photobucket är ett bra tips! Och glöm inte att bilderna du vill publicera bör först kopieras i datorn och sen förminskas till 800X600 alternativt 1024x768 pixel. Rör inte originalen!

Mycket trist att du förlorade bilder. Jag har klarat mig hittills, och har nu mer än 30000 bilder från Thailand. De flesta är förstås inte av intresse på detta forum, men det är ändå otroligt givande för mig själv att titta igenom ibland.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och glöm inte att bilderna du vill publicera bör först kopieras i datorn och sen förminskas till 800X600 alternativt 1024x768 pixel. Rör inte originalen!

Bra tips, jobba aldrig med originalen någonsin var det än månde vara.

Men på Photobucket kan man skicka bilderna rätt upp ifall man har en  hyffsad lina,

och så anger man innan ifall dom skall krympas till annan storlek. Väldigt bekvämt :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt Farang, Photobucket kan fixa förminskning av det man laddar upp.

Ett annat tips är att ha neutrala namn på bilderna, speciellt om det är ett bidrag till Bildfrågan ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ett annat tips är att ha neutrala namn på bilderna, speciellt om det är ett bidrag till Bildfrågan ;-)

Bildfrågan är jag med på men jag tycker nog det är dumt att inte skriva nåt om bilden, det följer ju redan med en hel hög med "taggar" idag från digitalkamerorna, foto datum och vilka inställningar kameran hade mm, i Vista ser man ju dessa och kan fylla i annat som kommentar, titel mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej islander,

Självklart ska man bevara all information om bilden i sitt eget original. Jag bara skämtade lite, det har ju hänt att det hamnat bilder i tråden Bildfrågan där man frågar var bilden är tagen. Och så ser man det på filnamnet...

I alla andra trådar är det förstås uppskattat ju mer man berättar om bilden.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...