Jump to content
IGNORERAD

Vad tröttnar man inte på i Thailand?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

9 minuter sedan, skrev Sangwal:

Dessa skildnader du beskriver, kanske är det anledningarna till att Sverige är ett I-land och Thailand är ett U-land..

 

Rock on!

Fast Sverige börjar gå i kapp

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 245
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sangwal

    15

  • måne

    11

  • frogfish

    9

  • Nemo

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev Sangwal:

Dessa skildnader du beskriver, kanske är det anledningarna till att Sverige är ett I-land och Thailand är ett U-land..

 

Rock on!

Hej

Till viss del har du säkert rätt, men frågan är om människan har hunnit med i den snabba utveckling som har inträffat ex.vis dom senaste 100-200 åren, bilogiskt sett är vi ju forfarande mer på jägar och samlar stadiet?

Stämmer detta så är det ju inte konstigt att folk blir utbrända, går i väggen, behöver sömnmedel, lider av psykisk ohälsa och upplever livet som stressigt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Till viss del har du säkert rätt, men frågan är om människan har hunnit med i den snabba utveckling som har inträffat ex.vis dom senaste 100-200 åren, bilogiskt sett är vi ju forfarande mer på jägar och samlar stadiet?

Stämmer detta så är det ju inte konstigt att folk blir utbrända, går i väggen, behöver sömnmedel, lider av psykisk ohälsa och upplever livet som stressigt.

Mvh isan lover

Ändå blir,vi bara äldre o äldre... ?

Jag förstår vad du menar och gillar inte heller utvecklingen, men det är vi själva som skapat den..

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Något som jag gärna slipper och inte ser röken av i Thailand är den här sortens kvinnor:

 

http://www.alltomstockholm.se/stadsliv/article4145655.aos

 

En instruktion i hur tjejer ska bära sig åt när dom har utnyttjat en kille färdigt och vill slänga honom på sophögen. Hur du blir av med din "sommarkatt". Leksaken som var söt och gullig ett tag men som fullgjort sitt syfte.

 

Det verkar i mina ögon mer ärligt att gå till en prostituerad för sex och betala i stället. Inte nödvändigtvis för att få sex, men för att just slippa relationen. Båda vet vad som gäller. Ingen jävla bullshit om känslor, när det inte är det det handlar om. Att luras och bara låtsas vara kär och kanske skapa hopp om en framtid tillsammans och sedan bara dumpa sin "sommarkatt", det tycker i alla fall jag är ett lumpet beteende.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Celsius:

Något som jag gärna slipper och inte ser röken av i Thailand är den här sortens kvinnor:

 

http://www.alltomstockholm.se/stadsliv/article4145655.aos

 

En instruktion i hur tjejer ska bära sig åt när dom har utnyttjat en kille färdigt och vill slänga honom på sophögen. Hur du blir av med din "sommarkatt". Leksaken som var söt och gullig ett tag men som fullgjort sitt syfte.

 

Det verkar i mina ögon mer ärligt att gå till en prostituerad för sex och betala i stället. Inte nödvändigtvis för att få sex, men för att just slippa relationen. Båda vet vad som gäller. Ingen jävla bullshit om känslor, när det inte är det det handlar om. Att luras och bara låtsas vara kär och kanske skapa hopp om en framtid tillsammans och sedan bara dumpa sin "sommarkatt", det tycker i alla fall jag är ett lumpet beteende.

Då har vi nog lite olika erfarenheter av damerna i Thailand/Asien. Jag har i alla fall blivit dumpad två gånger och bestulen en gång. Men alla tjejer är inte tokiga - men jag lyckas tydligen dra till mig dom som är det.

 

Men jag ger mig inte, jag gillar den lilla flickan på 40+ som jag hittat nu. Eller om hon hittade mig, jag vet inte - efter en sommarlätt på maitans så blev minnet lite oklart.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bodde på Gotland i 25 år. Det finns mängder med människor där som aldrig har varit utanför ön.

Nu bor jag i metropolen Mariestad och det finns mängder med människor här som som längst hade varit i Skövde 38 km eller i Lidköping 45 km

Inte ens i Göteborg eller i Stockholm. De har ingen behöv helt enkelt. De är helt ointresserade av omvärlden och sexpack och Idol är höjden av underhållning.

Om jag eller andra berättar om resor så får man fnys och svar att de har allt hemma och behöver inte se eller veta allt detta som är onödig.

Apropå utbildningar så det finns svenskar som kan varken stava eller läsa. Det har vi några på mitt jobb. 

Så snacka inte skit om thailändare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Raggmunken:

 

 

Ja I-landsproblem är viktigt för henifieringen av befolkningen i lättkränkthetens Mekka :rolleyes: 

 

http://www.expressen.se/kvallsposten/benjamins-chock-over-tvattlappen-i-jeansen/

Vilken jävla dåre, hur i helevete kan man bli så upprörd över ett skämt på en tvättrådslapp? 

 

Men det är väl lite dagens anda skrika rasist och sexism för allt och inget. Nä en redig omgång stryk ska han ha den där Benjamin. ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Celsius:

Något som jag gärna slipper och inte ser röken av i Thailand är den här sortens kvinnor:

 

http://www.alltomstockholm.se/stadsliv/article4145655.aos

 

En instruktion i hur tjejer ska bära sig åt när dom har utnyttjat en kille färdigt och vill slänga honom på sophögen. Hur du blir av med din "sommarkatt". Leksaken som var söt och gullig ett tag men som fullgjort sitt syfte.

 

Det verkar i mina ögon mer ärligt att gå till en prostituerad för sex och betala i stället. Inte nödvändigtvis för att få sex, men för att just slippa relationen. Båda vet vad som gäller. Ingen jävla bullshit om känslor, när det inte är det det handlar om. Att luras och bara låtsas vara kär och kanske skapa hopp om en framtid tillsammans och sedan bara dumpa sin "sommarkatt", det tycker i alla fall jag är ett lumpet beteende.

Hej Cel  hon skriver "hen" på flera ställen så det är inte bara manliga sommarkatter utan också kvinnliga sommarkatter det åsyftas. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev haan:

Hej Cel  hon skriver "hen" på flera ställen så det är inte bara manliga sommarkatter utan också kvinnliga sommarkatter det åsyftas. mvh

 

Hon skrev hen på exakt ett ställe, så det missade jag när jag läste. Men tror du på det där själv, att det skulle vara menat åt båda hållen? Se på bilden. Vem dumpar vem? Hur tror du det skulle låtit i feministsverige om en man hade skrivit exakt samma artikel? Ärligt! Att detta är ett lumpet beteende står jag för och det var de facto en kvinna som skrev det. Dra dina egna slutsatser...

 

Och för övrigt, hur stor tror du oddset är för att en liknande artikel skulle införas i en av de största dagstidningarna i Thailand?

Ändrades av Celsius
Link to comment
Dela på andra sajter

Ljuset och värmen. Jag är ingen strandpressare men att det är ljust 12 tim om dan - även med regnmoln - gör mej pigg o glad. Och att jag kan ha shorts o foppatofflor året om...oj va skönt!

Längesen du va i Sverige på sommaren eller? [emoji6]

Thai som kommer till Sverige tror att jorden har slutat snurra, blir ju aldrig mörkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Hon skrev hen på exakt ett ställe, så det missade jag när jag läste. Men tror du på det där själv, att det skulle vara menat åt båda hållen? Se på bilden. Vem dumpar vem? Hur tror du det skulle låtit i feministsverige om en man hade skrivit exakt samma artikel? Ärligt! Att detta är ett lumpet beteende står jag för och det var de facto en kvinna som skrev det. Dra dina egna slutsatser...

 

Och för övrigt, hur stor tror du oddset är för att en liknande artikel skulle införas i en av de största dagstidningarna i Thailand?

Jag hittar 4 st "hen" och jag läser art att det gäller båda könen. Feminist-sverige  Kvinnor i sverige står på egna ben, har egen ekonomi och har skinn på näsan detta klarar inte många män av i sverige idag. Oddset? nej mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev haan:

Jag hittar 4 st "hen" och jag läser art att det gäller båda könen. Feminist-sverige  Kvinnor i sverige står på egna ben, har egen ekonomi och har skinn på näsan detta klarar inte många män av i sverige idag. Oddset? nej mvh

 

Rätt. Klantade mig med Ctrl-F första gången. Men vad tror du, skulle en man kunnat komma undan med en sådan här artikel, hen eller inte, utan att det skulle blivit ett förbannat oväsen?

 

Att kvinnor har lika rättigheter och skyldigheter och allt det där är jag helt OK med, där behöver Thailand förbättras. Kunde min fru försörja mig i stället för tvärtom skulle jag inte klaga. Jag har inga såna problem. Men det är det där grova överslaget åt motsatt håll, den där extrema feminismen som jag har svårt för i Sverige.

 

Hela det här köret...

 

 

Så om män är djur så kan dom väl få vara sommarkatter då, eller vandrande dildos, som kärringen där häver ur sig... upp till dig vad du vill vara. Utsliten, kasta bort!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev haan:

Jag hittar 4 st "hen" och jag läser art att det gäller båda könen. Feminist-sverige  Kvinnor i sverige står på egna ben, har egen ekonomi och har skinn på näsan detta klarar inte många män av i sverige idag. Oddset? nej mvh

 

Så du påstår att artikeln inte är vinklad, deras "hen" kan dem stoppa upp dit solen inte lyser!

Som sagt, ser du inte att denna artikel inte är vinklad så är det bara tragiskt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

 

Så du påstår att artikeln inte är vinklad, deras "hen" kan dem stoppa upp dit solen inte lyser!

Som sagt, ser du inte att denna artikel inte är vinklad så är det bara tragiskt.

hej soeng är du en av dessa svenska män som inte klarar av svenska kvinnors självständiga liv?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Rätt. Klantade mig med Ctrl-F första gången. Men vad tror du, skulle en man kunnat komma undan med en sådan här artikel, hen eller inte, utan att det skulle blivit ett förbannat oväsen?

 

Att kvinnor har lika rättigheter och skyldigheter och allt det där är jag helt OK med, där behöver Thailand förbättras. Kunde min fru försörja mig i stället för tvärtom skulle jag inte klaga. Jag har inga såna problem. Men det är det där grova överslaget åt motsatt håll, den där extrema feminismen som jag har svårt för i Sverige.

 

Hela det här köret...

 

 

Så om män är djur så kan dom väl få vara sommarkatter då, eller vandrande dildos, som kärringen där häver ur sig... upp till dig vad du vill vara. Utsliten, kasta bort!

 

 

ja det finns kvinnor som hatar män. Varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Benjamas:

Längesen du va i Sverige på sommaren eller? emoji6.png

Thai som kommer till Sverige tror att jorden har slutat snurra, blir ju aldrig mörkt.

 

hahaha...Jag var i swe en vecka nu i augusti. Det var 12 grader, regnmulet hela veckan, blåsigt och ruggigt. En enda fin dag/kväll (som jag ser det).

Förra året var jag där 71 dagar, det regnade 65 av dom! Det var 7 grader i början på juni, jag frös så jag hackade tänder. 
Kallar du det längesen?
Jag pallar inte med att hoppas på "kanske det blir fint till sommarn" längre, det är en av dom stora skälen varför jag flyttat.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev haan:

hej soeng är du en av dessa svenska män som inte klarar av svenska kvinnors självständiga liv?

 

Suck.....vilken tröttmössa du är.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev haan:

hej soeng är du en av dessa svenska män som inte klarar av svenska kvinnors självständiga liv?

Jag tror att problemet med svenska kvinnor som lever självständigt är att de själva vill vara självständiga samt att manen skall vara undergiven henne.

Tyvärr känner till många exempel av detta beteende hos en del svenska kvinnor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas att det där med el-pengar aldrig går igenom här. Att kunna betala sin öl med en papperspeng utan att bli registrerad känns fritt. Jämför med att banken ser när du swichar över en peng för din tionde öl i baren och då rapporterar till socialstyrelsen, där hämtar sedan din arbetsgivare sina uppgifter, och de i sin tur skickar sedan uppgifterna vidare direkt till både fruns och mianois twitter konto. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Förutom det många skrivit innan gällande människor (och kvinnor... :) ), mat, klimat etc. så gillar jag marknaderna

Underbart att handla färska matvaror på marknaden.

Kunna gå runt bland stånden och välja råvaror inför dagens måltider.

I Sverige är det ju mer "veckohandla" som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Sangwal:

Smart och allmänbildad, är 2 helt skilda saker...,,

 

Rock on!

Och du kände att du måste påpeka detta därför att du är  smart/allmänbildat/eller,,,,,,,,, BESSERWISSER?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Och du kände att du måste påpeka detta därför att du är  smart/allmänbildat/eller,,,,,,,,, BESSERWISSER?

Helt rätt!

Hur känner du dig, smart eller allmänbildad?

Kanske fulländad?

 

Rock on! 

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

hahaha...Jag var i swe en vecka nu i augusti. Det var 12 grader, regnmulet hela veckan, blåsigt och ruggigt. En enda fin dag/kväll (som jag ser det).

Förra året var jag där 71 dagar, det regnade 65 av dom! Det var 7 grader i början på juni, jag frös så jag hackade tänder. 
Kallar du det längesen?
Jag pallar inte med att hoppas på "kanske det blir fint till sommarn" längre, det är en av dom stora skälen varför jag flyttat.


Är i Sverige varje sommar och för 3 år sen va det bästa sommaren på över 100 år, 25-33gr och sol 3 mån i sträck. Den året innan det va nästan lika bra. Förra året va lite kylslaget men inte fasen regnade det så som du kommer ihåg, iaf inte på västkusten.
Du kanske håller till på inlandet?

I år kom ju högsommarvädret i Maj och sen va det lite blandat, men personligen gillar jag 18-20gr under en period så man hinner ladda lite inför 9 heta mån i Thailand.

Förr fick jag som alla andra svennar panik när det va skitväder på sommaren men nu bryr jag mig inte, vet ju att jag får en go vinter med värme och just att slippa vintern va en av anl till min flytt, å så lite tjejerna då, dom tröttnar man aldrig på [emoji8] [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev JJC:

Jag bodde på Gotland i 25 år. Det finns mängder med människor där som aldrig har varit utanför ön.

Nu bor jag i metropolen Mariestad och det finns mängder med människor här som som längst hade varit i Skövde 38 km eller i Lidköping 45 km

Inte ens i Göteborg eller i Stockholm. De har ingen behöv helt enkelt. De är helt ointresserade av omvärlden och sexpack och Idol är höjden av underhållning.

Om jag eller andra berättar om resor så får man fnys och svar att de har allt hemma och behöver inte se eller veta allt detta som är onödig.

Apropå utbildningar så det finns svenskar som kan varken stava eller läsa. Det har vi några på mitt jobb. 

Så snacka inte skit om thailändare. 

 

He he, vilket jävla trams.

 

Svenskar tillhör väl världens mest beresta folk.

Thailand har en betydligt lägre utbildningsnivå än Sverige,

och många fler analfabeter.

Att sitta och raljera med någon hemmasnickrad undersökning om att,

det finns mängder av människor hit och mängder av människor dit,

och på mitt jobb bla, bla, bla är ingenting annat än skitsnack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...