Jump to content
IGNORERAD

Thai med palt

lars60

Recommended Posts

Har just beställt boken från adlibris:

http://www.adlibris.isbn=9173893501

Och ska givetvis besöka utställningen i Göteborg, får se om jag kan baxa med mig fru Chang nästa söndag ;-)

Är dock lite tveksam till detta citat från adlibris:

"I det lilla samhället Fredrika i Västerbotten planeras ett bygge av Europas största buddhistiska tempel. Anledningen är de många kvinnor från Thailand som bor i bygden."

Jag som trodde att anledningen till val av plats var enorma obebodda ytor och den nästan magiska tystnad som råder där? Vad gäller antal thaidamer så skulle jag tro att det bor fler i Göteborg. För att inte tala om Stockholm.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Kan säkert vara en intressant bok att läsa/titta i!

Funderar också på att köpa den. Tack Herr Chang för länken.  :great:

Enligt artikeln i Expressen så just nu 18 000 thailändska

kvinnor i Sverige och gissningsvis bor nog väldigt många

i Göteborgs-, Stockholms- och Malmöområdet.

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Kan säkert vara en intressant bok att läsa/titta i!

Funderar också på att köpa den. Tack Herr Chang för länken.  :great:

Enligt artikeln i Expressen så just nu 18 000 thailändska

kvinnor i Sverige och gissningsvis bor nog väldigt många

i Göteborgs-, Stockholms- och Malmöområdet.

Har just mottagit beställd bok.

Man kan i och för sig diskutera om den är värd priset, men nog finns det ett antal fantastiska bilder i den. Alla texter är på svenska, thai och engelska. Boken är av hög tryckkvalitet och består av 132 sidor.

Elin Berge uppvisar en uppfriskande neutral inställning till vad hon observerar.

Jag bara baxnar när jag ser en del bilder. Får till och med en liten tår i ögat. Varför vet jag inte riktigt. Troligen för att Elin Berge är en mycket skicklig fotograf och att jag känner igen så mycket av hur thai är i Sverige. Hon har lyckats mycket bra med att fånga thailändare i norrländska omgivningar.

Det medföljer också en CD-skiva med musik som ska passa till bilderna, men den har jag inte hunnit lyssna till ännu.

Hur som helst rekommenderar jag denna bildbok.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Har just mottagit beställd bok.

Man kan i och för sig diskutera om den är värd priset, men nog finns det ett antal fantastiska bilder i den. Alla texter är på svenska, thai och engelska. Boken är av hög tryckkvalitet och består av 132 sidor.

Elin Berge uppvisar en uppfriskande neutral inställning till vad hon observerar.

Jag bara baxnar när jag ser en del bilder. Får till och med en liten tår i ögat. Varför vet jag inte riktigt. Troligen för att Elin Berge är en mycket skicklig fotograf och att jag känner igen så mycket av hur thai är i Sverige. Hon har lyckats mycket bra med att fånga thailändare i norrländska omgivningar.

Det medföljer också en CD-skiva med musik som ska passa till bilderna, men den har jag inte hunnit lyssna till ännu.

Hur som helst rekommenderar jag denna bildbok.

Herr Chang har talat.

Trevligt!  :great:

Jag ska kolla på Biblan först.om den finns där.

Annars följer jag ditt råd och öppnar lädret.

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Om man vill vara cynisk så kan man ju lungt säga att hon fått med det mesta.

Folk som tjänar pengar på bärplockare som utnyttjas.

Spelberoende damer.

Köp och pant av guld..för att pengar behövs till. och det skall utnyttjas av ...

..eller så kan helt enkelt njuta av de vackra bilderna från norr med nedslag i den mångkulturella vardagen bestående av bullens pilsnerkorv och ris.. ;)

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...