Jump to content
IGNORERAD

Aerosvit ???


PlayTheGame

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Igår lyckades Aerosvit leverera oss till Arlanda utan större missöden vad vi tyckte.

Men när vi kom hem fick vi se att 2 av 4 väskor var uppbrutna. En väska är låset totalförstört på. Vad vi kan se är inget stulet. Kanske inte lockade med smutsiga kalsonger och thaikäk? Kameror och datorer och 'juveler' låg naturligvis i handbagaget.

Så summa sumarum tor ARN-BKK-ARN; Utresa: försenad ankomst till BKK med 18 timmar och hotelnatt i Kiev. Hemresa: 2 uppbrutna väskor.

Så var det värt 15000 kronors besparing på totalpriset för familjen att åka med detta fiaskobolag?

Är faktisk mer upprörd över dom uppbrutna väskorna, även om inget stals än förseningen på ditrersan. Känns som en kränkning av privatlivet att få väskan uppbruten. Tydligen är det väldigt vanligt att väskor bryts upp på Kievs flygplats.

Nja det var nog första och sista gången som vi åkte Aerosvit! Om det ska det sparas pengar nästa gång så få det bli genom att planera resdatum bättre. /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    24

  • Tujtuj

    11

  • Avregistrerad clion

    8

  • nissefisk1

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu är det ju så här att väskorna inte får vara låsta så ni får nog skylla er själva där

att dom brutit upp dom :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Nu är det ju så här att väskorna inte får vara låsta så ni får nog skylla er själva där

att dom brutit upp dom huh.gif

Enligt vilka regler då? Det är väl bara på USA-flighter som man inte får låsa bagaget om man inte har godkänt lås? /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt vilka regler då? Det är väl bara på USA-flighter som man inte får låsa bagaget? /mvh

Ja det stämmer , men enl bagage personal på Arlanda så menar dom på att det gäller alla linjer

men dom kan ju ha fel, men hur som helst är det ju dumt att låsa det för då slipper man ju få det uppbrutet

jag låser aldrig bagaget

Tror att Ronoh jobbar där vi får väl se om han läser tråden och kan kommentera sin syn på saken

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ja det stämmer , men enl bagage personal på Arlanda så menar dom på att det gäller alla linjer

men dom kan ju ha fel, men hur som helst är det ju dumt att låsa det för då slipper man ju få det uppbrutet

jag låser aldrig bagaget

Jo i det här fallet hade det ju hjälpt oss att ha det öppet för att slippa få det uppbrutet.

Jag tycker det känns tryggare att åka med låst bagage och har i stort sett alltid haft låst bagage ända sen ryggsäckstiden på 80-talet fram till dagens 4-6 stora väskor och det har aldrig tidigare brutits upp på över 100 resor.

Men jag antar att det kanske hade gått lika bra att ha den olåst under dom 100 resorna. /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Aerosvit är ett riktigt skitbolag,hemresan igår serverades nudlar !!!!efter en månad i Thailand+att det var fler som fick sina väskor uppbrutna :kort: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Aerosvit är ett riktigt skitbolag,hemresan igår serverades nudlar !!!!efter en månad i Thailand+att det var fler som fick sina väskor uppbrutna 1zgarz5.gif Mvh Måne
Jo vi fick också 2 av 4 uppbrutna. Men inget stals (vad vi tror) . Måne, har du hört om någon blev av med något? /mvh Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Aerosvit är ett riktigt skitbolag,hemresan igår serverades nudlar !!!!efter en månad i Thailand+att det var fler som fick sina väskor uppbrutna :kort: Mvh Måne

Tanten & Nerikes fruga flög med dom för ett antal år sen då var det inga bekymmer.

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt en gång med Aeroflot och noll gånger med Aerosvit. Statistiken stannar där. Totalt missnöjd med Aeroflots service och handhavande av bagage där jag fick väskan uppbruten och trasig. De hade tejpat runt den så att den höll samman! Fick aldrig skadestånd från skitbolaget och INGEN hörde av sig efter min anmälan på Arlanda.

Flög Arlanda-Moskva-Bangkok...och motsatt riktning hem. Värdelös mottagande av värdinnor och service under all kritik. Blev bromsad av "Karelin typer" på väg ut ur planet i Moskva för att Putin hade landat och säkerheten runt flygplatsen var rigorös. På signal fick vi fortsätta att vandra ut på Moskvas flygplats där miljön var skum. Drogade européer på hemresa (mest svenskar tyvärr)...flörtande fula ryskor bakom disk som ville man skulle träffas och strunta i resan till Thailand...och där droppen var när en drogad kille slog ned sin tjej och blev omhändertagen av ryska flygplatsvakter.

Minns fortfarande alla de negativa intrycken jag fick av platsen...och jag återvänder aldrig dit igen.

Billigt är sällan bra. Förut bodde jag i en hyreslägenhet i en sämre del av stan för att jag inte kunde hitta annan lägenhet. Grannarna var inte bra och jag mådde psykiskt dåligt av det boendet så jag köpte en bostadsrätt och fick kanonfina grannar med en skön miljö utanför. Detsamma gäller detta exempel. Jag snålade på resan och fick fel klientel som medresande och som mötande på flygplatsen i Moskva. Slutkontentan är enkel...jaga gärna bättre priser, men passa dig för att bli dumsnål...det kan bita dig i arslet rejält om du inte aktar dig!

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Stefan66!!

Att ryskorna bakom disken på Sheremtyevoflygplatsen skulle vara flörtiga har jag aldrig reflekterat över eller upplevt.

Tvärtom så får man väl leta efter surare och mer högdragen flygplatspersonal.

Nonchalans är väl ett ganska bra ord i sammanhanget.

Fula är inte ryskorna bakom disken däremot. Hade deras sätt rimmat bättre med utseendet så hade ju flygplatsen varir en ren våt dröm.

Det är ju möjligt att personalen bättrat sig med åren. Sist jag åkte med flottan var ju 1999 så det är klart att saker kanske förändrats.

Numera sparar jag hellre några månader extra för att slippa 10 timmars väntetid på en kall och trist flygplats.

Som herr Lamai64 brukar nämna, man blir ju inte yngre med åren direkt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Har i veckan som gått bokat med aeroflot. Priset var helrätt (4729kr) och bara två timmars byte i Moskva.

De har tydligen nya Airbus som går mellan Moskva-Bkk så det borde ju vara ok. Om sen personalen är lite sur och det är trist på flygplatsen är det väl ok med tanke på priset..?

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Har i veckan som gått bokat med aeroflot. Priset var helrätt (4729kr) och bara två timmars byte i Moskva.

De har tydligen nya Airbus som går mellan Moskva-Bkk så det borde ju vara ok. Om sen personalen är lite sur och det är trist på flygplatsen är det väl ok med tanke på priset..?

Har åkt Aeroflot 3-4 gånger. Med 2 timmars väntan så låter ju priset helt OK. Tycker inte det är ngt större fel på Aeroflot när man väl är uppe i luften. Det tråkiga är ev. lång väntan i Moskva och deras förmåga att kunna boka om din biljett till andra tider eller datum! om man bokar för tidigt. /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Lägger in några bilder frånb Kiev, där man alltså kan få en ofrivillig övernattning om man åker Aerosvit, om någon är sugen. :) /mvh

post-5592-126374304669_thumb.jpg

post-5592-1263743057_thumb.jpg

post-5592-126374306923_thumb.jpg

post-5592-126374304669_thumb.jpg

post-5592-1263743057_thumb.jpg

post-5592-126374306923_thumb.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge som du sparat nu så har du väl tom råd att åka First class :whistle:

Med en lärarlön i LOS får man väl ta väntetid och Östatsplan!!! :crazy:

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Knasen!

Eftersom jag är en av en ekonomisk natur så är givetvis aeroflots priser klart sevärda,och hade jag varit tio år yngre så hade jag stått ut med väntetiderna utan att knorra.

Kollade förresten i mina gamla pass och kom fram till att jag sammanlagt tillbringat 12 gånger 20 timmar i luften med aeroflot, dvs 240 timmar. Alltså sammanlagt 10 dygn.

Så jag känner nog att det kära ryska flygbolaget nu gjort sitt.

Men många minnen har man ju från flygningarna på 90 talet.

Ett av de starkaste minnena är en turbulensperiod strax efter take off från New Delhi som var rena slängungan och varade i flera timmar.

Hela planet var nedspytt,indiska turbangubbar som kräkte ner stolar och gångar och desperata ryska flygvärdinnor som försökte hålla ordninbg i kaoset.

På den tiden flögs planen av gamla fd stridspiloter som bokstavligt talat flög in i turbulensen utan hänsyn till passagerarnas ev olust.

Blev en del skumpiga färder och en del oplanerade mellanlndningar på div obskyra militärflygplatser.

Men billiga färder var det ju.

BTT

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Svampen!

Utan sparade tillgångar får du nog ta bussen till Sverige på en lärarlön typ BEC i Pattaya.

Ex så betalar MR Kitapong på LC school i Pattaya 70 baht per timme.

De flesta mindre språkskolor ligger kring 100- 150 baht per timme.

Räkna att man som frilansande lärare kan få 2-3 timmar per dag 6 dagar i veckan.

Det är 1800 baht per vecka, dvs 7200 baht i månaden.

Ett rum med fläkt kan man hitta för ca 2500 baht i månaden. Då återstår 4700 baht att leva på.

Vill man lida av hetta och trafik och oljud kan man ju i och för sig hitta jobb på statliga skolor i Bangkok och tjäna 25000 baht i månaden som svensk.

Men ska man ge sig på att arbeta som lärare i Thailand under några år bör man ha en ganska bra ekonomisk grund att stå på.

Att leva som en thaiare är inget att rekomendera.

Åtminstone inte under längre perioder.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Svampen!

Utan sparade tillgångar får du nog ta bussen till Sverige på en lärarlön typ BEC i Pattaya.

Ex så betalar MR Kitapong på LC school i Pattaya 70 baht per timme.

De flesta mindre språkskolor ligger kring 100- 150 baht per timme.

Räkna att man som frilansande lärare kan få 2-3 timmar per dag 6 dagar i veckan.

Det är 1800 baht per vecka, dvs 7200 baht i månaden.

Ett rum med fläkt kan man hitta för ca 2500 baht i månaden. Då återstår 4700 baht att leva på.

Vill man lida av hetta och trafik och oljud kan man ju i och för sig hitta jobb på statliga skolor i Bangkok och tjäna 25000 baht i månaden som svensk.

Men ska man ge sig på att arbeta som lärare i Thailand under några år bör man ha en ganska bra ekonomisk grund att stå på.

Att leva som en thaiare är inget att rekomendera.

Åtminstone inte under längre perioder.

BTT

Ha ha jag vet ju att du är lite svag för BLONDERADE ÖSTSTATSBRUDAR men vem är inte det!! :dance1:

Föressten Welcome till GNÄLLBÄLTET PÅ MPR Party skulle va kul att träffa dig!!! :wai:

PS: Ta med kikarn vi har några 10 pointare i den här stan med,som är nödiga under en festkväll!!

Föressten har vi tagit bord nära WC!! :lol:

Du får gärna natta här Welcome TUK TUK!!!

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen,dom har inte sang som i first class :crazy: Mvh Måne

Hehe, nä det hoppas jag.. Flygfotogen gör sig bäst i tankarna på ett flygplan :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Jaha...efter att ha läst här börjar man ju bli lätt orolig eftersom jag nyss bokat biljetter med Aerosvit :whistle:

För priset jag fick (9476 kr för 2 pers 30 dgr över jul o nyår) är jag dock ganska nöjd om jag får en flaska vatten, om piloten håller oss i luften och förseningarna inte blir allt för stora. Efter att ha läst på andra sidor verkar dock många skapligt nöjda med bolaget.

Eftersom det var länge sedan någon skrev i tråden vore det intressant om någon har, och ville dela med sig av, erfarenheter av Aerosvit som ligger närmre i tid.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jaha...efter att ha läst här börjar man ju bli lätt orolig eftersom jag nyss bokat biljetter med Aerosvit whistle.gif

För priset jag fick (9476 kr för 2 pers 30 dgr över jul o nyår) är jag dock ganska nöjd om jag får en flaska vatten, om piloten håller oss i luften och förseningarna inte blir allt för stora. Efter att ha läst på andra sidor verkar dock många skapligt nöjda med bolaget.

Eftersom det var länge sedan någon skrev i tråden vore det intressant om någon har, och ville dela med sig av, erfarenheter av Aerosvit som ligger närmre i tid.

Bilderna ovan är från januari 2010. Vi åkte i vintras året för 5600 per person 3 veckor över jul och nyår.

I år åker vi med Thai också över Jul och nyår för 9300 per person. Tycker ditt pris är högt! Har en kompis som åker Aerosvit/China för runt 7000 också över jul nyår.

Kan lägga till att 3 av fyra väskor blev uppknackade i Kiev på hemvägen. :(

Nu lite positiv kritik. I luften är Aerosvit helt OK. Planen är renare och snyggare och fräshare än Thais plan.

Mat och service är helt OK.

Aerosvits svaghet är att dom har för få plan, när ett plan strejkar blir det följdverkningar som en dominobricka i hela deras tidtabell + deras oförmåga att ta hand om väskknackarligorna i Kiev.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...