Jump to content
IGNORERAD

Aerosvit ???


PlayTheGame

Recommended Posts

Bilderna ovan är från januari 2010. Vi åkte i vintras året för 5600 per person 3 veckor över jul och nyår.

I år åker vi med Thai också över Jul och nyår för 9300 per person. Tycker ditt pris är högt! Har en kompis som åker Aerosvit/China för runt 7000 också över jul nyår.

Kan lägga till att 3 av fyra väskor blev uppknackade i Kiev på hemvägen. :(

Nu lite positiv kritik. I luften är Aerosvit helt OK. Planen är renare och snyggare och fräshare än Thais plan.

Mat och service är helt OK.

Aerosvits svaghet är att dom har för få plan, när ett plan strejkar blir det följdverkningar som en dominobricka i hela deras tidtabell + deras oförmåga att ta hand om väskknackarligorna i Kiev.

/mvh

Skönt med lite positiv kritik! :great: Men du måste ha missat att priset jag skrev, 9476 kr var för 2 personer 30 dgr under högsäsong, alltså 4.700/person inkl. skatter, eller? Annars vore det intressant att veta vad du menar vara ett ok pris för motsvarande.

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    24

  • Tujtuj

    11

  • Avregistrerad clion

    8

  • nissefisk1

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

mamma bäng fan pappa käng

Skönt med lite positiv kritik! great.gif Men du måste ha missat att priset jag skrev, 9476 kr var för 2 personer 30 dgr under högsäsong, alltså 4.700/person inkl. skatter, eller? Annars vore det intressant att veta vad du menar vara ett ok pris för motsvarande.

Mitt missförstånd! Riktigt bra Pris! Ta alla värdesaker i handbagaget och strunta i att låsa det incheckade.

Ta med varm Jacka och ta en sväng i Kievs nattliv om det värsta händer.

Lycka till!

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt missförstånd! Riktigt bra Pris! Ta alla värdesaker i handbagaget och strunta i att låsa det incheckade.

Ta med varm Jacka och ta en sväng i Kievs nattliv om det värsta händer.

Lycka till!

/mvh

Tack för tipsen, det ska vi göra!

Jag har sett fler som påtalat problemen med uppbrutna väskor och stulna prylar.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tack för tippset då får damenen lägga ner det där som luktar pyton åker med china ner 12/12 och hemm med aerosvit den 22/1

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte bara uppdatera detta eftersom jag hittat ny resa. Samma bolag, 18 dec-18 jan, 2 pers för 8766 kr med 2 tim. transfer i Kiev både dit och hem( helt otroligt pris i.m.o)! Jag får m.a.o en dags overstay, men det löser man tydligen smidigt genom att betala 500 bht på flygplatsen.

Enligt mig så har flygresor.se haft den klart bästa sökmotorn för att gallra fram bra (läs:billiga)resor. Ett tips, för den som söker via denna, är att klicka på prismatrisen som kommer upp då man gjort en sökning. Via denna får man upp ett antal priser på närliggande datum vilket var det som gjorde att jag hittade min resa.

Så nu är det bara att vänta och hålla tummarna på att det blir en ännu värre vinter i år än den i fjol! :na:

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tänkte bara uppdatera detta eftersom jag hittat ny resa. Samma bolag, 18 dec-18 jan, 2 pers för 8766 kr med 2 tim. transfer i Kiev både dit och hem( helt otroligt pris i.m.o)! Jag får m.a.o en dags overstay, men det löser man tydligen smidigt genom att betala 500 bht på flygplatsen.

Enligt mig så har flygresor.se haft den klart bästa sökmotorn för att gallra fram bra (läs:billiga)resor. Ett tips, för den som söker via denna, är att klicka på prismatrisen som kommer upp då man gjort en sökning. Via denna får man upp ett antal priser på närliggande datum vilket var det som gjorde att jag hittade min resa.

Så nu är det bara att vänta och hålla tummarna på att det blir en ännu värre vinter i år än den i fjol! na.gif

Tror inte ens du får overstay ... den straffas först från andra dagen (och då med 2x500)

Låter kanon med dina transfertider, det enda som kan skita sig är att ryssarna inte kör enligt tidtabellen smiley.gif

När du använder sökmotorn så lägg märke till att du får olika sökresultat berooende på om du söker biljett

till en eller två passagerare. Ungefär samma pris per person - men olika resebyråer.

De olika resebyråer har olika policies när det gäller avgifter för både det ena och andra, så på den som ser

billigast ut kan du åka på 95 spänn i avgift per person för att betala med ditt bankkort.

När man upptäcker sånt är det bara att avbryta betalningen.

Skitsamma att de reserverat plats för dig och din familj, så länge betalningen inte gått igenom har dom inga hållhaker :-)

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

När du använder sökmotorn så lägg märke till att du får olika sökresultat berooende på om du söker biljett

till en eller två passagerare. Ungefär samma pris per person - men olika resebyråer.

De olika resebyråer har olika policies när det gäller avgifter för både det ena och andra, så på den som ser

billigast ut kan du åka på 95 spänn i avgift per person för att betala med ditt bankkort.

mvh GD

Det stämmer! Jag fick först ett pris för en person på ca 4700 hos AOB travel. När jag däremot, på deras egen sida, klickade i 2 pers. så vart priset plötsligt som ovan, alltså ca 4400. Det fanns ett par resebolag som t.o.m var något billigare, men hos den ena gick det inte att boka via internet samtidigt som deras telefonsupport hade stängt :kort: och den andra bara erbjöd betalning via kort med den avgift du nämner. AOB däremot hade jättesmidig bokning via internet med gratis betalning direkt via internetbank. :drinks:

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det stämmer! Jag fick först ett pris för en person på ca 4700 hos AOB travel. När jag däremot, på deras egen sida, klickade i 2 pers. så vart priset plötsligt som ovan, alltså ca 4400. Det fanns ett par resebolag som t.o.m var något billigare, men hos den ena gick det inte att boka via internet samtidigt som deras telefonsupport hade stängt 1zgarz5.gif och den andra bara erbjöd betalning via kort med den avgift du nämner. AOB däremot hade jättesmidig bokning via internet med gratis betalning direkt via internetbank. drinks.gif

Har också lagt märke till att om man väl hittat den billigaste/bästa resebyrå, t.ex. AOB.

och man vill ändra lite på av- eller hemresedatum, då ska man göra det där, på deras sajt.

Om man söker igen med sökmotorerna och nya datum är det inte alls säkert det blir lika billigt igen.

Det finns en (konspirations-) teori om att resebyråerna sparar och läser dina cookies.

Om du hamnar på deras sajt med samma sökning / resmål för andra eller tredje gången kan

det hända att de höjer priset något, bara för dig, och med syftet att du ska tro att de billiga

biljetterna håller på att ta slut och att det är bäst att köpa nu, innan de blir ännu dyrare.

Har aldrig lyckats verifiera, men det skulle inte förvåna för fem öre om det förhåller sig så smiley.gif

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Boka 7-27/7 med Aerosvit för 5200 sek

Bara flugit med thai tidigare och där kommer man knappt under 10k i juli månad.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

En polare till mig bokade igår för 4.560 med AeroSvit 2.40 mellen planen dit i Kiev och 2 timmar hem.

Har flugit med de förut. inte världens bästa men funkar bra om man slipper en lång väntetid... och det är ju i

princip gratis. 8 dec till 7 januari för honom.

Själv så åker jag med Finnair en vecka tidigare men hem samma dag för 7.200. Idag så kunde man boka med AeroSvit för 4.700 sammma datum... Skulle gjort det om man inte redan haft en biljett.

Chrille

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej!

Skulle inte till Thailand i år, men 4600kr! Ut 2010-12-18 hem 2011-01-19! Vem kan låta bli då?

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Skulle inte till Thailand i år, men 4600kr! Ut 2010-12-18 hem 2011-01-19! Vem kan låta bli då?

//S

Har du bokat Stefan? I.s.f ses vi på planet, för jag o tanten + hennes kompis åker till BKK samma datum. Åker dock hem dagen före dig, dvs. 18/1.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du bokat Stefan? I.s.f ses vi på planet, för jag o tanten + hennes kompis åker till BKK samma datum. Åker dock hem dagen före dig, dvs. 18/1.

jappp, det är bokat och betalt nu, och hemresan blev den 18 januari. Det blir jag och tjejen samt en av mina söner som åker.

Vi får höras längre fram, en öl på Arlanda innan avfärd är aldrig fel!

Stefan

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena,

bokade via AOB för 5200kr 15 dec - 14 feb och det var helt ok pris, så om någon annan åker ned 15 dec så hör av er =)

kanske vi får kasta lite gris om vi blir fast i kiev

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena,

bokade via AOB för 5200kr 15 dec - 14 feb och det var helt ok pris, så om någon annan åker ned 15 dec så hör av er =)

kanske vi får kasta lite gris om vi blir fast i kiev

På flygplatsen i Kiev kan man inte betala med kort och inga uttagsautomater finns. Endast Euro och ukrainsk valuta är det som gäller. Så var det i alla fall juli 2009 när vi fastnade där.

Link to comment
Dela på andra sajter

På flygplatsen i Kiev kan man inte betala med kort och inga uttagsautomater finns. Endast Euro och ukrainsk valuta är det som gäller. Så var det i alla fall juli 2009 när vi fastnade där.

Det gick alldeles utmärkt att betala med kort 23/9-09 då jag blev fast där i 9 timmar på väg till BKK, och full blev jag med för den delen ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har erfarenhet av Aerosvit ? ( inte Aeroflot )

Sökte på resa Arlanda - BKK utresa 1/7 hem 1/8 och fick då förslag med Aerosvit.

Mkt billigare än de andra flygbolagen.

Var mellanlandar de ??

Kvalite och säkerhet ??

Mellanlandning i Kiev, Ukraina.

Flygkvalitét, säkerhet och bekvämlighet på planet bra. Tyvärr serverades inga rusdrycker :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon av er som mellanlandat i Kiev och haft thailändsk medborgare mer er? Hur var det isf med Ukrainskt visum för dem? Behövs det?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon av er som mellanlandat i Kiev och haft thailändsk medborgare mer er? Hur var det isf med Ukrainskt visum för dem? Behövs det?

Jag har mailat Ukrainska Ambasaden och frågat!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Men det är väl som på alla flygplatser...under transit behöver man inte visum. Det är ju eventuellt om man får för sig att lämna transitområdet.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är väl som på alla flygplatser...under transit behöver man inte visum. Det är ju eventuellt om man får för sig att lämna transitområdet.

Hej!

Jag har aldrig tänkt på att söka visum för transit. 2008 bytte vi plan i Peking och det var inga problem för mig och tjejen. Men läser man denna tråd blir man lite fundersam:

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har aldrig tänkt på att söka visum för transit. 2008 bytte vi plan i Peking och det var inga problem för mig och tjejen. Men läser man denna tråd blir man lite fundersam:

//S

Precis, det var den tråden som fick mig att tveka också. Jag har också mailat ambassaden samt AOB-travel som sålde biljetterna till oss. Jag hör av mig här om någon av dem orkar svara.

Edit: hade visst fått svar redan av AOB-travel:

HEj Björn!

Jag tror inte att visum behövs vid mellanlandningen. Men för säkerhets skull ber jag Dig kontakta Visumdirekt för denna fråga. De vet allt om visum.

Tel: 08 - 662 73 20

email: info@visumdirekt.se

mvh

Helene

AOB TRavel

Drar väl iväg ett mail till visumdirekt då.

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Läst en del på nätet nu och det visar sig att det tydligen finns transit visa för vissa flygplatser. Hade aldrig ens hört talas om det. Men däre ser man. Märkligt, men bra att veta. Berätta gärna huruvida hon behöver transit visa eller inte. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Någon av er som mellanlandat i Kiev och haft thailändsk medborgare mer er? Hur var det isf med Ukrainskt visum för dem? Behövs det?

Det finns ingen passkontroll vid transit i Kiev utan man hamnar direkt i tranferzonen. Men Aerosvit har ju sina regelbundna förseningar och då kan det bli problem att övernatta på hotellet utan visum för Thai medborgare.

Men det är väl som på alla flygplatser...under transit behöver man inte visum. Det är ju eventuellt om man får för sig att lämna transitområdet.

Vissa länder kräver visum även vid transfer på flygplatser för vissa länder. tex Uk och USA har detta. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

På flygplatsen i Kiev kan man inte betala med kort och inga uttagsautomater finns. Endast Euro och ukrainsk valuta är det som gäller. Så var det i alla fall juli 2009 när vi fastnade där.

Januari 2010 funkade det med kort. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...