Jump to content
IGNORERAD

Vad tröttnar man på i Thailand ?


Rospigg

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Du skapar väl dit eget liv eller hur. Bosätter man sej att det finns inget att göra, fel, det finns alltid att göra om man vill. Många av er verkar vara dåliga på att hitta på nåt att göra själv och finns det ingen som vägleder och tala om vad ni ska göra blir det tråkigt

Inte alla som nöjer sig med att gå på sängen, och drick finkelolja på dunk;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 331
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    39

  • Boa52

    16

  • Knasen

    16

  • Soengsang

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Jag betalar också gladeligen för att det ska fungera men inte fan får jag någon kompensation när så inte gör. Thailand verkar ju vara ett föregångsland i fråga om att kompensera för utebliven leverans :) 

 

Men man måste vara påstridig, är tacksam att jag inte pratar så pass bra Thai så att jag kan skälla lite när jag är på TOT-kontoret, så frugan eller hennes son får följa med och översätta, så de är livrädda för de har ju sådan respekt för folk i uniform, färgkarta på bröstet och glitter på axlarna.

 

Har förklarat för frun och sonen att de som jobbar på TOT är till för oss vi är inte till för dem oavsett deras klädsel, färgkartor eller glitter, detta är också en sak som jag är lite trött på i Thailand, folks jävla respekt för alla myndigheter.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

 

Men man måste vara påstridig, är tacksam att jag inte pratar så pass bra Thai så att jag kan skälla lite när jag är på TOT-kontoret, så frugan eller hennes son får följa med och översätta, så de är livrädda för de har ju sådan respekt för folk i uniform, färgkarta på bröstet och glitter på axlarna.

 

Har förklarat för frun och sonen att de som jobbar på TOT är till för oss vi är inte till för dem oavsett deras klädsel, färgkartor eller glitter, detta är också en sak som jag är lite trött på i Thailand, folks jävla respekt för alla myndigheter.

 

Skälla är jag bra på och har gått i tankarna ett bra tag att byta abonnemang. Tyvärr så kom ett erbjudande om 3 månader gratis cmore film och serier precis när jag skulle göra slag i sak, så det rann ut i sanden.... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är trött på frun när hon inte lyssnar då jag förklarar att det bildas giftiga gaser från plastpåsarna hon ångkoker grönsaker i, som hon gör just nu, thailändare är så otroligt outbildade.

IMG_0392.JPG

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Raggmunken:

 

Längre internetavbrott drabbar även det förträffliga landet Sverige. Två dagar var mobiltelefonin och mobila internet utslaget, tror du man fått någon som helst ursäkt eller kompensation från telia? 

 

http://salaallehanda.com/nyheter/nyheter/1.3907867-hundratals-drabbade-av-kapad-kabel

Bor man i bushen så är det sånt man får räkna med helt enkelt. Eller betala för en uppkoppling som garanterat fungerar, redundant naturligtvis.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev samet:

 

Jobbar du inte? För det är dem 9-10 timmarna jag är intresserad av att fylla i Thailand när jag inte jobbar.

Mina intressen/hobbyer som fyller kvällar och helger i Sverige räcker inte till i Thailand.

 

Verkar som att du kommer att få problem när du går i pension, oberoende vilket land du stannar i.   :(

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Att inte komma i tid. Dom kan inte klockan eller också skiter dom bara i bestämda möten?
Tex....jag skulle få mitt internet inkopplat på nya stället här, bara tre veckor sen. Gick in på 3BB och dom sa "teknikern kommer imorrn, han ringer när det är dax."
Så...dum svensk som man är håller jag ju mej hemmavid hela dan, fast jag borde veta bättre. Ingen ringer. Ingen kommer. Jag ringer vid 5-snåret och undrar.

"oj förlåt han kunde inte komma idag...imorgon ok?"  Vafaan!

 

Jag har det i mej att man kommer i tid till avtalade möten, av respekt för andra deltagares tid och göromål.
Men i detta landet skiter man totalt i sånt. Förbannat dåligt. Tillhör vanligt hyfs anser jag, men det har dom ju inte heller.

Hålla upp dörrn åt den som kommer efter?  nejnejnejnej...den kommer i huvet.

 

Håller med Stefan 5300 om klimat och ekonomi...

 

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Betr sysselsättning så rekommenderar jag detta redskap.

Har givit mig många upplevelser och nya vänner.

 

image.jpeg

Ändrades av hakancnx
misstag

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev oberg:

 

Thailand ska man inte bo i, Thailand ska man semestra i.

Sverige skall man inte bo i, eventuellt ta en dagsutflykt om man kan pricka sommardagen.

Dessutom föredrar jag en ärlig diktatur framför en demokratur

 

"I en demokratur råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps. Dock skall tilläggas att det i definitionen för demokratur finns med det faktum att majoriteten av människorna i detta samhällstillstånd själva inte uppfattar att de lever i en demokratur."

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev hakancnx:

Betr sysselsättning så rekommenderar jag detta redskap.

Har givit mig många upplevelser och nya vänner.

 

image.jpeg

 

Fan det ser jobbigt ut, cirkusartistvännertSeLArP_Smiley_Zunge_135-1232025378.jpg?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ragson:

Att inte komma i tid. Dom kan inte klockan eller också skiter dom bara i bestämda möten?
Tex....jag skulle få mitt internet inkopplat på nya stället här, bara tre veckor sen. Gick in på 3BB och dom sa "teknikern kommer imorrn, han ringer när det är dax."
Så...dum svensk som man är håller jag ju mej hemmavid hela dan, fast jag borde veta bättre. Ingen ringer. Ingen kommer. Jag ringer vid 5-snåret och undrar.

"oj förlåt han kunde inte komma idag...imorgon ok?"  Vafaan!

 

Jag har det i mej att man kommer i tid till avtalade möten, av respekt för andra deltagares tid och göromål.
Men i detta landet skiter man totalt i sånt. Förbannat dåligt. Tillhör vanligt hyfs anser jag, men det har dom ju inte heller.

Hålla upp dörrn åt den som kommer efter?  nejnejnejnej...den kommer i huvet.

 

Håller med Stefan 5300 om klimat och ekonomi...

 

 

Vi har försökt lämna igen ett True Visions paket med några boxar i nästan ett år nu.

Det är inget problem för mig att de inte kommer och hämtar dem, eftersom vi inte betalar för paketet mera, men de ringer med jämna mellanrum och säger att de kommer imorgon och hämtar grejorna.

Kommer det nån? Nä...

Nu är det nästan så de ringer och är förbannade på frun eftersom de inte får tillbaka boxarna.

Man undrar ju hur de tänker... :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

När man var ungkarl så hade man och göra.:dribble:

Nu får man hitta på annat och det är inte lätt i värmen.

Pimplar öl för de mesta.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Två saker som är mindre bra

1 ALLA SOPOR SOM SLÄNGS ÖVERALLT.  SER FÖRJÄVLIGT UT

 

2 AIRCON. JAG BLIR VÄLDIGT DÅLIG. UTAN AIRCON ÄR DET JOBBIGT AIRCON FÖRSTÖR MIN HALS

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Moipenyang:

Dem där störde mig nån vecka,nu är man van och sover riktigt bra :) 

 

14 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Vet inte vilket som är värst med tupparna - att dom sätter igång 04:00 eller att ingen annan jäkel i huset vaknar av dom. Mycket irriterande att vara den enda som vaknar varenda jäkla morgon av fågelkräken.

För mig tog det drygt två dygn sen hörde jag inte dom mer.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev frason:

Bor man i bushen så är det sånt man får räkna med helt enkelt. Eller betala för en uppkoppling som garanterat fungerar, redundant naturligtvis.

 

Jag betalar ju extra pengar i.o.m att jag har telia just för att dom har bättre täckning, full 4g-täckning har jag i "bushen". Att jag blev av med mobila internetuppkopplingen gjorde sak samma då jag inte har telia till mitt fasta internet, men två dagar utan att telefonen fungerar är bedrövligt oavsett om du bor i "bushen" eller inte. Det är ju en direkt samhällsfara, konstigt att man inte har ett samarbetsavtal med sina konkurrenter om att abonnenterna temporärt flyttas över till ett annat nät vid längre driftstörningar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tröttnar snabbt på att mer eller mindre alltid vara klibbig, att behöva AC för jämnan gör att för mig går klimatet fetbort.Det plus massa andra saker gör att 1-2 veckor räcker gott o väl sen vill jag vidare.

 

Finns andra länder med vettigare klimat och massa annat som skulle passa mig bättre att stanna längre perioder i.

 

Thailand är och förblir en turistdestination för mig och kommer så förbli.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Jag betalar ju extra pengar i.o.m att jag har telia just för att dom har bättre täckning, full 4g-täckning har jag i "bushen". Att jag blev av med mobila internetuppkopplingen gjorde sak samma då jag inte har telia till mitt fasta internet, men två dagar utan att telefonen fungerar är bedrövligt oavsett om du bor i "bushen" eller inte. Det är ju en direkt samhällsfara, konstigt att man inte har ett samarbetsavtal med sina konkurrenter om att abonnenterna temporärt flyttas över till ett annat nät vid längre driftstörningar. 

Det blir väl en förbjuden koalitaion med samarbete typ Scania och Man kanske?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Galten:

Det blir väl en förbjuden koalitaion med samarbete typ Scania och Man kanske?

 

Mja det här rör ju infrastrukturen och är samhällsnytta det borde snarare lagstiftas om att man får nyttja konkurrenternas nät vid längre driftstörningar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Mja det här rör ju infrastrukturen och är samhällsnytta det borde snarare lagstiftas om att man får nyttja konkurrenternas nät vid längre driftstörningar. 

Undrar om inte dåligt uppbyggda nätföretag skulle dra nytta av det?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Odin:

Jag har tvärtröttnat på Thailand, men det beror nog mest på mej själv. Jag gör bara samma samma saker varje gång, det enda som lockar i Thailand i dagsläget är Gotland.

Nu i höst får Aya åka ensam, jag

pallar fan inte att sitta i byn där det enda jag kan göra e att dricka öl..

 

Risbyn finns inte på min karta.

Jag tog in på Harrys hotell i Pattis när frugan åkte till byn.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Jive:

 

Risbyn finns inte på min karta.

Jag tog in på Harrys hotell i Pattis när frugan åkte till byn.

 

Är du mörkrädd och vågar inte sova ensam i huset? ??? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Raggmunken:

 

Är du mörkrädd och vågar inte sova ensam i huset? ??? 

Nä, jag passar på att träffa faranger och ha lite kul och då blir det gärna några öl. Tar hellre några steg till hotellhissen på nattkröken än letar efter taxi till vettigt pris.

Låter det konstigt?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Jive:

Nä, jag passar på att träffa faranger och ha lite kul och då blir det gärna några öl. Tar hellre några steg till hotellhissen på nattkröken än letar efter taxi till vettigt pris.

Låter det konstigt?

 

Ja det gör det faktiskt, men jag ska inte lägga mig i hur du väljer att leva ditt liv hur tokigt jag än tycker det är. Själv hade jag inte bangat på att följa med frugan till byn vilket förmodligen ter sig tokigt i dina ögon :) Tyckte bara det var lite märkligt att du tog in på hotell när frugan åkte bort, där av frågan om du var mörkrädd.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Ja det gör det faktiskt, men jag ska inte lägga mig i hur du väljer att leva ditt liv hur tokigt jag än tycker det är. Själv hade jag inte bangat på att följa med frugan till byn vilket förmodligen ter sig tokigt i dina ögon :) Tyckte bara det var lite märkligt att du tog in på hotell när frugan åkte bort, där av frågan om du var mörkrädd.

Det har kanske lite med min ålder att göra, men jag klarar inte av värmen och maten de har där uppe några längre tider och dessutom kan jag inte delta i snacket. Jag skulle bara kännas som en belastning för frugan och det var faktiskt hon som föreslog Harrys där jag får mat, service och sällskap.

Alla nöjda och glada och det är väl bra.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...