Jump to content
IGNORERAD

Istället för Semestersvenskar i Phuket?


edvardpop

Recommended Posts

Tycker att tv4 skulle vänt sig till maipenrai och dess medlemmar i stället med den kunskapskälla

som finns här. Jag kan riktigt se det framför mig på burken. En högtidstund vareviga vecka.

Kim, som av påan titulerar sig som den person i Norrland som varit i flest provinser i Thailand, är

programledare så klart och hälsar tittarna välkomna från studion. Rätt vad det är befinner man sig i en

japansk bil av okänd modell i obygden i Isaan med en hyrd chaufför bakom ratten. Breve sitter

en smålullig Herr Chang med en Elefantöl i ena handen och avger rapport. Det verkar dock inte

som Herr Chang vet riktigt var han är. Som väl är, är inte bara föraren expert på bilkörning, han

kan även landets geografi och han kan den som handen i handsken. I baksätet sitter Fru Chang.

Hon är hungrig...

Så avlöser Jolin från någon håla där ingen varit förrut. Han står på en station och försöker uttyda

vad det står på en skylt som sitter på tågdörren han just är i färd med att öppna. Jolin som föredrar

att resa med lätt packning vet vad det första är han ska göra vid nästa stopp. Nämligen att leta rätt

på en tvättinrättning. Kamera teamet som följer honom håller med. Han luktar nämligen förskräckligt!

Vidare så till fiskebyn där Broder sitter på en bänk utanför 7- eleven och frikostigt delar med sig

av div konsumentupplysningar samtidigt som han har synpunkter på det mesta och hur saker och

ting borde va i en bättre värld. Plötsligt öppnas dörren till butiken och en ganska söt tjej i 25 års

åldern fräser strängt åt Btt:s håll. "Falang kin jao!" Btt avlägsnar sig och greppar i farten den halvt

urdruckna Sang Sum flaskan och slänger i väg ett "I don´t tip!" och tillägger sedan småleende

"hon fick vad som var överenskommet i morses men sedan ville hon ha mer..."

Så, i stället över till Magrood som ger vägledning i det ofta så förvirrande Thailändska språket med

alla dess tonala regler. Svarten bistår observant vid svarta tavlan greppandes en röd krita.

Under rubriken "Politik är kul" sitter bl a Buzzen, Portot, Svarten, Joints, Atom, Wille, Waxet och

avnjuter god mat och dryck samt avhandlar veckan som gått i landet de alla är så förälskade i

från någon fin restaurang i Sukhumvit. Diskutioner vars volym stiger i tackt med att promillehalten

blir allt högre och högre. Mai Chai är på resande fot men finns med på länk. Så också hans fickplunta.

Från en by i Isaan tar sedan Isaanlover emot och lär tittarna allt han sugit åt sig genom åren

av lokalbefolkningen i det "riktiga" Thailand. Dvs alla de bestyr som vardagen består av om trivs

bäst på landet.

På en flygplats någonstans sitter Farrang och väntar på ett plan som redan är på väg mot Sverige...

Programmet avslutas till sist från en gungstol i Flen där Arne sitter i stort yvigt skägg och avger

den ena onelinern efter den andra. Reportern får sig knappt en syl i vädret och från ytterdörren hör

man vildsinta knackningar men Arne bara fnittrar och läser vidare från sin i läder inbundna antecknings-

bok. När man sedan går in på på programmets bonusmaterial som finns ute på webben avslöjar Arne

förtjust beträffande de våldsamma knackningarna: "Det är bara Larbejo och Woien..." 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • edvardpop

    8

  • Farang

    8

  • Joints

    8

  • UbonBorge

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

det var dåligt... usch...  :tommy:

kim och chang är ju trevliga. många andra också.

U

Vad jag menar är att med all den kunskap som finns på detta forum så borde det gå att få till ett ganska

bra tvprogram om något produktionsbolag var intresserat. Om du tyckte att jag framställde dessa medlemmar

eller någon av de andra i dålig dager var det absolut ej min mening. De är nog "trevliga" allihopa. :wai:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

På en flygplats någonstans sitter Farrang och väntar på ett plan som redan är på väg mot Sverige...

Men ibland är jag i god tid.. :suicide:

IMG_1582.jpg

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Helt suveränt !  :D     Härlig start på fredags kvällen. :great:

Tack Paw! Raderna till trådstarten tog ALLDELES för lång tid att skriva.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad jag menar är att med all den kunskap som finns på detta forum så borde det gå att få till ett ganska

bra tvprogram om något produktionsbolag var intresserat. Om du tyckte att jag framställde dessa medlemmar

eller någon av de andra i dålig dager var det absolut ej min mening. De är nog "trevliga" allihopa. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

fel

det jag skrev fattade inte datornt. så fel.

men chang och kim fina häroch kan niog lära andra

de andra är mycket skitl.

U

Link to comment
Dela på andra sajter

:D:D

Skitkul och träffsäkert! Det skulle absolut bli ett fantastiskt bra tv-program.

Är du fortfarande i England?  :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men ibland är jag i god tid.. :suicide:

IMG_1582.jpg

Det är bra Farrang! Så även jag. Tyvärr så är jag ofta en extrem tidsoptimist, så till den grad att en

kompis en gång vid en sen ankomst sade till mig att jag nog förmodligen kommer vara försenad till min egen

begraving. Fast det är väl bara bra? :crazy:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:D:D

Skitkul och träffsäkert! Det skulle absolut bli ett fantastiskt bra tv-program.

Är du fortfarande i England?  :drinks:

Tack Joints! Nä, nu är jag i Norge. Bättre lön i här. Om man jobbar vill säga vilket jag tyvärr ej

gjort sedan jag kom hit i söndags. Det är "roligt" nu säger bemanningsföretagena jag brukar

jobbar för...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

:drinks:

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att vad den som e den men det luktar avundsjuka, tycker ja :drinks:   kom ner ner så bjuder ja :wai:

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

:great:   Håller med, hade tv4 följt några av profilerna här på MPR istället så hade vi nog skrivit tevehistoria.  :crazy:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

:Drogar-Cry(LBG): varför fick inte min antialkoholpropaganda vara med :Drogar-Cry(LBG): tänk er vad glad KD skulle bli och tänk vad sura Rödvinsvänstern skulle bli med mig där framför kameran när jag visar runt vad som kan hända på sjukhusen med för mycket alkohol när de som druckit för mycket är nedsövda för att kroppen måste vila efter för mycker rai rai. Det kanske inte är så säljande att köra negativ propaganda nere i solparadiset Thailand men tanken är kittlande tycker jag.

Och Edvardpop, tack för din träffsäkerhet, skönt skratt fick jag i alla fall. Ring till TV4 och hör om de vill ha ditt koncept. Vem vet du kanske kan bli programledaren som leder programmet.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Gubben, du är skön du!

Du drar väl snart??? grrr.avis!! :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

edvardpop!

Det här var bland det bästa och fyndigaste jag läst på länge.  :clapping:

Skillnaden mot tv-programmet och oss "veteraner" är väl charterstuket som vi aldrig (hoppas jag) upplever.

Iden är inte helt fel. Sälj den till nån tv-kanal!

Mvh ch300_m.

Man ska aldrig säga aldrig

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej edvardpop,

Ett bra manus för något betydligt intressantare än vad TV4 producerade.

Jag åtar mig att försöka minnas vad platserna heter!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest yotinai

Blir nog ingen succé tyvärr. Kanske för oss med intresse för detta eminenta forum men normala människor bryr sig knappast om oss. :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

:drinks:

Quote

Blir nog ingen succé tyvärr. Kanske för oss med intresse för detta eminenta forum men normala människor bryr sig knappast om oss. :kort:

Skulle bli kanonsucce ifall du tänker ett steg längre. Varför tror du folk tittar/tittade på Baren, Villa Meduza, Robinsson osv...

En realitysåpa med folk som faktiskt kan lite mer om Thailand i Thailand än att hänga i poolområdet, ligga på stranden samt pruta på turistmarknaden = SUCCE  :drinks:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...Ja, jag börjar tro mer och mer på denna idé allt eftersom bilderna väller fram. Givetvis spelar

också den positiva responsen roll förstås vilken jag får passa på att tacka för :wai: . Och Gubben, hade

jag fortsatt att spåna så kanske även du kommit med. Under vinjetten "I morgon är en annan dag"

hade du kunnat verka som en guru åt de barrävar som tittat för djupt i flaskan. Beror väl även lite på

hur mycket sändningstid den kanal som är beredd att visa programmet är villig att ge. Men, men...

man kanske skulle ta sig ett snack med Sherman eller vem det nu är som innehar chefspositionen

på tv4. Har ju å andra sidan haft idéer förr. En gång i tiden var jag nära att starta en skivaffär. :nono:

Frågan är vilka mpr medlemmar som skulle funka i tv...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hmmm...Ja, jag börjar tro mer och mer på denna idé allt eftersom bilderna väller fram...

Frågan är vilka mpr medlemmar som skulle funka i tv...

Det är en jättebra idé. Precis alla medlemmar skulle funka eftersom vi alla har en historia eller två att berätta. Det är upp till filmmakaren att klämma ur de goda bitarna och presentera det på ett bra sätt. Jag är själv väldigt sugen på att göra en dokumentär men det är lite svårt när man sitter fast i England.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...