Jump to content
IGNORERAD

Om ändå svenska politiker...

Farang
 Dela

Recommended Posts

• Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Farang

8

• Herr Chang

6

• Joints

5

• svarten

5

Mest aktiva i denna tråd

Den texten var skriven av någon med en väldigt snäv världsbild. Antar att han eller hon inte hade uppskattat om en aboriginal hade skrivit på samma vis. De har ju bott där i 40000 år vilket är en ganska stor skillnad mot de kristnas 200. Känns alltid väldigt konstigt när australiensare klagar över utlänningar som kommer dit och har synpunkter.

Mig veterligen så accepteras inte sharialagar av svenska politiker eller domstolar. Har jag missat något?

Dela på andra sajter

ut med allt engelskt pack..ättlingar till brottslingar i stort sätt hela bunten..australien åter till urinevånarna

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Mig veterligen så accepteras inte sharialagar av svenska politiker eller domstolar. Har jag missat något?

Vet inte, men välkommen till Malmö så skall jag visa dig Rosengård :)

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Vet inte, men välkommen till Malmö så skall jag visa dig Rosengård :)

Tack, men kan vi inte dricka öl och prata skit istället?

Dela på andra sajter

Hej Farang!

Det finns fler än en politiker i Australien! Vad tycker de andra? Han verkar inte vara så smart då han inte vet att muslimer, judar och kristna har samma gud.

Vi har väl någon politiker i Sverige som skulle gärna säga samma sak men de är väl en liten minoritet.

Hur många muslimer vill ha sharialager i Australien eller i Sverige? 1 eller 2? Det är bara att skita i dessa och inte bry sig! De flesta muslimer i både Australien och Sverige vill nog gärna slippa det åldriga tänkandet i sina hemländer.

När ska du, jag, Magrood, Lillsvarten och Joints träffas över en öl eller mjölk och prata om Rosengård?

Hälsning

Svarten

Dela på andra sajter

Jag pratar gärna skit över en öl med dom flesta här, dock dricker jag inte mjölk som jag inte tål längre.

Bara en kort replik till Svarten, Allah tror jag inte är samma gud som Adonai som judarna tillber, och "våran" skall ju tydligen heta Jehova, men enligt första testamentet vara samma gud som judarnas??? Jesus var dessutom inte Adonais son enligt koranen utan bara en av Mohammeds profeter, vilket är märkligt om han skulle vara född av Maria som blev pippad av den heliga anden, samtidigt som hon var gift och oskuld. Blir bara snurrig av religion så därföe är jag ärkeateaist :-P

Dela på andra sajter

Hej Farang!

Det finns fler än en politiker i Australien! Vad tycker de andra? Han verkar inte vara så smart då han inte vet att muslimer, judar och kristna har samma gud.

Vi har väl någon politiker i Sverige som skulle gärna säga samma sak men de är väl en liten minoritet.

Hur många muslimer vill ha sharialager i Australien eller i Sverige? 1 eller 2? Det är bara att skita i dessa och inte bry sig! De flesta muslimer i både Australien och Sverige vill nog gärna slippa det åldriga tänkandet i sina hemländer.

När ska du, jag, Magrood, Lillsvarten och Joints träffas över en öl eller mjölk och prata om Rosengård?

Hälsning

Svarten

Hej Svarten,

Muslimer, judar och kristna har samma gud?

Tillåt mig tvivla... OK det beror väl på hur man definierar gud. Men en egentligen ganska meningslös utsaga då du inte talar om vad som är en annan gud.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest wille

Vad som ar trist ar att man bara kan slanga ut s:k invandrare och dessutom tydligen bara muslimska sadana.

Sjalv foresprakar jag ett simpelt och komibinerat IQ/EQ test - de som far for lag poang skickas till Australien oavsett etnicitet - jag menar, varfor noja sig med utresning av politiskt oliktankande nar vi kan bli av med alla "andra".

Teyo,

Sharialag i England? Du vet tydligen mer an alla andra eller fortsatter fabricera din egen verklighet i vanlig anda.

Herr Chang,

De tre religionerna erkanner iaf varandras gud som samma. Stora delar av gamla testamentet ar ju dessutom gemensam "historiebeskrivning" for all tre religionerna. Vill man skylla pa nagon sa ar det val just Abraham som ar den gemensamma namnaren och boven i dramat.

Dela på andra sajter

Guest wille

http://www.timesonli...icle4749183.ece

http://www.thesun.co...icle1687576.ece

Kan hitta fler om du vill men tror det räcker. nästa gång... sluta fabricera din egen verklighet genom att öppna dina ögon och se vad som händer runt på vår lillla jord. Eller det är kanske inte möjligt nu när du är "thaifierad"... dock är det en paradox eftersom åtminstone thailändare är stolta över sitt land och visar "vad som gäller".

*liten edit*

Youtube är skoj... man hittar roligt klipp som följande:

Du inser val att det ar en stor skillnad pa att tillata 5-6 "sharia-domare" fastsla aktenskaps/finansiella dispyter mellan muslimer och de facto ha infort Sharia-lag.

Jag skulle aldrig fa for mig att forsvara sharia da det inte hor hemma i ett modernt samhalle och bygger i mangt och mycket pa en manniskosyn jag personligen inte staller upp pa.

Dock ar steget for mig ganska langt mellan att slanga ut alla icke-kristna fran Sverige och infora Sharialag - det finns atminstaende ett par alternativ darimellan.

Skall vi inte helt sonika borja med asikts/varderingsregistrering av alla. Alla oliktankande skickar vi ut. Frireligiosa, homosexuella, anarkister och norrman borde skickas i forsta lasset ut. Vidare kan vi ju ge oss efter de "haxor" som ibland tror pa svart magi, andar och spoken. Det stammer ju inte med varan kulturtradition och ar onekligen inte kompatibelt med kristendomen - ut med dem.

Gallande din youtube-lank ar jag osaker pa vad du vill formedla. Att radikal muslimska lander forsoker foresla samma sak i FN's generalforsamling dvs. attackerar asikts- och tryckfriheten som vissa har foreslar vi skall gora i Sverige? Att de muslimska landerna foreslar denna resolution i FN ar ett bevis pa? Att de ar lika inskrankta som den forvirrade politikern fran Australien?

Angaende att Thailandarna ar stolta over sitt land och visar vad som galler - kan du inte def. det lite battre for att vi okunniga skall forsta vad du menar. Pratar du om Tak Bai, Krue Sai eller Somchai som foredomliga vagar for att hantera "oliktankande" eller menar du inskrankt tryckfrihet, harda lese majestet lagar, extremt selektiv historieundervisning osv?

Dela på andra sajter

Guest wille

Jasså? Det är inte så viktigt enligt dig att sharialagen används i dag i Storbritannien eftersom det "endast" gäller äktenskap? Är det viktigt när den finns här i Sverige eller skulle du säga likadant då? Du försvarar redan sharia genom att skriva vad du skrev. Med andra ord så tycker du inte att man skall följa "landets" (vilket som helst) lagar utan man kan själv skita i det och med tillräckligt gapande så får man sina egna lagar... som endast gäller just för "dig".

Det är 57 muslimska länder. mer än var fjärde land som vill förbjuda "dig" att yttra om religion, då speciellt om islam. Det är vad jag ville förmedla. Jag ser att du har aldrig kritiserat islam framför en muslim... testa det så får du se på hur rabiessmittade beter sig. Sedan vill jag att du skall funderar citatet nedan ett tag och samtidigt har sharia i tankarna.

"Muhammed var ingen pedofil eftersom det var ett legitimt äktenskap. Pedofili är på en annan nivå, till exempel när man köper sex av barn." - Kurdo Baksi

1. Jag tycker det ar illa med utvecklingen i tex. England. Men som jag skrev sa ar det tveksamt om man genom detta kan saga "att Sharia ar infort i England". Tro eller pasta inte att jag forsvar Sharia - att ifragasatta dina argument ar inte att stodja Sharia. Du drar en hel massa galna slutsatser helt utan belagg i det jag skrivit och jag undrar aterigen vad du far allt ifran.

2. Du fattar tydligen det ironiska i att du anvander de muslimska landernas forsok till att inskranka yttrandefriheten som ett argument nar dina meningsfrander vill gora just detta i Sverige.

3. Att Kurdo Baksi ar en forvirrad tomte bevisar? och ar relevant for debatten hur? eller menar du att han ar ett argument for att skeppa ut alla muslimer ur Sverige?

4. Jag ser att du aldrig diskuterat islam med en moderat sadan - alt. ar det nagot i din argumentation som de finner provocerande - hmm, undrar varfor.

5. For att aterkoppla till artikeln sa undrar jag huruvida folk tycker det ar lampligt att ha "varderings/asikts-registrering" som medborgarskaps-krav. Ar det ett samhalle vi skulle gilla?

Dela på andra sajter

Exactemente T Jo-Jo, vill även påminna om budordet: Du skall inga andra Gudar hava jämte mig!

[move]

Påskpastern Arne

[/move]

Dela på andra sajter

Hårda bud sa Moses när han tappade stentavlorna på tårna..

Dela på andra sajter

Jag pratar gärna skit över en öl med dom flesta här, dock dricker jag inte mjölk som jag inte tål längre.

Bara en kort replik till Svarten, Allah tror jag inte är samma gud som Adonai som judarna tillber, och "våran" skall ju tydligen heta Jehova, men enligt första testamentet vara samma gud som judarnas??? Jesus var dessutom inte Adonais son enligt koranen utan bara en av Mohammeds profeter, vilket är märkligt om han skulle vara född av Maria som blev pippad av den heliga anden, samtidigt som hon var gift och oskuld. Blir bara snurrig av religion så därföe är jag ärkeateaist :-P

Hej Farang och Herr Chang!

Enligt Koranen heter den första man som Gud skapade Adam. Hans fru heter Hawaa vilket är den arabiska motsvarigheten till Eva. Gud skapade lustgården Eden åt dem men paret föll för satans frestelser och förvisades från Eden till öknen.

Adam och Hawaa befolkade världen men deras avkomlingar glömde Gud under de följande århundraden. Enligt koranen försökte Nuh varna mänskligheten för sina syndiga företaganden. Gud skulle hämnas med en syndaflod. Men alla hånade honom. Han byggde en ark för sin familj och några utvalda djur. Hans familj blev den enda som överlevde syndafloden.

Känner ni igen dessa historier måhända?

Jag har alltid fascinerats över hur judar, kristna och muslim kan bråkar så mycket. Judarna, araberna och syrianerna (som är kristna och talar samma språk - arameiska - som Jesus talade och som stora delar av nya testamentet skrevs på) är etniskt och språkligt lika nära varandra som tyskarna, danskarna och svenskarna. Dessa tre grupper har levt bredvid varandra under hela historien och dessutom under flera 1000 år inom samma europeiskt-asiatiskt rike (grekiskt, romerskt, persiskt och ottomanskt). Likheterna mellan dessa tre grupper är påfallande!

Jag är som Farang också ärkeateist. Jag finner dock religion mycket fascinerande just eftersom jag kan se objektivt på olika religioner.

Hälsning

Svarten

Dela på andra sajter

För att inte tala om protestanter och katoliker. Bara för ett par dagar sedan sköts brittiska soldater ihjäl av "the real ira".

Dela på andra sajter

För att inte tala om protestanter och katoliker. Bara för ett par dagar sedan sköts brittiska soldater ihjäl av "the real ira".

Bra exempel Joints!

Just denna konflikt känns extremt. Den anglikanska kyrkan skapades enbart för att Henrik XIII skulle få skilja sig i utbyte mot att prästerna fick gifta sig. Fortfarande idag är skillnaderna mellan den katolska och anglikanska kyrkan inte mer än så. Anledningen till att nordirländska terrorister har mördat sina grannfamiljer handlar i princip enbart huruvida deras präster får gifta sig eller ej!

1. Svarten... titta på filmen jag postar. Visst ser judarna såååååå oerhört jättefarliga ut i den eller hur? CBN News: Malmö, Sweden - Growing muslim influence (SVENSK TEXT)

...

Hej Teyo!

Tack för videolänken! Den var mycket intressant! Men jag kan inte ta ställning till den förrän jag har sett lite mer balanserad reportage från annat håll. Vad säger de andra TV-bolag som inte är amerikanska kristna bolag? Vad säger de andra politiska partierna i Sverige utöver Sd?

Vad menar du med kommentaren om judarna? När har jag sagt att judar skulle vara farligare än andra religiösa grupper? Jag har aldrig skrivit annat än att alla etniska och religiösa grupper har sina mörka och sina ljusa sidor. Ingen är bättre eller sämre än någon annan. Det är inte etnicitet och religion som beter sig illa; det är människor som beter illa!

Vet du om att den australienska politikern är mycket trevligare mot dem som önskar Sharialagar i Australien än vissa politiker i många av de 57 muslimska länder som du nämner? I t.ex. Tunisien, Egypten, Pakistan  och Syrien fänglas och t.o.m. ofta mördas islamister.

Hälsning

Svarten

Dela på andra sajter

Exactemente T Jo-Jo sharia finns nu överallt, läste om en Londontaxi som blev tagen för fortkörning di högg av ratten.

I Malmös rosengård råder nu frid och lugn sedan man införde sharia, många undomar ses där gå både utan fot och hand.

Talibanarne

Dela på andra sajter

Hej Svarten,

Jag tycker fortfarande inte att du lyckas förklara att tre religioner egentligen dyrkar samma gud. Den enda rimliga förklaringen skulle vara att du anser att det endast finns en gud, och det är bara så att olika folkslag uppfattat det lite olika. Men så skriver du att du är ateist...

Att man har vissa gamla skrifter gemensamt ser jag inte som något bevis för att det är samma gud. Dessa tre grupper beter sig så dramatiskt olika, så jag kan bara inte tro på att de har samma gud.

För övrigt betecknar jag mig själv som ateist alternativt agnostiker, beroende på sinnesstämning.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Det är mycket svårt att bevisa hurvida något som inte existerar är samma eller olika.

[move]

Olika Arne

[/move]

Dela på andra sajter

Att man har vissa gamla skrifter gemensamt ser jag inte som något bevis för att det är samma gud. Dessa tre grupper beter sig så dramatiskt olika, så jag kan bara inte tro på att de har samma gud.

Jag har inga problem att se Svartens sammanhang. Betänk att det enbart inom kristendomen finns mängder av olika inriktningar och var och en tolkar bibeln på sitt vis. Det är ju ganska konstigt att Guds Armé i Uganda tillber samma gud som sveriges ärkebiskop. Man kan göra liknande jämförelser i all oändlighet.

Å andra sidan verkar de olika religonernas fundamentalistiska dårar ha en tendens att bete sig likadant åt, även om de skiljer i mängd och mellan olika tidsepoker.

Dela på andra sajter

Jag har inga problem att se Svartens sammanhang. Betänk att det enbart inom kristendomen finns mängder av olika inriktningar och var och en tolkar bibeln på sitt vis. Det är ju ganska konstigt att Guds Armé i Uganda tillber samma gud som sveriges ärkebiskop. Man kan göra liknande jämförelser i all oändlighet.

Å andra sidan verkar de olika religonernas fundamentalistiska dårar ha en tendens att bete sig likadant åt, även om de skiljer i mängd och mellan olika tidsepoker.

Jamen vänta lite nu...

Om man är ateist och alltså inte tror på gud. Hur kan man då uttala sig om vad tre olika grupper tror på för slags gud? Att det skulle vara samma gud?

Om man inte tror på någon gud bör man väl avstå från att beskriva vilken gud andra tror på?

För övrigt är resonemanget "samma gud" helt bisarrt. Finns det flera gudar? Nej, säger en del religioner. Svarten drar då den märkliga slutsatsen att dessa grupper dyrkar samma gud. En gud som Svarten inte ens tror finns. Hur hänger det ihop?

Om jag ska bli lite politiskt inkorrekt kan jag bara framföra teorin att Svarten i sin beskäftiga välvilja att tillfredställa alla minoriteter försöker få det att framstå som att det egentligen inte är någon skillnad mellan religionerna. Alla människor är likadana!

Gud sig förbarme!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

För övrigt är resonemanget "samma gud" helt bisarrt. Finns det flera gudar? Nej, säger en del religioner. Svarten drar då den märkliga slutsatsen att dessa grupper dyrkar samma gud. En gud som Svarten inte ens tror finns. Hur hänger det ihop?

Vilka religioner säger att det inte finns fler än en gud? Till och med "våran egen" säger att där finns flera i första budordet. Du skall inte ha några andra gudar vid sidan av mig. ungefär som en svartsjuk kärring som säger att du skall inte titta på andra tjejer utan bara på mig.

Dela på andra sajter

Vilka religioner säger att det inte finns fler än en gud? Till och med "våran egen" säger att där finns flera i första budordet. Du skall inte ha några andra gudar vid sidan av mig. ungefär som en svartsjuk kärring som säger att du skall inte titta på andra tjejer utan bara på mig.

Hehe Farang,

Det var ju ett riktigt fyndigt citat! Vad säger Svarten om det?

För övrigt ligger det väl i alla måttliga troendes intresse att hävda att man tror på samma gud. För att undvika oönskad konkurrens... Och det är väl bra om man kan leva fredligt tillsammans. Tycker mig dock inte se det i alla sammanhang.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Skillnaden mellan judendom, kristendom och islam är inte vilken gud man tror på utan vem som var hans

sändebud. Vad gjorde ni på religionskunskapen i högstadiet? :)

Alla tre religioner accepterar det gamla testamentet och tror på, och menar att deras gud, är den gud

abraham och moses hade.

Och den guden kallades Allah. Och kallas så även idag av både kristna, judar och muslimer.

Dela på andra sajter

Skillnaden mellan judendom, kristendom och islam är inte vilken gud man tror på utan vem som var hans sändebud. Vad gjorde ni på religionskunskapen i högstadiet? :)

Alla tre religioner accepterar det gamla testamentet och tror på, och menar att deras gud, är den gud

abraham och moses hade.

Och den guden kallades Allah. Och kallas så även idag av både kristna, judar och muslimer.

Ring Aftonbladet, tror du får 1000 spänn för månadens tips ifall dom kristnas gud heter Allah...

För övrigt hade jag inte religionskunskap utan kristendomskunskap på högstadiet  :na:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...