Jump to content
Boa52

Fredagstråd

Recommended Posts

audirs2
1 timme sedan, skrev Boa52:

Ingen som har nåt att bråka om, om inte går jag på sängen, har inget att göra just nu, inga skidor på Tv,n ingen problem med huvudvärken, kanske en lösning min fru är inte som hon säger sjukskriven där nere, får väl bli det då:misdoubt:

Du kan väl kolla upp vinterdäcken, säsongen börjar ju nästa vecka i Norland! Fram med snö snöspaden åxå!  :lipa: 

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Boa52

Fick just ett glädjande meil från säljaren 1000 kr med en åkare, skit bra då är jag ägare av en Huskvarna Drömbåge -53, skitsnygg, bes och körklar

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wangthong
19 minuter sedan, skrev Boa52:

Börjar bli riktig höst, kan ju va fint på dagen men kallt på kvällen. Hon sjöng ju i natt är jag din, finns det nån sång I morron är du min ??

Min Mianoi som min fru kallar henne vill skypa nu men jag tror det blir sängen även om hon är en skit snygg 30 åring från USA som bor i Arika. Har skrivit om henne förut och vi har fortfarande kontakt. Oj nu frågade min fru från sovrummet när kommer du, kalsingarna är redan av. Sov gott på er

Du får väl inte vara uppe och titta på damfotbollen för frugan. Annars har det varit ett alternativ. Dunken på bordet och damfotboll på TV.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
Vist det är ju en lösning, det blir 200 mil med bilen gånger bensinpriset, söker en bättre del

Ja ett par tre tusen kr med bil o hotell, är väl inget o lalla om?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
kitungmakmak
9 timmar sedan, skrev Boa52:

Fick just ett glädjande meil från säljaren 1000 kr med en åkare, skit bra då är jag ägare av en Huskvarna Drömbåge -53, skitsnygg, bes och körklar

Det är ett vettigt pris, men roligare med att köra hem den skulle jag tycka.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
jlh66
14 timmar sedan, skrev Boa52:

Blir det nån Fredags tråd eller ska man gå på sängen, en fråga utan för thai snack. Hur får man en veteran Mc från Skara till Umeå på billigaste sättet

Gå ner till Skara,det är ju bara en rask liten promenad för en stålman som dig. Skulle du under vägen tappa orienteringen så är det ju bara att snabbt ta sig upp på den högsta punkten i närheten för att återställa kompassen. Väl framme i Skara köper du moppen ,tankar den full och kör upp till Tavelsjö. Enkelt,fattar inte att en man som du behöver rådgivning om ett sånt här i-landsproblem.

• Tummen upp 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Boa52
3 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Det är ett vettigt pris, men roligare med att köra hem den skulle jag tycka.

Vist är det ett bra pris. Jag la in en förfrågan på en frakt sait, fick en sju- åtta svar, priserna låg mellan 7500 - 17000 konstiga priser sträckan är väl lika för alla

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Boa52
16 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Du skulle ha ringt mig Boa !

Oj, så många hojar jag har kört hem på hösten då ägarna kommer på att de inte har någonstans att ställa hojen över vintern och sålt dem för småpengar.

En gång hämtade jag en NV i Sandviken som jag körde hem till Stockholm och om jag minns rätt så var det en NV 11 med AUDI-motor

NV.jpg

// Luke the Drifter

Ja där ser man men 1000 kr i frakt från Skara till Umeå inte fel pris. Drömbågen är besikt och körklar, riktigt snygg

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
leifen
33 minuter sedan, skrev Boa52:

Ja där ser man men 1000 kr i frakt från Skara till Umeå inte fel pris. Drömbågen är besikt och körklar, riktigt snygg

Nog lägger jag hellre pengarna på en Thailandsresa än en på begagnad moppe ;) 

• Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Boa52
13 minuter sedan, skrev leifen:

Nog lägger jag hellre pengarna på en Thailandsresa än en på begagnad moppe ;) 

Kan göra både och, har varit sjukskriven för min handled i sommar så inget bygg projekt, sparat 20000 kr på 5 mån och den här Mc n har varit min dröm sen min bror hade en när jag var ca 12- 13 år kan fortfarande se den i mitt huvud, googla Huskvarna Drömbåge så får ni se

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
leifen
5 minuter sedan, skrev Boa52:

Kan göra både och, har varit sjukskriven för min handled i sommar så inget bygg projekt, sparat 20000 kr på 5 mån och den här Mc n har varit min dröm sen min bror hade en när jag var ca 12- 13 år kan fortfarande se den i mitt huvud, googla Huskvarna Drömbåge så får ni se

Har vuxit ifrån moppeåldern så det är ointressant för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Boa52
3 minuter sedan, skrev leifen:

Har vuxit ifrån moppeåldern så det är ointressant för mig.

Vilken fas är du nu i då i ditt liv, 175 cc är inte en moppe, behövs MC kort

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
matte

Kanske ett fånigt svar, men - köra kanske?

Skickat från min D6603 via Tapatalk

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Luke the Drifter

Nu när jag funderar så kanske, kanske jag har har kört en drömbåge ???

Var det inte så att den har växelpinnen på höger sida med omvänt växelmönster och även tankväxel ?

Jag är helt hundra på att att jag har kört en sådan hoj men minns inte vad det var för märke och modell.

Anledningen till att jag är hundra procent säker på att växelpinnen satt på höger sida är att jag kom in i en kurva med god fart och skulle trycka till på bakbromsen men istället för att bromsa så petade jag i en högre växel.

Gissa om det var spännande då kurvan anföll mig och jag fick lägga ner hojen så vänster fotpinne skrapade i så det gnistrade om det.  :skull:

// Luke the Drifter

Ändrades av Luke the Drifter
  • Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy