Jump to content
IGNORERAD

Metallica ger ut ny skiva.


stefan5300

Recommended Posts

I dag är jag på lite gnällhumör.

 

Men finns det något band som är så överskattade som Metallica är i den musikstilen,  nu gillar ju jag hårdrock och viss heavy metal men det kallar jag inte det Metallica spelar, har aldrig förstått deras storhet och kommer nog aldrig att göra heller.

 

Men denna låt är bra, den bästa med Metallica av de låtar jag hört, Whiskey in the jar men det är en irländsk folkvisa de spelat in. Sedan gillar jag när Robert Trujillo lirar med Ozzy.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Metallica var riktigt bra fram till and justice for all. Bästa skivan dom gjort är ride the lighting imo. Det svarta albumet är sådär... Efter det albumet har dom bara gjort ren dynga!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog inte kalla plattor som Master of puppets och Ride the Lightning för överskattade. Däremot så lever dom på gamla meriter och har inte producerat något vettigt sen den svarta plattan, irländska folkvisecovers inkluderat ;) 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Kommer ihåg 1973 när denna dök upp i skivaffären och radion! Fast då var man fast i Deep Hendrix och Jimi Purple och Uriah Heep!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gu vikket gnäll!!   Lyssna på den nya låten, det är ett himla drag ju!  

 

 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Kommer ihåg 1973 när denna dök upp i skivaffären och radion! Fast då var man fast i Deep Hendrix och Jimi Purple och Uriah Heep!

Phil Lynott med Thin Lizzy är ett av mina favvoband

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med ts angående Metallica. Har aldrig förstått deras ev storhet heller. Bredbent, stelbent, ospännade, middle of the road typ.

Måste finnas hur många band som helst inom hårdrocksgengren(som jag iof sig knappt lyssnat på den här sidan om 2000-talet) som

är intressantare. Fast dokumentären där de anlitade en psykolog för att medla mellan James Hetfields  och den lille mopsiga dansken 

var ganska underhållande. Sommarpratet med Ulrich(trots eller pga danskengelskan) sämre då.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Metallica, när dom var som bäst och spelade riktig Thrash metal! Tidlösa låtar!  

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla trötta farbröder som måste få in lite deg!

 

Såg dem på Ullevi senast. Uppenbart att det var "en dag på jobbet" bara som skulle levereras. Ingen vidare konsert.

 

Kostar att ligga på topp.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev jlh66:

Fråga nån som slår på trummor ni känner om vad dom tycker om Metallica :doubt:

 

Att Lars är kass på trummor är nog de flesta överens om. Bara att lyssna hur det lät när Dave Lombardo hoppade in på något gig.

4 första plattorna med Metallica är bra, fr.o.m. Black Album gick det utför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sök på Youtube "Lars ulrich" lite små kul :-D 

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev M33:

 

Att Lars är kass på trummor är nog de flesta överens om. Bara att lyssna hur det lät när Dave Lombardo hoppade in på något gig.

4 första plattorna med Metallica är bra, fr.o.m. Black Album gick det utför.

Taktsinnefel?:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-19 at 08:08, skrev wUThai:

Metallica var riktigt bra fram till and justice for all. Bästa skivan dom gjort är ride the lighting imo. Det svarta albumet är sådär... Efter det albumet har dom bara gjort ren dynga!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Håller fullständig med dig här! Tycker man inte om de första skivorna så har man helt enkelt dålig musiksmak:yarr:

Näe, nu måste jag lyssna på lite Cliff Burton bass riff!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev JJC:

Min musik smak måste vara helt värdelös med er andra,

Jag ber mycket om ursäkt för det

 

 

Första låten påminner som fan om Sam Brown,s låt STOP!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

 

 

 

 

Kallar man dessa alster överskattade så är det någonting som felar å det grövsta :rolleyes: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...