Jump to content
IGNORERAD

Tar Pia sitt tredje OS guld nu


Wangthong

Recommended Posts

13 minuter sedan, skrev Benriach:

Den där Lisa, är det Dalas dotter?

På 80-talet hade vi en ramsa i Bajenklacken som var en omskrivning av någon kampsång för dagis eller mot kärnkraft eller nåt:
Rädda våra liv

Rädda våra barn

Bort med Dala från fotbollsplan!

 

Får nog ta tillbaka det nu. :haha:

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    8

  • Wangthong

    7

  • conservator

    7

  • Batting

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

17 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

På 80-talet hade vi en ramsa i Bajenklacken som var en omskrivning av någon kampsång för dagis eller mot kärnkraft eller nåt:
Rädda våra liv

Rädda våra barn

Bort med Dala från fotbollsplan!

 

Får nog ta tillbaka det nu. :haha:

 

Kom på att originalet nog slutade med: Bort med bilar från innerstan. Funkade ju bra då den hade lika många stavelser.

 

Träffade Pia på en fest Hammarby hade när hon spelade där. Nu hade det nog runnit ned några öl i mej men jag minns att hon var väldigt trevlig och snackade med alla.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Benriach:

Den där Lisa, är det Dalas dotter?

 

He he, som om du inte hade koll på det, du har ju för fan full koll

på Ola-Conny i Ullared, och en massa annat skit, varför skulle inte du,

som är så insatt i fotboll, inte ha koll på Dala?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ofta följer jag en Damfotbolls match med spänning???

Svar: 1 gång hittills och det var idag...

 

Gott jobbat av tjejerna att slå ut 2 av favoriterna, vilka är favoriter nu???

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Hur ofta följer jag en Damfotbolls match med spänning???

Svar: 1 gång hittills och det var idag...

 

Gott jobbat av tjejerna att slå ut 2 av favoriterna, vilka är favoriter nu???

 

MVH Tommy

Tyskland, det är alltid detta jävla Tyskland.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja detta var kul men inte så roligt att se på, spela på ett 0-0 resultat för att försöka vinna på straffar, och det lyckadesl.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja detta var kul men inte så roligt att se på, spela på ett 0-0 resultat för att försöka vinna på straffar, och det lyckadesl.jpg

Jodå, massor av snygga solbrända spiror    :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Jodå, massor av snygga solbrända spiror    :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

 

Ja de var de de, morgontrött vet du.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag tänkte att jag ska ge damfotbollen en chans men nu har jag sett det för sista gången.

Visserligen så brukar ju damlandslagen få stryk av pojklag med 8-10 mål men hur Sverige kunde vinna den här matchen är förvånande.

Brasilien var bättre (inte bra) på allt utom straffar och för all del, avslut blev det ju inget. Sverige ställde upp med dubbla backlinjer

och enstaka kontringar, ja det tog dem ju till vinst.... Funderar om jag skulle tänka samma om herrlandslaget hade snubblat sig

vidare på samma sätt..... :blink:

 

Jo det fanns några vassa brasilianskor, fastnade lite för målvakten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte att jag ska ge damfotbollen en chans men nu har jag sett det för sista gången.

Visserligen så brukar ju damlandslagen få stryk av pojklag med 8-10 mål men hur Sverige kunde vinna den här matchen är förvånande.

Brasilien var bättre (inte bra) på allt utom straffar och för all del, avslut blev det ju inget. Sverige ställde upp med dubbla backlinjer

och enstaka kontringar, ja det tog dem ju till vinst.... Funderar om jag skulle tänka samma om herrlandslaget hade snubblat sig

vidare på samma sätt..... :blink:

 

Jo det fanns några vassa brasilianskor, fastnade lite för målvakten.



Målvakten i Brasilien, vilka ögon! [emoji4]

Synd och säga att Sverige förtjänade vinst! Bedrövligt dåliga!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev wUThai:

 

 


Målvakten i Brasilien, vilka ögon! emoji4.png

Synd och säga att Sverige förtjänade vinst! Bedrövligt dåliga!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Kallas för en taktisk vinst, detta är ju vad storlag som Barcelona och Malmö :-) möter i stort sätt varje match dvs en motståndare som bara riktar in sig på försvar och kontringar och det händer ju att dessa storheter även förlorar en match lite då och då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kallas för en taktisk vinst, detta är ju vad storlag som Barcelona och Malmö :-) möter i stort sätt varje match dvs en motståndare som bara riktar in sig på försvar och kontringar och det händer ju att dessa storheter även förlorar en match lite då och då.



Malmö och Barcelona, hade det inte varit för tröjorna hade man inte sett skillnad på dom! :)

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev wUThai:

 

 


Malmö och Barcelona, hade det inte varit för tröjorna hade man inte sett skillnad på dom! :)

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Hörs även på dialekten :-) annars hade det varit svårt :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när Sundhage utnyttjar sina resurser på RÄTT sätt blir det ett djävla liv. Men va f*n spelet går ju ut på att vinna, man får inga guldmedaljer om man spelar offensivt, som Sverige i alla fall försökte i början.

Tyskland blir en svårare nöt att knäcka men ge i alla fall Sundhages gäng kredit för vad de hitintills lyckats med. Är väl bara Sara Sjöström som har visat en bättre klass, övriga olympier har lyckats mindre bra - undantag Stenson, men där svek nerverna honom på sista hålet.

 

Hade nu även USA eller Brasilien försökt spela som Sverige gjort hade de åkt på däng redan under ordinarie matchtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

Nu när Sundhage utnyttjar sina resurser på RÄTT sätt blir det ett djävla liv. Men va f*n spelet går ju ut på att vinna, man får inga guldmedaljer om man spelar offensivt, som Sverige i alla fall försökte i början.

Tyskland blir en svårare nöt att knäcka men ge i alla fall Sundhages gäng kredit för vad de hitintills lyckats med. Är väl bara Sara Sjöström som har visat en bättre klass, övriga olympier har lyckats mindre bra - undantag Stenson, men där svek nerverna honom på sista hålet.

 

Hade nu även USA eller Brasilien försökt spela som Sverige gjort hade de åkt på däng redan under ordinarie matchtid.

Åtminstone en till som förstått, tack. :)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev frason:

Tyskland, det är alltid detta jävla Tyskland.

 

Vill dom vinna guld så måste de kunna slå även Tyskland. Jag tror de slår tyskorna eller vem de möter i finalen.

 

Kul att för en gångs skull se på tjejfotboll och se att de inte spelar som det lokala pojklaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Wanchai:

 

Vill dom vinna guld så måste de kunna slå även Tyskland. Jag tror de slår tyskorna eller vem de möter i finalen.

 

Kul att för en gångs skull se på tjejfotboll och se att de inte spelar som det lokala pojklaget.

Det tror jag med iom att man lyckats slå ut USA och Brasilien redan. Bara orken finns så har man stor chans på det.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är smartast eller intelligentast Steffi Jones eller Pia Sundhage, det är nog där avgörandet står. Fotbollsmässigt är det nog annars rätt lika mellan Tyskland och Sverige.

Kanske så enkelt att det lag som har en bäst dag vinner - förhoppningsvis Sverige, Tyskland behöver sättas på plats och det ordentligt:559bdc3bb7475_pissedoff:

Link to comment
Dela på andra sajter

Statistiken behöver bättras på

Sverige-Tyskland
1991  29/11  Guangzhou  VM-brons  4–0
1993  11/3  Ayia Napa    3–1
1993  22/9  Borås    3–2
1994  7/9  Wolfenbütel    1–3
1995  26/3  Kaiserslautern  EM-final  2–3
1995  7/6  Helsingborg  VM  3–2
1997  9/7  Karlstad  EM-semi  0–1
2000  19/9  Melbourne  OS  0–1
2001  23/6  Erfurt  EM  1–3
2001  7/7  Ulm  EM-final  0–1   ( golden goal i förlängning )
2002  7/3  Faro    2–1
2003  12/10  Carson  VM-final  1–2  ( golden goal i förlängning)
2004  26/8  Aten  OS 3:e pr  0–1
2005  9/3  Lagos    1–2
2006  11/3  Loulé    0–3
2008  10/3  V R Santo António  0–2
2008  15/8  Shenyang  OS-kvart  0–2 ( förlängning)
2009  9/3  Faro/Loulé    3–2
2011  26/10  Hamburg    0–1
2012  5/3  Parchal    0–4
2013  24/7  Göteborg  EM-semi  0–1
2014  29/10  Örebro    1–2
2015  4/3  V R Santo António  4–2
2015  11/3  Parchal    1–2
2015  20/6  Ottawa  VM-8-del  1–4
Tot  25  7  0  18  31–47

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Wanchai:

 

Vill dom vinna guld så måste de kunna slå även Tyskland. Jag tror de slår tyskorna eller vem de möter i finalen.

 

Kul att för en gångs skull se på tjejfotboll och se att de inte spelar som det lokala pojklaget.

 

3 timmar sedan, skrev frason:

Det tror jag med iom att man lyckats slå ut USA och Brasilien redan. Bara orken finns så har man stor chans på det.

 

3 timmar sedan, skrev evert 1:

Vem är smartast eller intelligentast Steffi Jones eller Pia Sundhage, det är nog där avgörandet står. Fotbollsmässigt är det nog annars rätt lika mellan Tyskland och Sverige.

Kanske så enkelt att det lag som har en bäst dag vinner - förhoppningsvis Sverige, Tyskland behöver sättas på plats och det ordentligt:559bdc3bb7475_pissedoff:

Sverige har haft en svårare väg till finalen än Tyskland. Vad det nu kan ha för betydelse? Kan det ha blivit för tungt och slitsamt med dessa båda två hårda matcher på slutet. Även om de spelade en defensiv och tråkig fotboll så tar det på krafterna. Eller har de blivit härdade och fått ökat självförtroende och mera krafter av kämpainsatserna de sista matcherna.

 

I förlängningen mot Brasilien visade de väl att de hade orken att ta över en del av spelet från Brasilien. De gjorde en del bra anfall där hela laget spelade ut motståndarna periodvis.

 

De har visat att de kan spela och ge allt för laget. Håller det mot Tyskland? Ja, varför inte! Även om de spelar ett mera offensivt spel mot Tyskland så har de bra försvarare. Vi får väl se vad Pia kokar ihop för taktik. De har förstått att det är en lagsport, och ger de järnet på fredag kan det ge fördelar. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte att jag ska ge damfotbollen en chans men nu har jag sett det för sista gången.

Visserligen så brukar ju damlandslagen få stryk av pojklag med 8-10 mål men hur Sverige kunde vinna den här matchen är förvånande.

Brasilien var bättre (inte bra) på allt utom straffar och för all del, avslut blev det ju inget. Sverige ställde upp med dubbla backlinjer

och enstaka kontringar, ja det tog dem ju till vinst.... Funderar om jag skulle tänka samma om herrlandslaget hade snubblat sig

vidare på samma sätt..... :blink:

 

Jo det fanns några vassa brasilianskor, fastnade lite för målvakten.

Mja.

Känns väl som damlandslaget håller klass med vilket allsvenskt herr-lag som helst.

Och då ingår det ju en del utländska spelare i dom.

Nej pojkar. Det är damerna oavsett sport som gör att Sverige ens får vara med på kartan numera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
29 minuter sedan, skrev Nicholas:

Mja.

Känns väl som damlandslaget håller klass med vilket allsvenskt herr-lag som helst.

Och då ingår det ju en del utländska spelare i dom.

Nej pojkar. Det är damerna oavsett sport som gör att Sverige ens får vara med på kartan numera.

Mja.... http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3609949/Matildas-lose-7-0-Newcastle-Jets-15s-Rio-Olympics-warm-up.html

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fredman:

 

jo men hur som helst, ett dagsaktuellt exempel på var herrarna står i förhållande till damerna

 

os-medaljer 2016:

damer = 5 medaljer varav det enda guldet. (kan bli 2)

herrar 2 st silver

 

svensk herrfotboll vilken världsranking har den ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte jämföra damfotboll med herrfotboll. Av samma anledning som att man inte kan jämföra Premier League med Allsvenskan. Då skulle ingen bry sig om vår svenska angelägenhet. 

 

För övrigt kan nämnas att Malmös damlag för tiotalet år sedan gjorde misstaget att träningsmatcha mot herrarnas juniorlag. Det slutade 0-17. Och då vette gudarna hur lång tid damerna tog på sig vid avsparkarna. ..

 

När Pia Sundhage tränade KIF i min hemstad Örebro så mixade hon ibland in grabbar från P14 på träningarna för att tjejerna skulle bli rappare I tanke och handling.

Ändrades av Lagun
Korrigerat
Link to comment
Dela på andra sajter

Följer bara spelarna Sundhages intentioner kan det gå bra för Sverige. För övrigt ska man INTE jämföra män med kvinnor när fysiska prestationer kan avgöra.

Finns dock flera sporter där kvinnor väl hävdar sig gentemot männen.

Gymnastik, konståkning och dans är bara några.

För övrigt tror jag vi får skylla på massmedia, är det inte de som skruvar upp förväntningarna för oss gräsrötter.

Svenska idrottsmän och kvinnor är bevisligen inte bättre än vad resultaten visar, men det är väl inget att oja sig över. Bättre att njuta av de få godbitar vi har bjudits på (bl.a Sara och Lovisa (personbästa på 800 meter) och nu damlandslaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...