Jump to content
IGNORERAD

Vilka högtalare skall man ha


Oregistrerad

Recommended Posts

Nu har jag monterat nya svarta mörkläggningsrullgardiner, svarta gardinkappor och svarta gardinlängder. Mycket tyg blev det. Nu har svarta färgen börjat anlända med posten - så dags att måla lite. Kanske slänger upp en bild när biorummet är klart.

 

5F2BB266-0656-43DF-AB89-71DAD5420F72.jpeg.9efb137567e5235629e04afb9dcd763f.jpeg

 

3DE3E762-63E2-420D-A225-B8C2F84FBC0C.jpeg.7cf32a86c75fcc5ddfd50f4d0b2abc8b.jpeg

 

Ingen som har dedikerat biorum i källaren och vill dela med sig...?

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    47

  • Enis

    42

  • Nicholas

    31

  • Kötthandlarn

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

Nu skall jag kika på en specialutgåva av Gravity (film som jag visserligen sett två gånger förut) där det förutom äkta Dolby Atmos spår, även finns ett speciellt "rymdljudspår" där man tagit bort all musik och effektmakeri - och enbart kan "höra den totala rymdtystnaden", så intensiv att man kan höra sina egna hjärtslag.

Och mina polare hånar mig för fullt:

"Du är inte klok. Här lägger du all din tid och dina pengar på ett skaffa ett dussintal högtalare, flera skakmaskiner och subwoofers - bara för att uppleva den totala tystnaden...."

 

Jag säger bara, dom begrip int.

 

😄

 

IMG_4966.thumb.jpg.86b60c36db778e0bc847df7381f2ee69.jpg

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Nu skall jag kika på en specialutgåva av Gravity (film som jag visserligen sett två gånger förut) där det förutom äkta Dolby Atmos spår, även finns ett speciellt "rymdljudspår" där man tagit bort all musik och effektmakeri - och enbart kan "höra den totala rymdtystnaden", så intensiv att man kan höra sina egna hjärtslag.
Och mina polare hånar mig för fullt:
"Du är inte klok. Här lägger du all din tid och dina pengar på ett skaffa ett dussintal högtalare, flera skakmaskiner och subwoofers - bara för att uppleva den totala tystnaden...."
 
Jag säger bara, dom begrip int.
 
[emoji1]
 
IMG_4966.thumb.jpg.86b60c36db778e0bc847df7381f2ee69.jpg
 
 
 
 
Helt rätt, you can feeeel the silence om det vibrerar i 17 Hz typ.......

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

 

Nu skall jag kika på en specialutgåva av Gravity (film som jag visserligen sett två gånger förut) där det förutom äkta Dolby Atmos spår, även finns ett speciellt "rymdljudspår" där man tagit bort all musik och effektmakeri - och enbart kan "höra den totala rymdtystnaden", så intensiv att man kan höra sina egna hjärtslag.

Och mina polare hånar mig för fullt:

"Du är inte klok. Här lägger du all din tid och dina pengar på ett skaffa ett dussintal högtalare, flera skakmaskiner och subwoofers - bara för att uppleva den totala tystnaden...."

 

Jag säger bara, dom begrip int.

 

😄

 

IMG_4966.thumb.jpg.86b60c36db778e0bc847df7381f2ee69.jpg

 

 

 

 

I jymden kan ingen höra dig gråta!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 timmar sedan, skrev stjp8729:

Hej :)

 

B&W är inte fel i bilen. Hemma har jag Yamaha NS 8-HX som har hängt med många år. Stora och klumpiga men spelar riktigt bra.. Skall bort och ersättas med en bra soundbar.

 

Ha en kanonbra dag! :)

:wai:

B&O har just släppt en soundbar. Låter säkert bättre än de flesta, men kostar nog därefter. B&W vet jag inte om dom har kvar deras, annars var den rätt bra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Senaste uppdateringen till filmrummet.

 

För den uppmärksamme handlar det om Captain America and Iron Man....

 

IMG_5073.thumb.jpg.1d1613f47eaa5a7faf8985fab18da4ce.jpg

 

 

:thumbsup:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vad är det för fel på ett par bra hörlurar?

Billigare, och så behöver ni inte störa era stackars grannar!

Finns trådlösa så att ni kan lalla omkring i hemmet och bara störa er egen hörsel!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
5 minuter sedan, skrev Tommy:

Vad är det för fel på ett par bra hörlurar?

Billigare, och så behöver ni inte störa era stackars grannar!

Finns trådlösa så att ni kan lalla omkring i hemmet och bara störa er egen hörsel!

 

MVH

 

Gillar bra hörlurar men man får inte den härliga fysiska känslan som man får via ett gäng med riktigt bra högtalare........:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Gillar bra hörlurar men man får inte den härliga fysiska känslan som man får via ett gäng med riktigt bra högtalare........:thumbsup:

 

Håller med, men jag tänkte på alla er stackars Lägenhetsboende, alltså ni som har grannar typ 10cm bort, bakom en lyhörd vägg, grannar på alla sidor, ovanför och under er, som dunkar i taket/stampar i golvet, när ni ens tappar en knappnål vid fel klockslag...

 

Jag använder naturligtvis inte hörlurar, det ger svettiga öron och är för plebs.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
11 minuter sedan, skrev Tommy:

 

Håller med, men jag tänkte på alla er stackars Lägenhetsboende, alltså ni som har grannar typ 10cm bort, bakom en lyhörd vägg, grannar på alla sidor, ovanför och under er, som dunkar i taket/stampar i golvet, när ni ens tappar en knappnål vid fel klockslag...

 

Jag använder naturligtvis inte hörlurar, det ger svettiga öron och är för plebs.

 

 

MVH

 

Jag har grannar som för sin ordentligt beskärda del av oväsen.........

Det hoppas i golvet på ovanvåningen av barnen där och grannen har en hund som skäller i tid och otid......

Grannen under mig försöker spela piano och sjunga utan ngn som helst självkritik :giggle: och grannfamiljen bredvid mig har, trots att de båda är i 70-årsåldern, inte lärt sig att stänga en dörr ordentligt, utan det låter som de skall ta med sig dörren till andra sidan lägenheten......:giggle:

Men, lite störningar får man acceptera i ett flerfamiljshus och men tanke på ovan beskrivning, så har jag många bonusspelningar på min stereo.......:rotfl:

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Finns inte bara skit på AliExpress 

 

våga vägra soundbar, Google o Sonos högtalare å annat smått skit

 

C3E312F5-8A15-408B-856B-69CED9996B08.thumb.png.0d123977263c901cb5c9bc266fcf094d.png

 

rea ju bara att slå till

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
Oregistrerad

I alla fall något att glädjas åt.

Fick tillbaka mitt slutsteg efter service / reparation.

Det tog bara 14 månader.....  😞     

 

Så ikväll blir det nog lite musik helt enkelt. Har det hunnit komma ut någon ny låt på 14 månader...?  :crazy:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
3 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

I alla fall något att glädjas åt.

Fick tillbaka mitt slutsteg efter service / reparation.

Det tog bara 14 månader.....  😞     

 

Så ikväll blir det nog lite musik helt enkelt. Har det hunnit komma ut någon ny låt på 14 månader...?  :crazy:

 

 

IMG_9354.MOV 15 MB · 0 downloads

 

Och för den teknikintresserade så avlägsnade man tydligen dessa mojänger vid själva operationen.

 

IMG_9355.thumb.jpg.50e92ec01fe933d1e8ee69f1d6a31fd9.jpg

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Och för den teknikintresserade så avlägsnade man tydligen dessa mojänger vid själva operationen.

 

IMG_9355.thumb.jpg.50e92ec01fe933d1e8ee69f1d6a31fd9.jpg

 

 

 

 

 

Med den trudelutten som hördes i klippet så förstår jag att förstärkaren inte har lust att vara med. 
Den behöver mer Slayer

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam kaeng:

slutsteg

Ett sonysteg på sluttampen när de tillverkade hifi 

 

nu är det f@n bara livsstilsprodukter 

 

kamera samt tv-avdelningen verkar ha klarat sig hitentills
 

 

/ enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-11-17 at 19:19, skrev Tommy:

 

Håller med, men jag tänkte på alla er stackars Lägenhetsboende, alltså ni som har grannar typ 10cm bort, bakom en lyhörd vägg, grannar på alla sidor, ovanför och under er, som dunkar i taket/stampar i golvet, när ni ens tappar en knappnål vid fel klockslag...

 

Jag använder naturligtvis inte hörlurar, det ger svettiga öron och är för plebs.

 

 

MVH

När jag en gång i tiden bodde i lägenhet, hängde jag upp högtalarna i taket med nylonlinor, diskanten kunde då sprida sig bra, och basen fyller rummet utan att direkt via betongen sprida sig i hela huset och störa grannarna för mycket och man fick mer plats i rummet med upphängda högtalare.

Men jag minns att de inte gilla när jag byggde upp en bardisk i lägenheten,, (vart lite oväsen under byggtiden så att säga). De gilla inte heller när vi testa den nyinköpta DX7 mitt i natten en gång...

 

Att nu bo i trähus ger ett riktigt bra ljud, och inga grannar direkt störs när man drar på lite ljud.

 

Projektet i framtiden är att ha både bild och ljud i källaren, har redan införskaffat ett antal biografstolar, projektor är tänkt mm mm...

On 2019-11-17 at 19:29, skrev Kötthandlarn:

 

Jag har grannar som för sin ordentligt beskärda del av oväsen.........

Det hoppas i golvet på ovanvåningen av barnen där och grannen har en hund som skäller i tid och otid......

Grannen under mig försöker spela piano och sjunga utan ngn som helst självkritik :giggle: och grannfamiljen bredvid mig har, trots att de båda är i 70-årsåldern, inte lärt sig att stänga en dörr ordentligt, utan det låter som de skall ta med sig dörren till andra sidan lägenheten......:giggle:

Men, lite störningar får man acceptera i ett flerfamiljshus och men tanke på ovan beskrivning, så har jag många bonusspelningar på min stereo.......:rotfl:

Jaså det är du som spelar, du din ###... och stör syrran och hennes kids...

(joking).

 

Att störa grannar.

Minns när jag var hos ett ex och vi skoja till det så hennes bäddsoffa föll ihop mitt i natten med ett brak i det lyhörda hyreshuset och väckte grannens kolik sjuka unge som precis hade somnat, som då skrek i några timmar till. Efter det fick man mordiska blickar när man mötte dessa föräldrar i svalen...

 

Såg att trådens topic var vilka högtalare man skall ha, mitt tips är att man skall gå efter sin egen hörsel och lyssna igenom lite olika märken, ta med egen musik som man lyssnar på.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
1 timme sedan, skrev Enis:

Klockrent........:thumbsup:

Kasta ut kärringen om hon inte fattar grejjen......:rotfl:

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...