Jump to content
IGNORERAD

Fortuner VS CR-V


SatanG

Recommended Posts

 

Alla papper signade, det blev Honda Accord 2.0 EL 2017, upphämtning på lördag.

Cristalline fick frugan igenom för 15K, tänkte det kan vara bra med all hjälp iom vi valde en svart bil.

http://multimedia.3m.com/mws/media/1161043O/3m-automotive-window-film-crystalline-series-brochure.pdf

Valde C50 på framrutan och resten C40.

 

Skärmen ordnar Honda så den blir upplåst vilket innebär att man kan köra vad som helst genom t.ex. telefonen såsom google maps, youtube etc.

  

 / SatanG



Vad kostade bilen?
Vad kostar 2.4 motorn?
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 131
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • SatanG

    25

  • Herluf

    25

  • Surin P3

    16

  • Tallviking

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

21 minuter sedan, skrev Nicholas:

 


Vad kostade bilen?
Vad kostar 2.4 motorn?

 

 

1,453,000 B, den med större motor kostar ca 210K mer. Frugan är en jäkel på att optimera en deal så fick med en del smått och gott (6/5 års rost/vax-behandling, back sensorer, lilla spoilern, 1 års full försäkring, gratis registrering (4500B)........). Hon bollade med 4 olika hondaaffärer vilket slutade bra för oss. I vårt fall, som i stort sett bara kör i Bkk, ansåg vi det inte vara värt pengarna + högre bensinförbrukning (E85) med den större motorn. 2-litersmotorn räcker väl till oss.

Fördel förutom större motor på 2.4-modellen var att man får med navigatorsystem. Men det är inte liveuppdatering på det så man ser inte vart det är mycket trafik etc. Istället valde vi att låta Honda låsa upp displayen, kostar normalt en 1000-batting, och sen kör google maps via telefon vid de få tillfällen vi behöver gps. 

 

/ SatanG

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-28 at 15:29, skrev SatanG:

 

1,453,000 B, den med större motor kostar ca 210K mer. Frugan är en jäkel på att optimera en deal så fick med en del smått och gott (6/5 års rost/vax-behandling, back sensorer, lilla spoilern, 1 års full försäkring, gratis registrering (4500B)........). Hon bollade med 4 olika hondaaffärer vilket slutade bra för oss. I vårt fall, som i stort sett bara kör i Bkk, ansåg vi det inte vara värt pengarna + högre bensinförbrukning (E85) med den större motorn. 2-litersmotorn räcker väl till oss.

Fördel förutom större motor på 2.4-modellen var att man får med navigatorsystem. Men det är inte liveuppdatering på det så man ser inte vart det är mycket trafik etc. Istället valde vi att låta Honda låsa upp displayen, kostar normalt en 1000-batting, och sen kör google maps via telefon vid de få tillfällen vi behöver gps. 

 

/ SatanG

 

 

Hämtade bilen nyss, känns bra. Filmen på rutorna är inte lika mörka som solen får det att se ut, precis som jag hoppades på.

Enda klagomålet just nu är att Honda inte lyckades låsa upp skärmen. Skitsamma, köper en hållare till telefonen när vi behöver google maps.

IMG_0282.JPG

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Hämtade bilen nyss, känns bra. Filmen på rutorna är inte lika mörka som solen får det att se ut, precis som jag hoppades på.

Enda klagomålet just nu är att Honda inte lyckades låsa upp skärmen. Skitsamma, köper en hållare till telefonen när vi behöver google maps.

IMG_0282.JPG

/ SatanG 

Snygg kärra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis, Honda har bra kvalitet. Som ivrig biltvättare kan jag också lova att med en svart lack syns smutsen bra så det blir att tvätta ofta. Var försiktig och skölj noga innan tvätt. Torrtorka aldrig av damm då det kan bli synliga repor på svart lack.


Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Hämtade bilen nyss, känns bra. Filmen på rutorna är inte lika mörka som solen får det att se ut, precis som jag hoppades på.

Enda klagomålet just nu är att Honda inte lyckades låsa upp skärmen. Skitsamma, köper en hållare till telefonen när vi behöver google maps.

IMG_0282.JPG

/ SatanG 

Jäkligt snygg bil, speciellt i svart.

Har haft svart en gång, men aldrig mer då jag inte är någon tvättbög :crazy:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många barn har du, hur gamla?

Vi har en 5 åring och en 2veckors baby, så det behövs 2 bilstolar, det är lite trångt i HRVn. Tittade lite på Toyota Avanza och Suzuki Ertiga, men det är ju rätt tråkiga bilar att köra, men praktiska familjebilar...och billiga!


Har kört min Suzuki Ertiga 10000 mil nu på tre år. Djäkligt bekväm bil att kliva i och ur. Och hade den varit tråkig att köra hade jag bytt ut den snabbt. Toyota Avanza som är en 70-tals konstruktion är hemsk att köra, bakhjulsdrift med stel axel.

Skickat från min K6000 Pro via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...