Jump to content
IGNORERAD

Fortuner VS CR-V


SatanG

Recommended Posts

Ja, de såldes för nåt år sedan men det ser ut som man lagt ner försäljningen i Thailand nu. Var inte billig direkt. 3,7 miljoner baht om jag minns rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 131
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • SatanG

    25

  • Herluf

    25

  • Surin P3

    16

  • Tallviking

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minutes ago, Burken said:

Ja, de såldes för nåt år sedan men det ser ut som man lagt ner försäljningen i Thailand nu. Var inte billig direkt.

Sent from my iPad using Tapatalk

Grym.

2016-cx9-sp-sonicsilver-frontangle-global.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Med lite studier så verkar det som CX5 inte har möjlighet till 7 säten, så då kommer jag nog att släppa den. Tror jag lutar mot Honda CRV om det går att modifiera till 7 säten. CRV har faktiskt  alla modeller 6 krockkuddar, så isåfall nöjer jag mig med 2.0S som kostar 1.25 milj. Behöver varken 4WD eller disel.

 

Pajero har bara topp modellen 6 krockkuddar, den ligger på nära 1,5 milj, då kanske man lika gärna kan ta en Fortuner som alla modeller har 6 krockkuddar. Safety first!

 

Satan G, vilken är nästa bil du ska provköra?

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

Var o provkörde denna Ford för ett tag sedan, lutar åt 2wd och 2.2 litersmotorn, skulle iofs vilja haft 3.2:an....men merkostnaden är inte värt det.

0a3f88805c0fa9a65a1e2a0ae044804b.jpg

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minutes ago, Soengsang said:

Var o provkörde denna Ford för ett tag sedan, lutar åt 2wd och 2.2 litersmotorn, skulle iofs vilja haft 3.2:an....men merkostnaden är inte värt det.

0a3f88805c0fa9a65a1e2a0ae044804b.jpg

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Pris?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pris?

Kommer inte ihåg riktigt, men typ 1.25..... definitivt mer bil för pengarna än motsvarande Fortuner.

De bakersta sätenen döljs också om de inte används.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Toyota commuter.

15 platser.

1.60 takhöjd i kupé.

Enorma mängder last utrymmen.

1.300.000 bath

Case closed.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Herluf:

Med lite studier så verkar det som CX5 inte har möjlighet till 7 säten, så då kommer jag nog att släppa den. Tror jag lutar mot Honda CRV om det går att modifiera till 7 säten. CRV har faktiskt  alla modeller 6 krockkuddar, så isåfall nöjer jag mig med 2.0S som kostar 1.25 milj. Behöver varken 4WD eller disel.

 

Pajero har bara topp modellen 6 krockkuddar, den ligger på nära 1,5 milj, då kanske man lika gärna kan ta en Fortuner som alla modeller har 6 krockkuddar. Safety first!

 

Satan G, vilken är nästa bil du ska provköra?

 

Hade tänkt svänga förbi Mazda för en inspektion idag men det blev inte av. Imorgon tänker jag svänga förbi immigration och sedan ta Mazda på vägen tillbaka. Ja CRv ligger helt klart på intresselistans topp 3.

Varför vill du så gärna ha 7 säten, jag trodde ni var 4 i familjen? 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Var o provkörde denna Ford för ett tag sedan, lutar åt 2wd och 2.2 litersmotorn, skulle iofs vilja haft 3.2:an....men merkostnaden är inte värt det.

0a3f88805c0fa9a65a1e2a0ae044804b.jpg

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Snygg bil och i mitt tycke mycket mer modern än Fortunern. Vi var och tittade på Ford Ranger innan det blev Chevan. Jag hade nog lagt till extra kulor for att få 3.2-liters motorn.

Tyckte personligen att det var stor skillnad på bil mellan 2.2 och 3.2 motorn.  Hade det gått att få Rangern med 3.2 liters motor och endast 4x2 hjulsdrift så hade det nog blivit Forden istället for Chevan.

Men tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minutes ago, SatanG said:

 

Hade tänkt svänga förbi Mazda för en inspektion idag men det blev inte av. Imorgon tänker jag svänga förbi immigration och sedan ta Mazda på vägen tillbaka. Ja CRv ligger helt klart på intresselistans topp 3.

Varför vill du så gärna ha 7 säten, jag trodde ni var 4 i familjen? 

 

/ SatanG

Jo vi är 4 st, så tll vardags räcker det förvisso med 4 säten. Men jag behöver 7 säte när folk kommer och hälsar på, det är praktiskt och roligare om alla kan sitta i samma bil. Så om jag nu ska köpa en större bil kan jag lika gärna välja en med möljigheten att ha fler säten. 

 

Du får berätta när du testat Mazdan, jag kanske ändrar mig..... Jag måste ju säga att CX 5an är attraktiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Toyota commuter.

15 platser.

1.60 takhöjd i kupé.

Enorma mängder last utrymmen.

1.300.000 bath

Case closed.

Fy för att krocka med en sådan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev thomas001:

Jag hade nog lagt till extra kulor for att få 3.2-liters motorn.

Tyckte personligen att det var stor skillnad på bil mellan 2.2 och 3.2 motorn.

 

Jag har inte prövat 3.2:an men ok 2.2 var absolut slöare än min nuvarande Triton, men det är helt pg av ekonomiska skäl om jag köper 2.2:an, men väntar nu lite då frugan just köpte en ny, pengatädet får växa på sig lite.

Åkte också en långkörning här om veckan med en kamrat som köpt Ford, helt ok och bekväm bil.

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-07 at 11:20, skrev Herluf:

Hur är det med Honda CR-V?

Har för mig att du ställde samma fråga för cirka 1 år sen,och fick massor av svar...

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Herluf:

Jo vi är 4 st, så tll vardags räcker det förvisso med 4 säten. Men jag behöver 7 säte när folk kommer och hälsar på, det är praktiskt och roligare om alla kan sitta i samma bil. Så om jag nu ska köpa en större bil kan jag lika gärna välja en med möljigheten att ha fler säten. 

 

Du får berätta när du testat Mazdan, jag kanske ändrar mig..... Jag måste ju säga att CX 5an är attraktiv.

 

Var på Mazda, Samut prakan, idag. De hade ingen cx-5 inne och det skulle ta 3 månader om jag beställde en i den färgen jag vill ha (vit).

De verkade sugna på att ta inbyte, fotade bilen och km-mätaren och ska återkomma vad de kan ge för pris om vi skulle göra affär.

Fick visitkort så frugan kan beställa tid för provkörning, måste tyvärr dröja lite på det då frugan bara kommer loss på helger. Hepatit-vaccination på Bumrungrad på lördag och på söndag-onsdag måste jag till Singapore för bi-annual brainwash (Maersk seminar).

Kollade in Honda Accord 2017 Hybrid idag också, den ser riktigt najs och behaglig ut. Hmmm! 

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen förstår jag inte varför suvarna är så populära. Visst ute i bushen där vägar försvinner kan det säkert vara bra men inne i städerna är väl en vanlig personbil med sin komfort och smidighet att föredra.

Sent from my iPad using Tapatalk

Körde först en liten Civic men bytte till en hög Pickup och ser bara fördelar med en större bil. Mycket skönare att köra om man inte vill köra rally och väldigt fort, grymt mycket bättre översikt över trafiken och lär vara säkrare om det händer nåt. Sen är ju prestandan så att man kan köra i cirklar runt en liten Civic vilket både är kul och bra vid omkörningar å dyl. Hög markfrigång är heller inte fel i Thailand. Enda är att den kräver lite större plats vid parkering men det löser sig alltid. I Sverige kör jag gärna typ V70 men kommer inte att skaffa en liten eller låg bil i Thailand.

Ang dom SUV som finns så tycker jag att Fortuner är överskattad och inte prisvärd, nya Pajeron känns dätemot riktigt prisvärd, synd bara att design avdelningen fick ett hjärnsläpp när dom ritade bakvagnen. Dyrare men den jag helst hade köpt är Ford Everest med 3.2L motorn.

Personligen är jag för snål så behåller min Cheva pickis ett tag till.

Link to comment
Dela på andra sajter

CX-5an tror jag du kommer gilla. Jag har en Mazda 3 (2015) som CX-5an bygger på och den är riktigt rolig att köra.

Köp inte basmodellen, utan mellan eller topp-modellen så du får infotainment systemet och massa extra funktioner så som RVM-system, LED och sånt.

Mazda 3 har ju fått extremt dålig kritik för hög bränsle förbrukning, drar ju som en gammal 240 så hade jag inte köpt. Svår att bli av med..

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Benjamas:

Mazda 3 har ju fått extremt dålig kritik för hög bränsle förbrukning, drar ju som en gammal 240 så hade jag inte köpt. Svår att bli av med..

Var då? Aldrig hört talas om, inte heller upplevt själv, men du kanske har det?

 

edit: Jag har väldigt tung högerfot och ligger mellan 0,6-0,65, mest i stadstrafik.

 

Spec: Bränsleförbrukning: Blandad körning 5.1 l/100 km, landsväg 4.3 l/100 km, stadskörning 6.5 l/100 km. 

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg bil och i mitt tycke mycket mer modern än Fortunern. Vi var och tittade på Ford Ranger innan det blev Chevan. Jag hade nog lagt till extra kulor for att få 3.2-liters motorn.

Tyckte personligen att det var stor skillnad på bil mellan 2.2 och 3.2 motorn.  Hade det gått att få Rangern med 3.2 liters motor och endast 4x2 hjulsdrift så hade det nog blivit Forden istället for Chevan.

Men tyvärr.

Håller med precis, satan va jag hade ångrat mig om jag snålat å köpt en Everest 2.2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo vi är 4 st, så tll vardags räcker det förvisso med 4 säten. Men jag behöver 7 säte när folk kommer och hälsar på, det är praktiskt och roligare om alla kan sitta i samma bil. Så om jag nu ska köpa en större bil kan jag lika gärna välja en med möljigheten att ha fler säten. 

 

Du får berätta när du testat Mazdan, jag kanske ändrar mig..... Jag måste ju säga att CX 5an är attraktiv.

7 säten betyder inte att det går att sitta 7 pers i den, många är så små och trånga där bak och knöliga att komma in ur så då sitter man hellre på ett Pickup flak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var då? Aldrig hört talas om, inte heller upplevt själv, men du kanske har det?

 

edit: Jag har väldigt tung högerfot och ligger mellan 0,6-0,65, mest i stadstrafik.

 

Spec: Bränsleförbrukning: Blandad körning 5.1 l/100 km, landsväg 4.3 l/100 km, stadskörning 6.5 l/100 km. 

Bara läst om det men ska va löjligt törstig, googla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Benjamas:

Bara läst om det men ska va löjligt törstig, googla.

Behöver inte googla då jag har en själv och skrivit vad den drar i mitt inlägg. Men du påstår att den drar som en gammal 240 så du kan väl leta fram den informationen.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är ju just att dessa tredjeparts baksäten som finns att köpa till CR-V:n inte innehåller plats för fötterna.

Du har ju fortfarande kvar golvet i bagageutrymmet.

 

Så visst kan du få dit två säten till, men som det sagts tidigare, så går det inte att sitta där om man inte har väldigt, väldigt korta ben.

Nä, vill man ha 7 säten så får man nog vänta tills nästa modell släpps eller köpa annan bil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...