Jump to content
IGNORERAD

Militärkupp i Turkiet!


audirs2

Recommended Posts

On 2016-07-16 at 14:43, skrev Tommy:

Hmm, nåt inlägg förvann, och jag läste ett meddelande från dej, fast det var ett gammalt meddelande från 4 e Juli...

 

Jag ber om ursäkt.

Och visst är jag dum i hela huvudet ibland.

 

MVH Tommy

Vid koll av mina tidigare skrivna inlägg så är flera försvunna ( inte P3:ade).

Så visst försvinner det inlägg, men de som P3 tar bort får man pm om...

Har jag för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tekkor

    8

  • audirs2

    6

  • Tallviking

    5

  • Cavemannen

    5

Mest aktiva i denna tråd

16 minuter sedan, skrev Tekkor:

Vid koll av mina tidigare skrivna inlägg så är flera försvunna ( inte P3:ade).

Så visst försvinner det inlägg, men de som P3 tar bort får man pm om...

Har jag för mig.

Ja detta måste intressera militären i Turkiet nått för jävulskt asså! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ooops:

 

Kerry: Turkiet kan sparkas ur Nato

Turkiet riskerar att förlora sin plats i försvarsalliansen NATO ifall landet misslyckas med att stå fast vid sina demokratiska principer. Det beskedet gav USA:s utrikesminister John Kerry och hans motsvarighet inom EU, Federica Mogherini, skriver The Independent.
 

Turkiet har varit medlem i Nato sedan 1952.Vid en gemensam presskonferens sade John Kerry att USA står bakom Turkiets utvalda ledarskap men att man uppmanar den turkiska regeringen att upprätthålla kraven på respekt för landets demokratiska institutioner och rättsstatsprincipen.

 

http://www.di.se/artiklar/2016/7/18/kerry-turkiet-kan-sparkas-ur-nato/

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev audirs2:

Ja detta måste intressera militären i Turkiet nått för jävulskt asså! :big_smile:

Ja erdogan inte bara lyssnar av telefoner, han rensar på mpr också.

en sån kille.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2016-07-16 at 07:02, skrev kitungmakmak:

Har bara varit till Turkiet 2 gånger, första och sista gången - tja en gång blir det ju. Återvänder inte dit frivilligt.

 

 

 

Tråkigt att höra att du var missnöjd med Turkiet.

Jag har själv varit där vid ett 20-tal tillfällen. Vissa gånger längre än "den vanliga turisten".

Jag har alltid blivit bemött med respekt och nyfikenhet över hur vår kultur ser ut och hur saker ter sig i Sverige.

Turkarna har varit givmilda och generösa.

 

Vet inte riktigt på vilket sätt de behandlat dig illa eller vad du råkat ut för.

 

Nu kan det självklart bidraga att jag känner turkar och har varit där med folk som känner mig och kan lotsa mig fram - men många polare återvänder dit till semesteranläggningar där de är nöjda med mat, klimat, service och intressanta utflykter med mera.

 

Sedan håller jag fullkomligt med att det finns ett gammalt, i vissa avseenden stenåldersliknande synsätt, ofta religiöst betingat - i mångt och mycket och att de har mycket att lära kring bland annat mänskliga rättigheter. Men jag tror att de med tiden sakta går åt rätt håll, åtminstone hoppas jag det.....  att de gamla förlegade synsätten och värderingarna dör ut och ett mer modernt Turkiet föds. Fast det var väl det Ataturk konstaterade redan för hundra år sedan. :-)

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
36 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

 

Tråkigt att höra att du var missnöjd med Turkiet.

Jag har själv varit där vid ett 20-tal tillfällen. Vissa gånger längre än "den vanliga turisten".

Jag har alltid blivit bemött med respekt och nyfikenhet över hur vår kultur ser ut och hur saker ter sig i Sverige.

Turkarna har varit givmilda och generösa.

 

Vet inte riktigt på vilket sätt de behandlat dig illa eller vad du råkat ut för.

 

Nu kan det självklart bidraga att jag känner turkar och har varit där med folk som känner mig och kan lotsa mig fram - men många polare återvänder dit till semesteranläggningar där de är nöjda med mat, klimat, service och intressanta utflykter med mera.

 

Sedan håller jag fullkomligt med att det finns ett gammalt, i vissa avseenden stenåldersliknande synsätt, ofta religiöst betingat - i mångt och mycket och att de har mycket att lära kring bland annat mänskliga rättigheter. Men jag tror att de med tiden sakta går åt rätt håll, åtminstone hoppas jag det.....  att de gamla förlegade synsätten och värderingarna dör ut och ett mer modernt Turkiet föds. Fast det var väl det Ataturk konstaterade redan för hundra år sedan. :-)

 

 

 

Kanske berodde på att jag var på en turistort, alanya om jag inte kommer ihåg fel. Insläpare/inkastare på alla barer och up in your face försäljare som tycker att den personliga zonen är ungefär 1cm utanför kroppen. Mycket likt Egypten faktiskt, men jag retar mig nästan mest på just att dom liksom inte  kan ta ett nej.

 

Tja minareterna som spelade en trevlig bön med obegripliga ord gjorde ju inte saken bättre heller.  Skulle vi köra kyrkklockorna 6 gånger om dagen vareviga dag så skulle jag reta mig på det åxå - så religionen struntar jag i. Men oljudet från dom var inte ett extra plus.

 

Kanske det är trevligare på landet, och med en guide som kan ta en till pärlorna som finns. Men det jag råkade ut för gav inte mersmak. Käket var dock ganska intressant och gott, tja förutom att jag fick en magsjuka åxå när jag skulle flyga hem. Men det kan ju varit av vad som helst. Snusade ju då så jag hade fingrarna i truten lite titt som tätt efter att dom varit överallt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...