Jump to content
IGNORERAD

Tips om möbelaffär i Chaiyaphum


Khun Ken

Recommended Posts

Kan någon tipsa om en möbelaffär i  Chaiyaphum. Behöver en ny soffa akut.

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    5

  • Gusse

    5

  • Soengsang

    3

  • krisiisaan

    3

Mest aktiva i denna tråd

5 minuter sedan, skrev Khun Ken:

Kan någon tipsa om en möbelaffär i  Chaiyaphum. Behöver en ny soffa akut.

Tack på förhand.

Den överlägset bästa med västerländska möbler som man orkar lyfta utan lyftkran i bra kvalitet icke den sedvanliga skiten finns på Koncept, dom har alltså Index-möblerna där. Det står 20 meter upp i skyn KTM med en stor skylt, ser du den så är du framme...

 

Geografiskt så ligger den vid infarten till Chnaiyaphum om du kommer antingen ifrån Khon Kaen eller Buua Yai. När ni kommer frma där till Skylten med Chaiyaphum vid anfarten så är det ju drygt en sträcka på 3 km kvar tills citykärnan börjar, ungefär 1,5 km, alltså halvväg ner mot stan på vänster sida ligger detta.

 

Skulle min förklaring vara kass, så fråga din fru och be henne ta dig till privatsjukhuset nummer 2 - det heter ju Rumpaet.... På den stora gatan ligger detta...

Vill du veta mer, så PM;a mig, så kanske vi kan prata SKYPE???

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev krisiisaan:

Den överlägset bästa med västerländska möbler som man orkar lyfta utan lyftkran i bra kvalitet icke den sedvanliga skiten finns på Koncept, dom har alltså Index-möblerna där. Det står 20 meter upp i skyn KTM med en stor skylt, ser du den så är du framme...

 

Geografiskt så ligger den vid infarten till Chnaiyaphum om du kommer antingen ifrån Khon Kaen eller Buua Yai. När ni kommer frma där till Skylten med Chaiyaphum vid anfarten så är det ju drygt en sträcka på 3 km kvar tills citykärnan börjar, ungefär 1,5 km, alltså halvväg ner mot stan på vänster sida ligger detta.

 

Skulle min förklaring vara kass, så fråga din fru och be henne ta dig till privatsjukhuset nummer 2 - det heter ju Rumpaet.... På den stora gatan ligger detta...

Vill du veta mer, så PM;a mig, så kanske vi kan prata SKYPE???

Tack för tipset. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Khun Ken:

Tack för tipset. 

Gregor borde veta för han har minst fyra alias som håller reda på honom.:laugh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars har Global House och Home Pro en hel del möbler också, båda finns vid väg 201 söder om staden. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev leifen:

Annars har Global House och Home Pro en hel del möbler också, båda finns vid väg 201 söder om staden. 

 

3 timmar sedan, skrev leifen:

Annars har Global House och Home Pro en hel del möbler också, båda finns vid väg 201 söder om staden. 

 

3 timmar sedan, skrev leifen:

Annars har Global House och Home Pro en hel del möbler också, båda finns vid väg 201 söder om staden. 

Har varit på Global men dom hade inget av intresse. Dom som säljer möbler i entre´n på väg in till Home Pro har en månads leveranstid och full betalning vid beställningen, inte aktuellt. Men tack för att du gjorde inlägget.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev krisiisaan:

Den överlägset bästa med västerländska möbler som man orkar lyfta utan lyftkran i bra kvalitet icke den sedvanliga skiten finns på Koncept, dom har alltså Index-möblerna där. Det står 20 meter upp i skyn KTM med en stor skylt, ser du den så är du framme...

 

Geografiskt så ligger den vid infarten till Chnaiyaphum om du kommer antingen ifrån Khon Kaen eller Buua Yai. När ni kommer frma där till Skylten med Chaiyaphum vid anfarten så är det ju drygt en sträcka på 3 km kvar tills citykärnan börjar, ungefär 1,5 km, alltså halvväg ner mot stan på vänster sida ligger detta.

 

Skulle min förklaring vara kass, så fråga din fru och be henne ta dig till privatsjukhuset nummer 2 - det heter ju Rumpaet.... På den stora gatan ligger detta...

Vill du veta mer, så PM;a mig, så kanske vi kan prata SKYPE???

Tack jag har hittat med google streetview. Och när frugan såg bilden på byggnaden sa "ok chan rootjak tee nai" Vi tar en tripp dit. Tack igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

När du kommer dit så fråga efter Påån (uttalas så) det är ägarnas son, kanske han är delägare också. En riktig gentleman utbildad i väst och pratar perfekt engelska..... Hemleverans vart du vill när du vill, och det finns prutmån kom ihåg det.....

 

Lycka till.....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev krisiisaan:

När du kommer dit så fråga efter Påån (uttalas så) det är ägarnas son, kanske han är delägare också. En riktig gentleman utbildad i väst och pratar perfekt engelska..... Hemleverans vart du vill när du vill, och det finns prutmån kom ihåg det.....

 

Lycka till.....

Jag tycker Krisisaan uppför sig bättre än Uncen men det blir säkert inget bestående. Carl kan det där med soffor för han är ju Isaans svar på Kronblom.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev krisiisaan:

Vem är denne Gusse? Konstig prick??

Tycker du det? Jag trodde du såg upp till honom eftersom du reggade dig med det nicket och hans profilbild på ett annat forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

cherrypicker

Jag kan verkligen rekommendera Koncept. Känns som bra kvalité och det går oftast att pruta lite grand på det initialt föreslagna priset. Priset är högt med thailändska mått men förhoppningsvis lönar det sig i längden. När jag köpt har jag fått hjälp med hemtransport och leverans samma dag jag besökt butiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev krisiisaan:

Vem är denne Gusse? Konstig prick??

Kan det vara Carl,Uncen eller kanske DizzyLizzy. Känt barn har många namn.:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
48 minuter sedan, skrev Gusse:

Kan det vara Carl,Uncen eller kanske DizzyLizzy. Känt barn har många namn.:D

Glegolo heter han också den sliskiga tjuven utan hår på huvudet med Isaan fru från walking street i Pattaya

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Glegolo heter han också den sliskiga tjuven utan hår på huvudet med Isaan fru från walking street i Pattaya

Han har inget hår på utsidan av huvudet och insidan verkar oxå helt tom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som de flesta förstått att den där uncen är en stor scammare nu, hörde också att IM var intresserad efter ha läst hans spam om de tjänster han försöker utföra i Thailand utan WP...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Glegolo heter han också den sliskiga tjuven utan hår på huvudet med Isaan fru från walking street i Pattaya

 

Är de fruarna från Isaan sämre än de fruar man träffar på andra turistorter i Thailand?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Är de fruarna från Isaan sämre än de fruar man träffar på andra turistorter i Thailand?

Tja, uncen brukar vara rätt nedlåtande iaf........

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Är de fruarna från Isaan sämre än de fruar man träffar på andra turistorter i Thailand?

Absolut inte, men unceln själv tycker väl det eftersom han pratar skit om andras mäns fruar och hur och var dom träffats.....

Link to comment
Dela på andra sajter

http://glegolo.com/old/2010/juli.html

 

Där kan man bl.a. läsa att hon jobbat åt familjenThaksin.

 

''Det handlar om ordet tillåta. Detta p.gr.a. att min fru KRÄVDE att få arbeta utanför hemmet för att hjälpa till. Hon tyckte det gick så förtvivlat sakta att betala av huset.. Först började hon med att kräva att få arbeta nere i Bangkok som personlig assistant, det var vad hon arbetat med tidigare i livet, hon var så stolt för hon hade tagit hand om Thaksins syster i mängder av år (10 tror jag det var).

 

Hon får där betalt 10.000 baht per månad... hon bor billigt och äter billigt, men vad blir nettot tror ni.. jo runt 6.000 baht i månaden, Jag sade ifrån direkt att det INTE var värt det alls, alltså att hon var borta ifrån hemmet till 100% och enbart kom hem med 6.000 baht. Jag gick INTE med på det".

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rowa:

http://glegolo.com/old/2010/juli.html

 

Där kan man bl.a. läsa att hon jobbat åt familjenThaksin.

 

''Det handlar om ordet tillåta. Detta p.gr.a. att min fru KRÄVDE att få arbeta utanför hemmet för att hjälpa till. Hon tyckte det gick så förtvivlat sakta att betala av huset.. Först började hon med att kräva att få arbeta nere i Bangkok som personlig assistant, det var vad hon arbetat med tidigare i livet, hon var så stolt för hon hade tagit hand om Thaksins syster i mängder av år (10 tror jag det var).

 

Hon får där betalt 10.000 baht per månad... hon bor billigt och äter billigt, men vad blir nettot tror ni.. jo runt 6.000 baht i månaden, Jag sade ifrån direkt att det INTE var värt det alls, alltså att hon var borta ifrån hemmet till 100% och enbart kom hem med 6.000 baht. Jag gick INTE med på det".

 

Krisisaan vad är du för en karl som inte kan försörja din fru när du tagit henne från Walking street? Ett hus på livslång avbetalning är det enda du kunde erbjuda

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar varför den personliga assistenten vill att huslånet skall betalas av fort???  Förefaller märkligt ..........

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
9 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Är de fruarna från Isaan sämre än de fruar man träffar på andra turistorter i Thailand?

Är det någon som skrivit det??????????????????????????????????????????????+++

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

Är det någon som skrivit det??????????????????????????????????????????????+++

 

Glegolo heter han också den sliskiga tjuven utan hår på huvudet med Isaan fru från walking street i Pattaya

Ja jag tydde de som så.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...