Jump to content
IGNORERAD

Har ni missat flyget hem?


Farang

Missat flyget nån gång?  

115 röster

  1. 1. Missat flyget nån gång?

    • Ja, 00:00-grejen...
      10
    • Ja, annan anledning.
      16
    • Nej, har koll på hemresan!!!
      90
    • Nej, har inte ens varit i Thailand
      0


Recommended Posts

Tjena, en klassiker är ju när man åker hem från Thailand typ 00:15, och inte tänker på att det är nytt datum efter tolvslaget. Har själv nästan åkt på den, skulle bara bekräfta hemresan och tittade lite nogrannare på biljetten. Hade fått för mig att jag skulle hem 3 dagar senare när jag såg datumet. Jösses, jag åker ju inte hem om 3 dagar, jag åker ju imorgon. nej vänta nu... jag åker ju inatt och nu är det kväll i Pattaya... bara att kasta sig i en taxi och hann med planet den gången.

Men på senaste resan missade jag planet. Var flygbråk under semestern, Bangkok helt stängt men jag hade biljett från Phuket. Samma dag som jag skulle hem så lade PAD eller vad dom heter ner blockaden mot flygplatserna, och jag landade med buss i Phuket Town på morgonen. Tuk-tuk till Bangla Road, några beer Chang och Sangsom-Lippo så man vaknade till på morgonen. Sen fick jag för mig att ringa till numret som stog på biljetten för att fråga om mitt plan gick på utsatt tid, och fick beskedet att det var försenat 3 timmar... inte sjutton var det flyget försenat men jag dök upp på flygplatsen en timme efter att planet lyft...

Så blir 2:an för min del i röstningen :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Det fick bli koll på resan för mej. Men det var väldigt nära att jag missade planet i höstas pga 00:15 grejen . Hade inte tjejen som jag köpte en biljett Roiet - bkk varit uppmärksam . Så hade jag missat planet. Jag bokade först 21.00 till Bkk , hade hon inte haft koll . så hade jag kommit till Bkk ett dygn för sent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här, fast i mitt fall så är det svärmorsan som har koll varje gång(vill nog bli av med mej så fort som möjligt hehe)

Nää hon har järnkoll på allt...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte jag, men brorsan och hans tjej för ett par år sedan. Gissa vad jag skrattade.

Nu verkade incheckningspersonalen rätt vana vid detta och fixade fram biljetter till dagen efter för en hyfsat billig penning.

Ett tips för slippa detta problem är att dra iväg ut i landet någonstans, och baka in en inrikes i biljetten. Så får man hoppas på att resebyrån har koll på bitarna.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

94 efter 10 hektiska dagar i Bangkok och Pattaya,duvan som servade mig sade att det var lugnt"du åker imorgon".Då åkte jag med SAS och de var hyggliga nog att fixa ett flyg ett dygn senare utan extra kostnad.Var på gamla Don Muang 27 timmar tillsammans med ett otal burkar öl,det var ett tungt dygn  :tommy: Mvh Måne PS nu har man förhoppningsvis lärt sigDS

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag har klarat mig!

Mycket tack vare King som tidigare ägde Resepunkten i Helsingborg.

Av henne köpte jag min första resa till Singgapore 1999 och hem från Bangkok!

Hon sa tll mig glöm inte att cheka in på kvällen dan innan, planet lyfter på natten!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit nära att missa mitt flyg med thaiair 00.40 för några år sedan. Hade inte koll på datumet, tur var att jag hade nära till flyget då jag befann mig i Bkk de sista dagarna så det blev ilfart till flygplatsen det var bara 10 min kvar på incheckningen. Däremot har jag missat flyget från London 1999 med 15 min, flög då med Ryanair och det blev inte någon billig biljett hem. När jag köpte biljetten i Sverige betalade jag 400 kr t&r, en enkelbiljett hem 6 tim senare kostade 30 pund så de hade verkligen vett att ta betalt.  :na:

Två kompisar har vid olika tillfällen missat flyget med thaiair och de har haft tur och fått nya biletter till dagen efter utan att betala något!  :good:   Är det bara thaiair som är så hyggliga eller är det någon policy de har?

Mvh Maakaao :wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag i regel åker från Chiang Mai cirka 21.00 till Bangkok för vidare avfärd efter midnatt har jag inte blivit förvirrad av datumen.

Däremot har jag dumt nog kört tricket att stanna uppe hela natten inför resa till Thailand. För att då kunna sova gott på flight från Köpenhamn 14.35. En gång somnade jag då förstås i loungen i Köpenhamn... och vaknade ganska exakt 14.35 när planet gick ;-)

Ingen sympati från Thai Airways, bara att köpa ny biljett med Lufthansa. Snyft... det sved i plånboken!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Nej jag har inte missat flyget men det vat väldigt nära en gång på Don Muang för 10 år sedan.

Jag och min kompis Steven från Yasothon satt och väntade på flygplatsen när en norrman dök upp med ett helrör whiskey som han ville att vi skulle dela, då gick tiden väldigt fort och vi fick springa till gaten.

Till saken hör att norrmannen som var "sjuksköterska" i Oslo hade mängder av piller i en plåtask som han påstod var bra att äta innan flyget gick, man skulle sova gott då, men vi tackade nej.

Men ombord på planet bjöd han en man på samma rad, mannen somnade mycket riktigt och missade mat och dryck.

Och han sov fortfarande när planet landade 10 timmar senare och alla gick av, starka piller han bjöd på.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hände en gång, kan ha varit 96 tror jag. Jag skulle flyga hem under pansaa helgen, på den tiden flög jag oftast med aeroflopp, var ju en fri själ på den tiden, nåväl skulle konfirmera plåten de vanliga 72 timmarna före avgång, men det sket sig pga just storhelg, alla kontor var stängda, dagen efter fann jag ett kontor som var öppet, naturligtvis var det stängt på kontoret på donmuang istället. Inga problem, bara åka tidigare, trodde jag, naturligtvis hade man tidigarelagt avgången 2 timmar, gaten var stängd, kärran höll på att taxa ut, bara att fixa en ny billjett, knallar in till ryssarnas kontor,förklarar vad som hade hänt, och hör och häpna, man bokar om mej till morgondagens kärra, gratis!!! Bara åka in till mitt lilla krypin på dindaeng och gosa med en liten dam en extra natt. Nästa kväll var jag i tid, vi var c:a 15/17 passagerare ombord på den kärran till moskva, rätt skönt att fälla upp armstöden och sova på hemresan.  Något år senare var det nära i dehli under mellan landningen på hemresan. Satt och somnade i transithallen på dehli, om det var vodkan , eller ölen i planet kan väl kvitta, sov gjorde jag, när jag vaknade så var jag helt ensam, inte en käft i hela transithallen,,,Fan inte vill man bli akterseglad i indialand. Var är väskan??? vid fötterna, ok, vad är klockan???,,,15 minuter till avgång,,, måste bara få tag i en snubbe som kan få mej ombord. Just då, i mitt något omtöknade tillstånd, tänkte jag inte på, att incheckat antal personer måste stämma för att tillåta avgång.  Efter en panikartad rusning genom flygplatsen, fann jag en person, hugger tag i kavajärmen, och rabblar upp att jag ska med planet till moskva, stoppa kärran, öppna utgången.  Ungefär två dubbelsidiga hjärtinfarkter senare, förklarar han att planet är 2 eller 3 timmar sent,dessutom har vi tvingats att byta gate, så varför inte ta en lugn promenad till gaten, sitta ned, och vänta en stund till, så skall det nog lösa sig med resten, och, ha en trevlig resa. 

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade oturen att 2 flyg till Frankfurt o 1 plan till munchen skulle dra samtidigt på ca 15min, samtliga med luftwaffe.  Hamnade naturligtvist på fel plan (skulle naturligtvis kollat men va lite glad på öl, fel kärra samtliga med lufthansa) men dom hade jumpseat som ja hamna på (kul och sitta i cockpit) men lufthansa tycker jag e bra på att lösa problem. Obs ja flög from Bkk.

Hoppas fler har god erfarenheter from flygandet :pleasantry:

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är oerhört slarvigt att missa flyget.Självklart kontrollerar man avgångstiden noggrant och infinner sig på flygplatsen i god tid före avgång.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, 00:00-grejen...

Polarn ringde och frågade at har jag landat.

Vadå landat, jag sitter på Dawins uteservering på Sukhumvit Soi 4 och dricker Singha!  :8:

Asså jag är kvar i Bangkok!  :fan1:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt... vid första resultaten när jag kollade var jag ensam om att missat...

Nu är det över 20 %... we are not alone out there, I've seen a lot in the borderline...  :wai:

Nu skall det bli.555555.borderline.. 555555

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit jätte nära en gång pga 00.15 prylen.

Än värre var att missa min första dag i lumpen i Finland pga 06/12/91 blev tydligen betyder 12. Juni 1991 i Finland.

Heja Finland!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett antal år sedan blev flyget försenat från Bangkok tll Frankfurt, med Thaiair. På flygplatsen i Frankfurt fick man löpa :heat: som Wissman till gaten for vidare transport till Arlanda. Dom som varit på den flygplatsen vet kanske hur stor den är.

Själv hann jag precis med, men det gjorde förstås inte mitt bagage. Härligt var det sedan, att stå på perrongen i Märsta och se ut som Alexander Bard. Ty dum som man var hade man åkt i shortsen hem och hade inte tänkt på att packa ner några långbyxor i handbagaget. Det var i oktober och endast några få +grader.

En eloge dock till budbilsfirman, för senare på kvällen dök väskan upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, har aldrig ens varit nära att missa vad jag kan påminna mig om. Däremot missade frugan Thai airways flyg för 00:15 grejen vid sitt första besök till Sverige våren 2002. Blev en hel del tjorv eftersom förstås inrikesbiljetten i Sverige då också var bokad till fel dag.

Men det löste sig med ombokningar och hon landade så småningom, 2 dygn försenad, i Norrland utan att vi behövt betala något extra.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

:read: På biljetten står det Bangkok-Stockholm  14/5  0110  0700

ska jag checka in Bkk ca 1700 svensk tid 13/5 ???   :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:read: På biljetten står det Bangkok-Stockholm  14/5  0110  0700

ska jag checka in Bkk ca 1700 svensk tid 13/5 ???   :bag:

Ja

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig missat planet, men väl fått ångest och bokat om ett par gånger. Senast nu för 5 veckor sedan på väg upp till flygplatsen från Cha Am då jag ringer och frågar om resan går att boka om. Svaret var nej, frågade då om det gick bra att köpa en ny biljett, och det går ju alltid.

  :great:

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest yotinai

Jag missade en gång i Bangkok, satt och käkade på flygplatsen och missade check-in med tio minuter. Fick dock flyga dan efter utan att betala extra. Helt ok då det blev en natt till med bruden i Bkk.

Har också missat inrikes i Sverige en gång då jag efter mycket festande somnade på arlanda och vaknade när det var för sent. Surt att ingen av de egoistiska svenskarna kunde väcka mig och fråga om jag inte skulle med planet.

En gång åkte jag också en dag för tidigt till flygplatsen i BKK då jag hade fel datum på klockan.

Inte lätt det där med flygande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope,,har en fruga som har stenkoll,, :im_so_happy: ..

Utan henne skulle jag säkert ha kryssat i både alt 1 och 2 :whistle: ...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra besöket så hade vi besök av en man som kunde Engelska när vi satt utanför en villa i Bangkok.

Efter några öl så frågade han när vi skall hem

Om sex timmar sa jag.

Det blev liv för tjejen hade utgått från nästa dag  och ändå hade jag vägt och packat hela dan. :tommy:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...