Jump to content
IGNORERAD

Cheap charlies soi 11 bkk rivs


Sam sip sam

Recommended Posts

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    5

  • Tallviking

    3

  • leifen

    3

  • M33

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Verkligen synd, jag gillade den lilla avkroken från 11:an, speciellt Tapas Cafe...

IMGP1105.JPG

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog ett ölstop där i dec senast är väl inget ställe jag kommer sakna men synd att dom bygger "bort"

gamla klassiker. Får hoppas Beergarden blir kvar ett tag till men det är nog i farozonen.

 

20151228_184645.jpg

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Sam sip sam:

Mars 2017 tar det slut på denna pittoreska gata mkt rives för kapitalet 

 

Trist!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Är inte så ledsen över att den försvinner. Visst var den billigare än andra ställen på Soi11, men Soi11 är ju en väldigt dyr soi. Det finns hundratals andra bra utomhusbarer med lägre priser runtom i Bangkok. Och efter att juntan tog över så är Soi11 väldigt överskattat...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev dalahesten:

Är inte så ledsen över att den försvinner. Visst var den billigare än andra ställen på Soi11, men Soi11 är ju en väldigt dyr soi. Det finns hundratals andra bra utomhusbarer med lägre priser runtom i Bangkok. Och efter att juntan tog över så är Soi11 väldigt överskattat...

 

Liksom hela råtthålet Bangkok.:sure:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Liksom hela råtthålet Bangkok.:sure:

Va? Jag bara älskar Bangkok, finns ju allt för alla, bara man letar lite!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Krafta:

Va? Jag bara älskar Bangkok, finns ju allt för alla, bara man letar lite!

 

Nä fy tusan vilken vidrigt stinkande ställe, våndas när jag måste åka dit, som tur är så har jag bara varit där 5 gånger på de sist 20 åren och det eftersom jag måste.

Synd att det inte går att göra bland annat alla ambassadärenden på konsulatet i Pattaya.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Krafta:

Va? Jag bara älskar Bangkok, finns ju allt för alla, bara man letar lite!

 

Glömde fråga.

Vad är det som finns där om man letar som inte finns på andra trevliga ställen?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Nä fy tusan vilken vidrigt stinkande ställe, våndas när jag måste åka dit, som tur är så har jag bara varit där 5 gånger på de sist 20 åren och det eftersom jag måste.

Synd att det inte går att göra bland annat alla ambassadärenden på konsulatet i Pattaya.

 

Finns ju annat att göra än att häcka på soi 4.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev M33:

 

Finns ju annat att göra än att häcka på soi 4.

 

Vad gör man där?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
53 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Vad gör man där?

Man kan hämta en Isaan kärring och ta med hem och k**lla med

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev M33:

 

Finns ju annat att göra än att häcka på soi 4.

 

Ja det finns många fina soier. Soi 24/1 t.ex på Sukumvit!  :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Ja det finns många fina soier. Soi 24/1 t.ex på Sukumvit!  :haha:

Ja, massage kan vara skönt

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man ha kulturellt utbud och mångfald så finns det på andra sidan gatan. Soi 3 och 5 bjuder på detta.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

Man kan hämta en Isaan kärring och ta med hem och k**lla med

 

Bara på Soi 4, ja du ser hur kass det är i Bangkokthinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg.0d3fb3c36bac4e2794de08d7033a506e.jpg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cheap Charlies var ett bar ställe att ta några öl på innan man gav sig iväg ut på vidare äventyr i Bangkok - som fortfarande har en hel del låt oss säga "intressanta" ställen att besöka men det blir svårare och svårare att hitta dem på sträckan Sukhumvit 1-24...

 

Här är två MPR profiler från en liten forumträff för några år sedan som vi inledde på just Cheap Charlies, utbudet av öl var alltid intressant....

 

DSCN0406.thumb.JPG.284e27d5695427e2a326a4d7597145fa.JPG

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
2 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Bara på Soi 4, ja du ser hur kass det är i Bangkokthinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg.0d3fb3c36bac4e2794de08d7033a506e.jpg.

Vem har sagt bara??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
5 timmar sedan, skrev leifen:

Vill man ha kulturellt utbud och mångfald så finns det på andra sidan gatan. Soi 3 och 5 bjuder på detta.

Hej

Det har ju alla Svenskar redan i Sverige, hade besök av Steven ifrån Yashoton i helgen, han fru tyckte att det var mer tiggare här än i Thailand, varenda halvstor och större stad i Sverige har väl snart ett område med kulturellt utbud och mångfald, som yttrar sig i stenkastning, våld och skottlossning.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det har ju alla Svenskar redan i Sverige, hade besök av Steven ifrån Yashoton i helgen, han fru tyckte att det var mer tiggare här än i Thailand, varenda halvstor och större stad i Sverige har väl snart ett område med kulturellt utbud och mångfald, som yttrar sig i stenkastning, våld och skottlossning.

Mvh isan lover

Hur är det på din ort?

 

Jag är lyckligt ovetande om detta, färjepersonalen trodde att en japan hade besökt min ö år 2011 för att studera endemiska fjärilar ;).

 

Trots det finns det ris att köpa på ön :D 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
11 timmar sedan, skrev leifen:

Hur är det på din ort?

 

Jag är lyckligt ovetande om detta, färjepersonalen trodde att en japan hade besökt min ö år 2011 för att studera endemiska fjärilar ;).

 

Trots det finns det ris att köpa på ön :D 

 

Hej

T.o.m här sitter det väl numera tiggare utanför varenda butik även i Bohuslän, mest kvinnor medans männen begår inbrott, stjäl koppar och agerar vägrånare, förstår inte hur detta kan tillåtas, affärsägarna skulle ha rätt att avhysa dom som sitter i entrén och ofredar folk.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

T.o.m här sitter det väl numera tiggare utanför varenda butik även i Bohuslän, mest kvinnor medans männen begår inbrott, stjäl koppar och agerar vägrånare, förstår inte hur detta kan tillåtas, affärsägarna skulle ha rätt att avhysa dom som sitter i entrén och ofredar folk.

Mvh isan lover

Huvva, där vill inte jag bo.

 

Så går det när man slutar följa lagar.

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

T.o.m här sitter det väl numera tiggare utanför varenda butik även i Bohuslän, mest kvinnor medans männen begår inbrott, stjäl koppar och agerar vägrånare, förstår inte hur detta kan tillåtas, affärsägarna skulle ha rätt att avhysa dom som sitter i entrén och ofredar folk.

Mvh isan lover

 

Sitter du och klagar på att folk inte följer lagar och regler och begär att myndigheterna skall ta tag i sådana som inte följer lagar och regler !? :whistle:

 

Du är allt bra patetisk !!

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...