Jump to content
IGNORERAD

Thailand inför "Any ID" motsvarigheten till Swish


Tallviking

Recommended Posts

Oregistrerad
2 minuter sedan, skrev frason:

 

När banker och bitcoin rasar så är det väl svårt att acceptera något som inte längre finns? Blir helknas liksom.

Varför skulle båda rasa samtidigt???

Menar du cash eller digitala siffror på El Banco?

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    19

  • Tallviking

    14

  • Kenneth4618

    12

  • kitungmakmak

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Mr atm:

Varför skulle båda rasa samtidigt???

Menar du cash eller digitala siffror på El Banco?

Digitala siffror i El Banco/El Bitcoin såklart. Bitcoin klappar ju snart ihop, kostar snart mer att ta fram än vad värdet är, då är det slottet raserat.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 minut sedan, skrev frason:

Digitala siffror i El Banco/El Bitcoin såklart. Bitcoin klappar ju snart ihop, kostar snart mer att ta fram än vad värdet är, då är det slottet raserat.

Tyvärr så är du felinformerad Fantomen.

Detta är bara början.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mr atm:

Tyvärr så är du felinformerad Fantomen.

Den som (över)lever får se. :)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu verkar en tjänst typ Swish vara i drift

 

pp.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Promptpay försenas till nästa år, första kvartalet. Skulle vart klart nu till Halloween

 

Not Ready: Indefinite Delay For PromptPay

 

Bangkok — A new national e-payment service set to launch on Halloween is not ready for prime time and has been pushed back into next year, though the government will begin providing some benefits through it.

After months of beating the drum to build interest in the new PromptPay service, the Bank of Thailand announced Oct. 13 it will be delayed to an unspecified date in the first quarter of 2017.

In its announcement, the central bank said further system testing had to be completed but insisted all participating banks were ready on schedule. No specific information was given for the delay, but the news is unlikely to boost confidence in the e-payment system to be managed by Bank of Thailand.

 

http://www.khaosodenglish.com/news/business/2016/10/26/not-ready-indefinite-delay-promptpay/

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Promptpay försenas till nästa år, första kvartalet. Skulle vart klart nu till Halloween

 

Not Ready: Indefinite Delay For PromptPay

 

Bangkok — A new national e-payment service set to launch on Halloween is not ready for prime time and has been pushed back into next year, though the government will begin providing some benefits through it.

After months of beating the drum to build interest in the new PromptPay service, the Bank of Thailand announced Oct. 13 it will be delayed to an unspecified date in the first quarter of 2017.

In its announcement, the central bank said further system testing had to be completed but insisted all participating banks were ready on schedule. No specific information was given for the delay, but the news is unlikely to boost confidence in the e-payment system to be managed by Bank of Thailand.

 

http://www.khaosodenglish.com/news/business/2016/10/26/not-ready-indefinite-delay-promptpay/

 


Varje gång jag loggar in på mobilbanken får jag frågan om jag vill ansluta till Prompt Pay. Trodde det var i drift?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev gst:


Varje gång jag loggar in på mobilbanken får jag frågan om jag vill ansluta till Prompt Pay. Trodde det var i drift?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

 

Det verkar inte så. Det skulle ha gått "Live" nu på måndag

 

http://www.khaosodenglish.com/news/business/2016/09/30/promptpay-guide-noobs/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...