Jump to content
IGNORERAD

Thailand inför "Any ID" motsvarigheten till Swish


Tallviking

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Ja så blir det med ett kontantlöst samhälle, tror det kallas utveckling eller nåt. :rolleyes:

Utveckling för bankerna som tar betalt för varje transaktion.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    19

  • Tallviking

    14

  • Kenneth4618

    12

  • kitungmakmak

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 minuter sedan, skrev Changnoi:

Utveckling för bankerna som tar betalt för varje transaktion.

 

Ja skulle man kunna ta ut sina egna pengar i kontanter vid en bemannad kassa, så skulle de nog skämmas om de tog ut en avgift för det.  Däremot vid en anonym överföring så är det mycket lättare att dra den där avgiften för ynnesten att få använda sina egna pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Borde inte alla som driver verksamhet se en fördel med att inte ha kontanter liggande? Risken för rån (eller stöld av personalen) torde ju minska en hel del...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-06-05 at 17:57, skrev Mr atm:

Meningen är att dom ska förbjuda kontanter. Därefter kan dom köra med minusräntor på bankkontona. 

Då är det omöjligt att ta ut dom till kontanter igen. Sedan kan dom hitta på att du är en terrorist tex. och stänga ditt konto. Sjysst kontroll av folket.

Jag ser att vi är på väg åt det hållet. Det är enklare för bankerna att ta fram mångdubbelt mer digitala pengar i omlopp ju färre kontanter människorna har.

Dessutom tjänar då bankerna ännu mera pengar.

 

 

 

 

Hur skulle det gå till att förbjuda kontanter? Om så kan du väl köpa guld elektroniskt t.ex. eller Bitcoin i ditt fall?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

En korkad polis "lät" en kvinna överföra pengar direkt till hans privata bankkonto när hon hade parkerat fel och han hade "blockat" hennes bil

 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/923586-a-great-new-way-to-pay-fines-just-transfer-the-money-to-the-cops-private-account/?utm_source=newsletter-20160609-0653&utm_medium=email&utm_campaign=news

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
5 minuter sedan, skrev Tallviking:

En korkad polis "lät" en kvinna överföra pengar direkt till hans privata bankkonto när hon hade parkerat fel och han hade "blockat" hennes bil

 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/923586-a-great-new-way-to-pay-fines-just-transfer-the-money-to-the-cops-private-account/?utm_source=newsletter-20160609-0653&utm_medium=email&utm_campaign=news

 

555, som nam na

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

En korkad polis "lät" en kvinna överföra pengar direkt till hans privata bankkonto när hon hade parkerat fel och han hade "blockat" hennes bil

 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/923586-a-great-new-way-to-pay-fines-just-transfer-the-money-to-the-cops-private-account/?utm_source=newsletter-20160609-0653&utm_medium=email&utm_campaign=news

 

Varför skriver du "en korkad polis"?

Brukar du säga "en söt sockerbit" också?;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Borde inte alla som driver verksamhet se en fördel med att inte ha kontanter liggande? Risken för rån (eller stöld av personalen) torde ju minska en hel del...

 

Herr Chang har talat.

Visst ligger det en hel del i det, men det ÄR dyrt.

Men kontanter är inte gratis att handha heller, Var på Forex (en av 2 banker i Partille som tar emot kontanter) i början av vår restaurangstart, och kollade hur man sätter in kontanter.

"Vi tar en liten avgift, 0,5% av dagskassan vid insättning", OK lite surt men...

Skall sätta in 3000, "Det blir 90 kr!", "Hur räknar ni?" "Åh, 0,5% dock minst 90 kronor"

Så om man sätter in 18000 av sin kontanta dagskassa blir det 0,5% , sätter man in 3000 snor de ca 3%

Vi handlar upp alla kontanter vid Partihallarna tex och vi är inte ensamma om det...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
8 timmar sedan, skrev Tommy:

Visst ligger det en hel del i det, men det ÄR dyrt.

Men kontanter är inte gratis att handha heller, Var på Forex (en av 2 banker i Partille som tar emot kontanter) i början av vår restaurangstart, och kollade hur man sätter in kontanter.

"Vi tar en liten avgift, 0,5% av dagskassan vid insättning", OK lite surt men...

Skall sätta in 3000, "Det blir 90 kr!", "Hur räknar ni?" "Åh, 0,5% dock minst 90 kronor"

Så om man sätter in 18000 av sin kontanta dagskassa blir det 0,5% , sätter man in 3000 snor de ca 3%

Vi handlar upp alla kontanter vid Partihallarna tex och vi är inte ensamma om det...

 

 

MVH Tommy

Har du kollat på insättningsautomaten? Jag har aldrig använt en sån, men det kan ju vara ett alternativ till bovarna på Forex i alla fall.

Adress

Gamla Kronvägen 19D

Tjänster

Insättning sedlar, Uttag

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Har du kollat på insättningsautomaten? Jag har aldrig använt en sån, men det kan ju vara ett alternativ till bovarna på Forex i alla fall.

Adress

Gamla Kronvägen 19D

Tjänster

Insättning sedlar, Uttag

Jo jag vet var den är, men allvarligt talat blir det så pass lite i kontanter att vi fortsätter att göra som nu.

Alltid bra att ha lite kontanter tillgängliga.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
23 minuter sedan, skrev Tommy:

Jo jag vet var den är, men allvarligt talat blir det så pass lite i kontanter att vi fortsätter att göra som nu.

Alltid bra att ha lite kontanter tillgängliga.

 

MVH Tommy

Jo, cash is king när bankens datorer lägger av, eller nätet till dessa. Men en växelkassa har ni väl i alla fall. Problemet är väl att kunderna kanske bara har plast.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 8 juni 2016 at 11:44, skrev SatanG:

 

Hur skulle det gå till att förbjuda kontanter? Om så kan du väl köpa guld elektroniskt t.ex. eller Bitcoin i ditt fall?

 

/ SatanG

Prova att åka kommunalt med kontanter. Likadant i vissa andra ställen redan.

Om vi har alla våra pengar digitalt hos banken så ligger vi i bankernas knä.

Dom ser allt vi köper och säljer då och kan samköra.  

Guld och silver kan du fortfarande handla även om dom tvingat stänga kontor i vissa länder redan.

Silver blir det moms på enligt EUs lag i alla EU länder from. 1 Juli. Jag har handlat MYCKET silvermynt momsfritt.

http://www.etc.se/ekonomi/bankerna-far-ta-dina-pengar-att-klara-krisen och den dagen kommer närmare och närmare.

Själv tippar jag på att stora ekonomiska negativa saker kommer att hända redan sept/oktober.

https://bitcoinity.org/markets

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Mr atm:

Själv tippar jag på att stora ekonomiska negativa saker kommer att hända redan sept/oktober.

 

Ja, Bitcoin kollapsar.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Du är för sen. Kapitalet verkar satsa på augusti.  Risken är som du säger väldigt stor just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mr atm:

Prova att åka kommunalt med kontanter. Likadant i vissa andra ställen redan.

Om vi har alla våra pengar digitalt hos banken så ligger vi i bankernas knä.

Dom ser allt vi köper och säljer då och kan samköra.  

Guld och silver kan du fortfarande handla även om dom tvingat stänga kontor i vissa länder redan.

Silver blir det moms på enligt EUs lag i alla EU länder from. 1 Juli. Jag har handlat MYCKET silvermynt momsfritt.

http://www.etc.se/ekonomi/bankerna-far-ta-dina-pengar-att-klara-krisen och den dagen kommer närmare och närmare.

Själv tippar jag på att stora ekonomiska negativa saker kommer att hända redan sept/oktober.

https://bitcoinity.org/markets

 

 

Ja det är ju skillnad på att inte kunna åka kommunalt och att förbjuda kontanter? 

Går det förbjuda så länge det finns länder du kan resa till som inte har förbjudit dessa?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
7 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ja det är ju skillnad på att inte kunna åka kommunalt och att förbjuda kontanter? 

Går det förbjuda så länge det finns länder du kan resa till som inte har förbjudit dessa?

 

/ SatanG

Snaran dras åt hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
37 minuter sedan, skrev frason:

Ja, Bitcoin kollapsar.

Exakt!

Den har ju dött över 100 gånger av alla professorer och andra experter redan.

http://fiatleak.com

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mr atm:

Prova att åka kommunalt med kontanter. Likadant i vissa andra ställen redan.

Om vi har alla våra pengar digitalt hos banken så ligger vi i bankernas knä.

Dom ser allt vi köper och säljer då och kan samköra.  

Guld och silver kan du fortfarande handla även om dom tvingat stänga kontor i vissa länder redan.

Silver blir det moms på enligt EUs lag i alla EU länder from. 1 Juli. Jag har handlat MYCKET silvermynt momsfritt.

http://www.etc.se/ekonomi/bankerna-far-ta-dina-pengar-att-klara-krisen och den dagen kommer närmare och närmare.

Själv tippar jag på att stora ekonomiska negativa saker kommer att hända redan sept/oktober.

https://bitcoinity.org/markets

 

Är inte Bitcoins digitala pengar eller har jag missuppfattat ?

Lustigt förresten att du hänvisar till en artikel i ETC som ägs av bidragsentrepenören Johan Ehrenberg, Sveriges största expert inom media på att mjölka Svenska staten på bidrag i alla dess former. http://www.uvell.se/2015/08/14/bidragsentrepren%C3%B6r-etc-27958064

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
21 minuter sedan, skrev Fritz:

Är inte Bitcoins digitala pengar eller har jag missuppfattat ?

Lustigt förresten att du hänvisar till en artikel i ETC som ägs av bidragsentrepenören Johan Ehrenberg, Sveriges största expert inom media på att mjölka Svenska staten på bidrag i alla dess former. http://www.uvell.se/2015/08/14/bidragsentrepren%C3%B6r-etc-27958064

 

Fritz..

Ett bra svar får du här från 1 min - 3 min i filmen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Fritz:

Är inte Bitcoins digitala pengar eller har jag missuppfattat ?

Lustigt förresten att du hänvisar till en artikel i ETC som ägs av bidragsentrepenören Johan Ehrenberg, Sveriges största expert inom media på att mjölka Svenska staten på bidrag i alla dess former. http://www.uvell.se/2015/08/14/bidragsentrepren%C3%B6r-etc-27958064

 

Fritz..

Ta inte bankomaten så allvarligt. :38:

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
18 minuter sedan, skrev frason:

Ta inte bankomaten så allvarligt. :38:

Var inte så avundsjuk frason. Du hinner fortfarande köpa Bitcoin.  :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frason:

Ta inte bankomaten så allvarligt. :38:

Ingen som helst risk för det, jag tar inte MPR på allvar över huvud taget, det finns alldeles för många tragiska exempel på dom som gör det. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Mr atm:

Var inte så avundsjuk frason. Du hinner fortfarande köpa Bitcoin.  :big_smile:

Man ska ju inte ha pengar som man inte har fysiskt så det verkar ganska meningslöst när det rasar. :(

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 minuter sedan, skrev frason:

Man ska ju inte ha pengar som man inte har fysiskt så det verkar ganska meningslöst när det rasar. :(

Que!

Om folk accepterar det så är det pengar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mr atm:

Que!

Om folk accepterar det så är det pengar.

 

 

När banker och bitcoin rasar så är det väl svårt att acceptera något som inte längre finns? Blir helknas liksom.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...