Jump to content
IGNORERAD

Thailand inför "Any ID" motsvarigheten till Swish


Tallviking

Recommended Posts

33 minuter sedan, skrev Tommy:

Vilken av kamdjursälskarna?

Gorocco, L64 eller Kitung...?

Förlåt om jag missade nån.

 

MVH Tommy

 

Gissa......:)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    19

  • Tallviking

    14

  • Kenneth4618

    12

  • kitungmakmak

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

19 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Har faktiskt inte dragit en pråm på drygt 20 år.

 

Du hade definitivt mått bra av ett miljöombyte iaf, där är nog de flesta överens.

 

Maken till gnällkuk finns nog inte, köp en nalle för i helvete TÖNT!!

 

Ett till.......

 

Föresten, med nalle menar du ett kramdjur eller du kanske menar en telefon som alla går omkring och kramar och inte kan va utan? Och du kanske kan pröva att svara lite mer normalt, eller är det din normala samtalston?  I så fall tycker jag synd om din omgivning.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Du påminner starkt om Janne och TV, när det gäller att aldrig erkänna att man har gjort ett misstag. Enda skillnaden är kanske att de oftast vet lite grann om vad de snackar om.....

Glöm inte soengsoen ? slutar alltid skriva när han har fel.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Ett till.......

 

Föresten, med nalle menar du ett kramdjur eller du kanske menar en telefon som alla går omkring och kramar och inte kan va utan? Och du kanske kan pröva att svara lite mer normalt, eller är det din normala samtalston?  I så fall tycker jag synd om din omgivning.

Du är så satans gnällig hela tiden, och jag tycker inte du svarar Keneth normalt, ständigt tyken utan anledning.

6 minuter sedan, skrev Changnoi:

Glöm inte soengsoen ? slutar alltid skriva när han har fel.

Hm, jag har nästan aldrig fel, så hur tänkte du nu.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du är så satans gnällig hela tiden, och jag tycker inte du svarar Keneth normalt, ständigt tyken utan anledning.

Hm, jag har nästan aldrig fel, så hur tänkte du nu.....

Nja, senaste var om bang krut.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Changnoi:

Nja, senaste var om bang krut.

 

Nja, det var nog mer ett tolkningsfel pga stavnings problem vill jag minnas, kommer inte ihång riktigt.

 

Var det inte nåt om Ban Kruat?

 

Byar brukar väl benämnas Ban och inte Bang förresten?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på IKEA i Bäckebol, Göteborg en lördag för några månader sedan.

Inget funkade, det gick inte att betala med kort i resturangen, i alla kassor utom två, var kortbetalning ur funktion och i dom två kassorna tog en betalning flera minuter (tror de gick via telefonmodem)...

Det var mängder av övergivna fullastade kundvagnar vid kassorna...

Jag hade som vanligt ett par tusen som backup i plånboken, så vi fick både handlat och ätit en bit:smile:

IKEAS datanät var i princip utslaget, inte på grund av hackers eller terrorister, utan av en grävmaskinist:XD:

Det tog ett dygn att fixa nåt så simpelt, för IKEA, då kan du fundera på när det bara drabbar vanligt folk...

 

Har, som jag kanske nämnt en liten restaurang, kontokortsbetalningar kräver internetuppkoppling.

Vid två tillfällen sen vi startade har internet slutat funka, ingen kunnat betala med kort, hur kul är det när ca 50% av dagens kunder inte ens har kontanter med sej?

Tur att man känner igen de flesta kunderna och vågat erbjuda luncherna på "Krita"

Det har varit en handfull dagar när ingen betalat med kontanter, normalt är väl ca 80% av betalningarna med kort, för en lunch, ännu mer kort vid avhämtning då det ofta handlar om större inköp...

 

Sist jag ringde supporten på Tele2 sa de "Vi kan garantera att internet funkar igen kl 15" inget svar man vill ha strax innan lunchrusningen:46:

 

Sen har vi alla de gånger då någon bank har problem på sin sida, inga betalningar, med tex SEB funkar på flera timmar, Bankens kunder har sina pengar på kontot, men kan inte använda dem...

En lunch kan man väl klara sej utan, men det kan ju vara viktigare saker?

 

Kontanter är bäst! Det går snabbast, kostar minst för mej och för kunden, Jag betalar ca 2 kronor för varje kund som betalar med kort, 10spänn för en läsk är 10 spänn, om det är kontant betalning, bara 8 om det är betalt med kort (det är väl därför många ställen motvilligt tar kort vid småsummor?)

"Men det är ju sååå smidigt" säger bankerna, vad de menar är "Mer pengar till oss!"

 

 

MVH Tommy

Du borde kunna köra över ditt 4g på telefonen med internetdelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Du påminner starkt om Janne och TV, när det gäller att aldrig erkänna att man har gjort ett misstag. Enda skillnaden är kanske att de oftast vet lite grann om vad de snackar om.....

Men lille vän sluta och gråt nu innan du gör bort dig mer 

Börja med att läsa från sidan TVÅ (2) i denna tråd så kanske även du fattar ................men jag tvivlar starkt på det

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Du är så satans gnällig hela tiden, och jag tycker inte du svarar Keneth normalt, ständigt tyken utan anledning.

Hm, jag har nästan aldrig fel, så hur tänkte du nu.....

 

Är ni släkt eller är han skyldig dig pengar? Du som verkar tycka det är intressant att gå igenom gamla inlägg och svar, kan ju rota igenom bollskallens inlägg till mig det senaste året.Så ska du få se att han ständigt gör påhopp och är allmänt tyken. Hur förväntar du dig att man svarar en sån typ?

 

Ps. Ser att han just gjort ett inlägg medans jag skriver. Du kanske kan börja med det och se hurdan han är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 timmar sedan, skrev Nemo:

och kunde komma med en givande kommentar.

Och det kom från dig :rotfl:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Är ni släkt eller är han skyldig dig pengar? Du som verkar tycka det är intressant att gå igenom gamla inlägg och svar, kan ju rota igenom bollskallens inlägg till mig det senaste året.Så ska du få se att han ständigt gör påhopp och är allmänt tyken. Hur förväntar du dig att man svarar en sån typ?

 

Ps. Ser att han just gjort ett inlägg medans jag skriver. Du kanske kan börja med det och se hurdan han är.

Ja du verkar vara en expert på att kolla upp gamla inlägg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev Nemo:

Soengsang.  Vad var det jag sa?    Hahahaha.

Gå och lägg dig nu och glöm inte att titta under sängen för det kan ju ligga en spion där

 

Krama gosedjuret

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Du är så satans gnällig hela tiden, och jag tycker inte du svarar Keneth normalt, ständigt tyken utan anledning.

Hm, jag har nästan aldrig fel, så hur tänkte du nu.....

I detta fallet snackar du en jävla massa skit, varför går du rygg för Kenneth eller är Keneth en annan person, vem fan är det som är tyken hela tiden, eller tycker du synd om tönten så du måste föra hans talan.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
11 minuter sedan, skrev Chan2014:

I detta fallet snackar du en jävla massa skit, varför går du rygg för Kenneth eller är Keneth en annan person, vem fan är det som är tyken hela tiden, eller tycker du synd om tönten så du måste föra hans talan.

Chan2014

Varför gör du samma sak för din lilla clownfisk Nemo då ?:big_smile:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Du borde kunna köra över ditt 4g på telefonen med internetdelning.

Jag frågade men de "har ingen sådan lösning", alltså de som har kortterminalerna, men jag kan få hyra en terminal till, för 4g, det kostar...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Varför gör du samma sak för din lilla clownfisk Nemo då ?:big_smile:

Nej där har du fel, Nemo kan svara för sig själv, det har han bevisat ett flertal gånger, jag kan i och för sig förstå, du har det lite svårt för tillfället, man blir rastlös och vilsen, sånt leder ju till bipolar beteende som du ständigt uppvisar, fick ju i alla fall tyst på din ledsagare, åtminstonde för tillfället.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag frågade men de "har ingen sådan lösning", alltså de som har kortterminalerna, men jag kan få hyra en terminal till, för 4g, det kostar...

 

MVH Tommy

Du borde kunna göra det själv.

Utan deras utrustning.

Köp en wifi extender.

Den länkar din telefons wifi till en fysisk ethernet port.

Är terminalen trådlös?

Isåfall borde den kunna gå takt mot telefonen ifall du sätter upp samma ssid och password.

Men jag har inte detalj koll på betalterminaler, men borde funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nicholas:

Du borde kunna göra det själv.

Utan deras utrustning.

Köp en wifi extender.

Den länkar din telefons wifi till en fysisk ethernet port.

Är terminalen trådlös?

Isåfall borde den kunna gå takt mot telefonen ifall du sätter upp samma ssid och password.

Men jag har inte detalj koll på betalterminaler, men borde funka.

Terminalen är kopplad  med en LAN kabel till ADSL-modemet/routern, jag är inte så hemma på sånt där, men har några vänner som kanske kan hjälpa till...

 

Visst borde det gå att lösa?

Men den där gången när ett helt IKEA varuhus låg nere i ett dygn, får en att tänka???

 

Sen har vi för en dryg månad sedan när brorsan skulle betala en bil, 350.000 ungefär, och Hedins i Mölndal hade problem med sina terminaler...

Men det var skoj att se 2 st säljare i kostym krypa omkring under skrivborden och koppla ur sladdar i lätt panik, utan att kunna lösa det...

Cash hade funkat! det hade en postväxel också gjort...

 

MVH Tommy

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Lite lustigt när jag tänker efter, i Thailand tar jag ut från ATM och har reservpengar utifall att. Men i Sverige har jag nån hundring i plånkan (ingen reserv att tala om) och betalar allt (nästan alltid, om jag skall köpa nåt billigt så ger jag fan i kortet) med kort.

 

Får inga räkningar på papper, allt går via e-faktura eller autogiro. Har ingen bankbok heller så fuckar datorn upp på banken så är jag nere på 0kr. Dessutom betalar jag för internetbanken, dvs att jag gör deras jobb och får dessutom betala för det.

Mitt närmaste bankkontor hanterar inte kontanter eller bankärenden utan fastigheter vad jag förstått... Mycket märkligt.

Jag kan inte betala med kontanter på bussen, inget busskort, kreditkort eller nån kupong som köps på kiosken så får jag gå.

Ibland är livet lustigt.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Gissa......:)

Gorocco?

 

MVH

 

Ber förresten om ursäkt att jag bidrager till att förstöra tråden, men ibland blir jag lite nyfiken på vad som pågår i "Hjärnorna" på idi*ter som spammar sönder trådar med helt ovidkommande hat mot varandra.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Nja, det var nog mer ett tolkningsfel pga stavnings problem vill jag minnas, kommer inte ihång riktigt.

 

Var det inte nåt om Ban Kruat?

 

Byar brukar väl benämnas Ban och inte Bang förresten?

Letar fel men fattar inget.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Lite lustigt när jag tänker efter, i Thailand tar jag ut från ATM och har reservpengar utifall att. Men i Sverige har jag nån hundring i plånkan (ingen reserv att tala om) och betalar allt (nästan alltid, om jag skall köpa nåt billigt så ger jag fan i kortet) med kort.

 

Får inga räkningar på papper, allt går via e-faktura eller autogiro. Har ingen bankbok heller så fuckar datorn upp på banken så är jag nere på 0kr. Dessutom betalar jag för internetbanken, dvs att jag gör deras jobb och får dessutom betala för det.

Mitt närmaste bankkontor hanterar inte kontanter eller bankärenden utan fastigheter vad jag förstått... Mycket märkligt.

Jag kan inte betala med kontanter på bussen, inget busskort, kreditkort eller nån kupong som köps på kiosken så får jag gå.

Ibland är livet lustigt.

 

Ja så blir det med ett kontantlöst samhälle, tror det kallas utveckling eller nåt. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
54 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Ja så blir det med ett kontantlöst samhälle, tror det kallas utveckling eller nåt. :rolleyes:

Så jäkla kul med ett strömavbrott för mig. Inga pengar=ingen mat=ingen KMM.

Får börja lägga undan lite i madrassen, som jag gör i Thailand. Reservpengar om ATMen inte gillar mig.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...