Jump to content
IGNORERAD

Thailand inför "Any ID" motsvarigheten till Swish


Tallviking

Recommended Posts

Tallviking

Nu inför Thailand ett e-betalningssystem baserat på en ID-kod och användbart i mobiltelefonerna för att skicka pengar, betala fakturor etc

 

Systemet skall vara fullt infört 2017

 

Man har tagit inspiration från Sverige bl.a och vill försöka få landets betalningssystem helt elektroniskt

 

Thai e-payment system to use ‘any ID’ feature

 

http://www.nationmultimedia.com/national/Thai-e-payment-system-to-use-any-ID-feature-30282647.html

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    19

  • Tallviking

    14

  • Kenneth4618

    12

  • kitungmakmak

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tallviking
17 minuter sedan, skrev Nemo:

Hemskt! 

 

Du måste vara släkt med Moriarity !!

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du måste vara släkt med Moriarity !!

 

 

 

Vet inte vem det är, men jag kan se det här komma i framtiden,

 

paypal.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
11 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Vet inte vem det är, men jag kan se det här komma i framtiden,

 

paypal.jpeg

 

Och vad är problemet med enkla, snabba och billiga praktiska betalsystem av typen Swish där bankerna ser till att pengar kan överföras mellan olika kunder konton på sekunden dygnet runt alla dagar i veckan ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Och vad är problemet med enkla, snabba och billiga praktiska betalsystem av typen Swish där bankerna ser till att pengar kan överföras mellan olika kunder konton på sekunden dygnet runt alla dagar i veckan ?

 

Jag tänkte på detta:    "Sweden has announced it aims to be a 100-per-cent cashless society by turning to use digital instead of physical money."

Link to comment
Dela på andra sajter

Lol Det lär dröja innan det är helt elektroniskt :-)

Jag har svårt att tänka mig polisen är intresserad av det :-)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
21 minuter sedan, skrev Rope:

Lol Det lär dröja innan det är helt elektroniskt :-)

Jag har svårt att tänka mig polisen är intresserad av det :-)

 

Man får väl betala mutorna med any-ID istället.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
40 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Jag tänkte på detta:    "Sweden has announced it aims to be a 100-per-cent cashless society by turning to use digital instead of physical money."

 

Sverige är det land i världen som lyckats bäst i att ersätta fysiska mynt och sedlar med elektroniska betalningsmetoder

 

https://www.kthmagazine.se/artiklar/sverige-forsta-kontantlosa-landet

 

Problem som kan uppstå är för äldre personer som inte är bekväma med den moderna tekniken

 

Inte helt oväntat gillar inte korrupta och kriminella de elektroniska betalningarna men det ser jag bara som positivt att det blir svårare för kriminella och korrupta att agera om betalningarna blir elektroniska

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Sverige är det land i världen som lyckats bäst i att ersätta fysiska mynt och sedlar med elektroniska betalningsmetoder

 

https://www.kthmagazine.se/artiklar/sverige-forsta-kontantlosa-landet

 

Problem som kan uppstå är för äldre personer som inte är bekväma med den moderna tekniken

 

Inte helt oväntat gillar inte korrupta och kriminella de elektroniska betalningarna men det ser jag bara som positivt att det blir svårare för kriminella och korrupta att agera om betalningarna blir elektroniska

 

Ja, hur går det för dem och hur går det för dem som inte vill låna ut sina pengar gratis till bankerna, utan hellre vill ta ut dem i kontanter?  Ett försenat 1984 är vad det är!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
18 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Ja, hur går det för dem och hur går det för dem som inte vill låna ut sina pengar gratis till bankerna, utan hellre vill ta ut dem i kontanter?  Ett försenat 1984 är vad det är!

 

Du får väl gräva ner dom i marken eller gömma dom i madrassen och bo i en liten hydda långt ute i ödemarken utan kontakt med några andra människor så blir du säkert lycklig !

 

Såg du senaste avsnittet om på Kanal 5 om "Outsiders" med Torjus från Norge. Du kanske har honom som idol ?

 

http://www.dplay.se/outsiders/season-11-lever-efter-en-sann-overtygelse/

 

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har kopt guld tackor i Th och har grävt ner dom 

nu väntar jag på att det skall växa upp ett pengaträd     5  5  5

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du får väl gräva ner dom i marken eller gömma dom i madrassen och bo i en liten hydda långt ute i ödemarken utan kontakt med några andra människor så blir du säkert lycklig !

 

Såg du senaste avsnittet om på Kanal 5 om "Outsiders" med Torjus från Norge. Du kanska har honom som idol ?

 

http://www.dplay.se/outsiders/season-11-lever-efter-en-sann-overtygelse/

 

 

Har inte kanal 5.  Hur ska jag kunna gräva ner pengarna eller gömma dem under madrassen om jag aldrig får se dem annat än som siffror på datorn eller telefonen?

Ang vad du säger om ödemarken, så ja varför inte. 90 % av befolkningen är ju ändå dumma i huvet/manipulerade/hjärntvättade av myndigheterna. Så jag missar inte mycket där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
7 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Har inte kanal 5.  Hur ska jag kunna gräva ner pengarna eller gömma dem under madrassen om jag aldrig får se dem annat än som siffror på datorn eller telefonen?

Ang vad du säger om ödemarken, så ja varför inte. 90 % av befolkningen är ju ändå dumma i huvet/manipulerade/hjärntvättade av myndigheterna. Så jag missar inte mycket där.

 

Tur vi har sådana smarta personer som du som kan leda oss rätt då ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
8 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Har inte kanal 5.  Hur ska jag kunna gräva ner pengarna eller gömma dem under madrassen om jag aldrig får se dem annat än som siffror på datorn eller telefonen?

Ang vad du säger om ödemarken, så ja varför inte. 90 % av befolkningen är ju ändå dumma i huvet/manipulerade/hjärntvättade av myndigheterna. Så jag missar inte mycket där.

Har Mr ATM snott Nemos konto ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kan inte vara lätt å leva om har svår förföljelsemani och tror att man är en så intressant person att alla övervakar en ;)

 

Snart ramlar även himlen ner  har jag läst i Asterix

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Sverige är det land i världen som lyckats bäst i att ersätta fysiska mynt och sedlar med elektroniska betalningsmetoder

 

https://www.kthmagazine.se/artiklar/sverige-forsta-kontantlosa-landet

 

Problem som kan uppstå är för äldre personer som inte är bekväma med den moderna tekniken

 

Inte helt oväntat gillar inte korrupta och kriminella de elektroniska betalningarna men det ser jag bara som positivt att det blir svårare för kriminella och korrupta att agera om betalningarna blir elektroniska

 

Swish och andra elektroniska betalningssätt är väldigt smidigt och vi går helt klart emot mera av sådant. MEN det ska finnas kontanter .

Har varit med om att internet försvann en gång när jag var på en matvaruaffär där  flera fick lämna vagnar fulla med varor pga att dom inte hade kontanter.

Själv hade jag så att det täckte det jag skulle handla .

 

Då såg man vad sårbart ett samhälle blir då man bara har tekniska lösningar och med tanke på alla illvilliga jävlar som sitter med en dator och skapar virus och allt annat skit i syfte med jävlas/begå brott kanske det är bra med lite otekniska lösningar också .

Men med det sagt föredrar jag elektroniska betalningssätt (för det mesta)

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

Och vad är problemet med enkla, snabba och billiga praktiska betalsystem av typen Swish där bankerna ser till att pengar kan överföras mellan olika kunder konton på sekunden dygnet runt alla dagar i veckan ?

Meningen är att dom ska förbjuda kontanter. Därefter kan dom köra med minusräntor på bankkontona. 

Då är det omöjligt att ta ut dom till kontanter igen. Sedan kan dom hitta på att du är en terrorist tex. och stänga ditt konto. Sjysst kontroll av folket.

Jag ser att vi är på väg åt det hållet. Det är enklare för bankerna att ta fram mångdubbelt mer digitala pengar i omlopp ju färre kontanter människorna har.

Dessutom tjänar då bankerna ännu mera pengar.

 

 

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Mr atm:

Meningen är att dom ska förbjuda kontanter. Därefter kan dom köra med minusräntor på bankkontona. 

Då är det omöjligt att ta ut dom till kontanter igen. Sedan kan dom hitta på att du är en terrorist tex. och stänga ditt konto. Sjysst kontroll av folket.

Jag ser att vi är på väg åt det hållet. Det är enklare för bankerna att ta fram mångdubbelt mer digitala pengar i omlopp ju färre kontanter människorna har.

Dessutom tjänar då bankerna ännu mera pengar.

 

 

 

Så bankerna kommer att tjäna en massa digitala pengar som inte finns utan bara är siffror i systemet ? :crazy:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Tur vi har sådana smarta personer som du som kan leda oss rätt då ! :whistle:

 

Tror inte det va, har aldrig varit nån ledartyp. Och det handlar inte om smarthet utan det handlar om att man ska inte behöva ha någon som "leder" en som du uttrycker det. Om du k'nner att du m[ste ha en ledare, ja då tillhör du ju den där 90% gruppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så bankerna kommer att tjäna en massa digitala pengar som inte finns utan bara är siffror i systemet ? :crazy:

 

Fritz..

Korrekt!

Se; www.zeitgeistmovie.com

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Kan inte vara lätt å leva om har svår förföljelsemani och tror att man är en så intressant person att alla övervakar en ;)

 

Snart ramlar även himlen ner  har jag läst i Asterix

 

Tydligen intressant nog för att hålla dig sysselsatt med din "övervakning".  Att du inte fattar resonemanget är ju helt naturligt, så återgå du till ditt vanliga mönster med att berätta för oss vad du hade till frukost varje morgon, istället för att försöka dig på sjukdomsdiagnoser.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Tydligen intressant nog för att hålla dig sysselsatt med din "övervakning".  Att du inte fattar resonemanget är ju helt naturligt, så återgå du till ditt vanliga mönster med att berätta för oss vad du hade till frukost varje morgon, istället för att försöka dig på sjukdomsdiagnoser.

Ja diagnosen är tydligen rätt eftersom du tog åt dig direkt

Tänk om du bara visste vad P3 vet om dig i och med du fjantar omkring på detta forum :look_down:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
27 minuter sedan, skrev Mr atm:

Meningen är att dom ska förbjuda kontanter. Därefter kan dom köra med minusräntor på bankkontona. 

Då är det omöjligt att ta ut dom till kontanter igen. Sedan kan dom hitta på att du är en terrorist tex. och stänga ditt konto. Sjysst kontroll av folket.

Jag ser att vi är på väg åt det hållet. Det är enklare för bankerna att ta fram mångdubbelt mer digitala pengar i omlopp ju färre kontanter människorna har.

Dessutom tjänar då bankerna ännu mera pengar.

 

 

 

 

Så om du köper massor av aktier i banker blir du världens vinnare ju !!

 

Vad är problemet ? :whistle:

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
14 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Tror inte det va, har aldrig varit nån ledartyp. Och det handlar inte om smarthet utan det handlar om att man ska inte behöva ha någon som "leder" en som du uttrycker det. Om du k'nner att du m[ste ha en ledare, ja då tillhör du ju den där 90% gruppen.

 

 

Jag är en "ledartyp" så jag ser inte problemet som du !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...