Jump to content
IGNORERAD

Skänkte just 1000NOK


Cavemannen

Recommended Posts

Cavemannen

Jag har en gammal kompis från min hemstad som jag känt sedans barnsben.

Han heter Göran Nowak och bor i Huay Yang .

Han och hans fru Mia har bott där nere i typ 10år och med åren så började de tycka synd om hundarna, så de startade Huay Yang Dog Rescue 

https://www.facebook.com/Huay-Yang-Dog-Rescue-202034553168184/?fref=ts

De finns på nätet också......

De jobbar ideelt och är helt fantasiska :-)

Kanske t.o.m MPRs egenvalda hundexpert(Janne_h) kunde få sig en lektion, eller troligen skulle han visa Göran o Mia hur det funkar ;-)

Hur som helst så skänkte jag 1000NOK idag till denna verksamhet och det känns lika bra varje gång :-)

 

ps. ni hittar kontonr på hemsidan, annars är det bara att pma Göran på fb  :-)

 

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
11 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Insamlingar i Thailand är inget för mig...

Jag tycker precis som dig.

Men efter att ha besökt detta ställe och se hur de steriliserar typ 5st vildhonor i veckan(så de inte kan föda fler vildvalpar)  så ändrade jag mig......

Detta är det första och enda stället jag skänker/skänkt till i Thailand förutom Tsunamin

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Jag har en gammal kompis från min hemstad som jag känt sedans barnsben.

Han heter Göran Nowak och bor i Huay Yang .

Han och hans fru Mia har bott där nere i typ 10år och med åren så började de tycka synd om hundarna, så de startade Huay Yang Dog Rescue 

https://www.facebook.com/Huay-Yang-Dog-Rescue-202034553168184/?fref=ts

De finns på nätet också......

De jobbar ideelt och är helt fantasiska :-)

Kanske t.o.m MPRs egenvalda hundexpert(Janne_h) kunde få sig en lektion, eller troligen skulle han visa Göran o Mia hur det funkar ;-)

Hur som helst så skänkte jag 1000NOK idag till denna verksamhet och det känns lika bra varje gång :-)

 

ps. ni hittar kontonr på hemsidan, annars är det bara att pma Göran på fb  :-)

 

ursäkta att jag kommenterar men senaste året fixade jag projekt till handikappade och utvecklingsstörda i Thailand för 250 tusen sek ur egen ficka .

Det måste vara typisk Svensk eller norsk att bry sig om djur men inte människor.

Jag beundrar människor som skiter i andra människor och bryr sig om djur, men det är ju som sagt mera synd om djur.

Lycka till med eran projekt

 

 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev JJC:

ursäkta att jag kommenterar men senaste året fixade jag projekt till handikappade och utvecklingsstörda i Thailand för 250 tusen sek ur egen ficka .

Det måste vara typisk Svensk eller norsk att bry sig om djur men inte människor.

Jag beundrar människor som skiter i andra människor och bryr sig om djur, men det är ju som sagt mera synd om djur.

Lycka till med eran projekt

 

 

en jäkla tur att du finns, men lika mycket så är det tur att det finns en norman som värnar om djuren. men kanske lite svårt för dig att förstå att människor kan bry sig om både djur o människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev jan53:

en jäkla tur att du finns, men lika mycket så är det tur att det finns en norman som värnar om djuren. men kanske lite svårt för dig att förstå att människor kan bry sig om både djur o människor.

och vad har du åstadkommit utom att snacka skit?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev JJC:

och vad har du åstadkommit utom att snacka skit?

Det skall du ta o skita i,.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev JJC:

och vad har du åstadkommit utom att snacka skit?

Kanske sådana svar å aggressiva tongångar har med det att göra   :mellow:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

För egen del så ger jag 200 varje månad via autogiro till Stadsmissionen som jag tycker är en seriös organisation. Därmed inte sagt att djur behöver hjälp. 

 

All hjälp är av godo enligt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

13322066_10207480966437146_2236029418261062891_n.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste om ett liknande projekt i Bangkok. En kvinna steriliserade gatu-tikar och släppte sedan ut dem på gatan igen. Hon sa att eftersom hon inte kunde förhindra att dessa stackar tikar blev våldtagna på gatorna, så kunde hon åtminstone förhindra graviditet. Ett jävla flummigt sätt att använda pengar på.

Min åsikt är att helt enkelt avliva så många av dem det bara går.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Niro:

Jag läste om ett liknande projekt i Bangkok. En kvinna steriliserade gatu-tikar och släppte sedan ut dem på gatan igen. Hon sa att eftersom hon inte kunde förhindra att dessa stackar tikar blev våldtagna på gatorna, så kunde hon åtminstone förhindra graviditet. Ett jävla flummigt sätt att använda pengar på.

Min åsikt är att helt enkelt avliva så många av dem det bara går.

Så jävla dumt att du säkert tror dig själv.. eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
7 timmar sedan, skrev JJC:

och vad har du åstadkommit utom att snacka skit?

ja inte är det mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 
 
 
 

"The center was managed by own financial means until the point these means where gone and the shelter was in jeopardy hanging on a thin line above a deep cliff."

 

Ja det är ju klart som fan, när pengarna är slut så funkar det inte längre. Hur hade de tänkt från början, att de skulle få statliga bidrag eller nåt? :rolleyes:

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nakhon:

Så jävla dumt att du säkert tror dig själv.. eller nåt.

Jag har läst dit svar flera gånger nu. Flera betyder för övrigt mer än två.

 
Flera intressanta studier visar för övrigt att primater kan räkna upp till tre, därefter blir det många. Ett, två, tre, många!
Så jag har läst dit svar flera gånger, men inte många. 
 
Förstår fortfarande inte vad du menar med "tror du på det där själv" 
Det uttrycket används oftast när någon gör ett påstående och motparten inte riktigt kan argumentera emot.
Jag har inte gjort något påstående, bara recenserat vad jag läst i en tidning för några år sedan.
Det sista stycket i mitt inlägg är en åsikt och den står jag för.
 
Det skulle gå att utveckla detta men nu börjar inlägget bli för långt för ett forum och jag riskerar att tappa läsare.
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Wanchai:

 

För egen del så ger jag 200 varje månad via autogiro till Stadsmissionen som jag tycker är en seriös organisation. Därmed inte sagt att djur behöver hjälp. 

 

All hjälp är av godo enligt mig.

Misstänker att det är lite som att ge pengar i koppen till EU migranterna.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev Mankan:

Misstänker att det är lite som att ge pengar i koppen till EU migranterna.

Tyvärr är det så för de har tagit över stadsmissonens ställen så uteliggarna numera blir utan

De har också jagat bort uteliggarna från de ställen där de brukade sälja sina tidningar förr

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Tyvärr är det så för de har tagit över stadsmissonens ställen så uteliggarna numera blir utan

De har också jagat bort uteliggarna från de ställen där de brukade sälja sina tidningar förr

Det stämmer bra det.Dom får härja fritt i vårat land.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
1 timme sedan, skrev B747:

Det stämmer bra det.Dom får härja fritt i vårat land.

Vårt land ,vi har väl inget land längre :Bang:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Kom precis på att Cancer fonden kan behöva lite,så några lappar fick dom,men stoppa den där jävla sjukdomen nån gång då!!! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Kom precis på att Cancer fonden kan behöva lite,så några lappar fick dom,men stoppa den där jävla sjukdomen nån gång då!!! 

Ja, det är bra och välment.

Själv har jag fått uppfattningen att kollar man lite grand närmare på såna där goda organisationer, så visar det sig tyvärr (nästan) alltid att det sitter någon direktör på sitt feta arsle i toppen och håvar in miljonbelopp i årsarvode utan att göra ett skit positivt för den goda saken, och tillsammans med sina underpåvar dränerar dom kassan som skulle gått till den goda saken.

Jag tycker att här har staten en skyldighet att anslå så mycket pengar som forskningen behöver.

I stället för att som nu vräka ut hundratals miljarder på miljontals lycksökare som utger sig för att vara flyktingar fast dom inte är det !!

 

F.ö. vill jag påstå att cancerforskningen har gjort fantastiska framsteg med de resurser de ändå fått.

Min son är ett lysande exempel på det, det är (naturligtvis) en lång historia, men för att hålla det mycket kort, så upptäcktes en jättestor tumör av lymfomtyp innanför bröstbenet på honom, han var då 36 år. Den var ca 15 cm lång och ca 5 cm i diameter !!

Strålning eller operation var omöjligt p.g.a. placeringen.

Jag trodde verkligen det var hopplöst och slutet för honom.

Men efter tre starka cellgiftsbehandlingar under ca ett halvårs tid tillbakabildades mirakulöst tumören, och är idag helt borta, inte heller har de hittat några cancerceller i resten av kroppen.

Enda kvarvarande symtomen är förhöjd puls som troligen kommer sig av att tumören klämde åt blodkärlen vid halsen som går till huvudet. Och vävnaden som tumören byggde upp och "bodde i" vill tillbakabildas endast långsamt.

 

Så, om man läser och googlar lite om detta förstår man att cancer är inte en sjukdom, utan en hel massa olika sjukdomar där man måste analysera exakt vilken typ man drabbats av och medicineringen måste väljas exakt rätt. Det lyckades onkologerna på Karlstads sjukhus perfekt med när det gäller min son.

 

Hade detta inträffat för säg en 20 år sedan, är jag övertygad att det skulle medfört en säker dödsdom.

 

 

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...