Jump to content
IGNORERAD

Golflirare i närheten?


Guest jfk_68

Recommended Posts

Guest jfk_68

Eftersom jag de tre senaste åren börjat lira lite golf i Korat undrar jag om det finns flera av denna säregna art på forumet?

Jag spelar tillsammans med Axel och Bernt... två äldre gentlemen på cirka 60 bast... och de spöar skiten ur mig... framför allt den förstnämnde (har varit scratchspelare)...

Vi spelar på flygbasen och ett par andra banor i närheten av Korat.

Andra aktuella i vinter?

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jfk

Nä jag spelar inte golf, men tar gärna ett eller två parti i dart, biljard eller bowling.

Skulle vara kul med go-cart men har ej sett någon sådan bana i korat.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar gärna lite golf.

Har spelat på dem flesta banorna i Korat och tar mer än gärna en match med dig jfk (när det nu passar)...?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Jag spelar gärna lite golf.

Har spelat på dem flesta banorna i Korat och tar mer än gärna en match med dig jfk (när det nu passar)...?!

Taget!  :thumbsup:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Även jag spelar lite golf

har en bana 5 min fra huset i klongpai

kanske vi kan spela nång gång när man e nere

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Här finns en golfare till och nyss hemkommen från Korat. Någon golf har det tyvärr inte blivit då jag är ny i området.

Tidigare höll jag till i Surin, besökte P3 som hastigast vid hans pizzeria en kort stund.

Var ligger de andra banorna?

Planen är att jag åker ner igen i april 2009.

/BB

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Här finns en golfare till och nyss hemkommen från Korat. Någon golf har det tyvärr inte blivit då jag är ny i området.

Tidigare höll jag till i Surin, besökte P3 som hastigast vid hans pizzeria en kort stund.

Var ligger de andra banorna?

Planen är att jag åker ner igen i april 2009.

/BB

Finns några banor att välja - dessa har jag spelat på:

* Tiger (flygvapnets bana). Ligger i centrala Korat på Thai Air Force område. Nio hål, billigt inklusive caddie.

* Suranaree (arméns bana). Också centralt på arméns område. Nio hål, billigt även där.

* Rooks. Två mil sydväst om Korat. 18 hål. Lite mer i pris, men med svenska mått mätt... "siiiitbilligt"!

* Voyage Panorama. Cirka fem mil sydväst om Korat mot Bangkok. En fantastisk fin 18-hålsbana i kuperad terräng, i Khao Yai. Ännu lite dyrare med bil och annat. Området har boende med mera - ett resort. Enligt många den finaste golfbanan i hela provinsen.

Lycka till.

Och hör du, eller någon annan, en svensk skrika "Faaaan, fooooore!" någon gång i Korat - kom fram och hälsa. jag är inte så farlig.  :glasses:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...