Jump to content
IGNORERAD

Bangkok till Singapore


Guest larbejo

Recommended Posts

Guest larbejo

Hej! Jag tänkte ta en trip till Singapore ca 4-5 dagar. Jag har sett på Internet att rumspriserna är häftiga,kan någon här rekommendera något billigare hotell än de som man kan se på internetsidorna. Hur är det att resa med en thailändsk resebyrå till Singapore. När jag var i Pattaya senaste såg jag att de hade resor till Singapore,men var inte så intresserad just då. Trevligt om någon på plats i Pattaya eller givetsvis vem som helst som vet kan ge mej ett svar

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Jamen vänta lite nu...

Vad NoBuzz känner till säger inte nödvändigtvis så mycket (ursäkta NoBuzz ;-)

Vi besökte Singapore och fick rätt hyfsat hotell för cirka THB 2500 per natt om jag inte minns fel. Det var i och för sig några år sen, men så mycket kan det väl inte ändrat sig?

Men visst är det mesta dyrare i Singapore än i Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

två stjärnigt hotel i singapore kan du få från 300 sek 

via hotelboknings-sajter tex. agoda

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad NoBuzz känner till säger inte nödvändigtvis så mycket (ursäkta NoBuzz ;-)

Vi besökte Singapore och fick rätt hyfsat hotell för cirka THB 2500 per natt om jag inte minns fel. Det var i och för sig några år sen, men så mycket kan det väl inte ändrat sig?

Men visst är det mesta dyrare i Singapore än i Thailand.

Herr Chang har talat.

Ingen fara Changen. Var där i Maj förra året och minns att jag letade rätt friskt efter hotell.

De billigaste jag hittade då var några 2 stjärniga hotell som låg lagom centralt.

Och de kostade då motsvarande 5500 baht per natt har jag för mig (men kan ju minnas fel..

det kan ha varit 2500 baht :) ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukade besöka Singapore ofta på den tiden det begav sig.  Det absolut billigaste är att köpa en paket resa (3 dagar), alltså flyg, hotel och hämtning vid flygplatsen. Då får du ett bra Hotel inkl. frukost buffe. Kostade för ca. 5 år sedan runt 10.000 THB. Kolla Bangkok Post eller någon Resebyrå.

Annars finns det en Hotel kedja som jag tror heter 88 och där kostade rummen 88 Singapore Dollar.

Trevlig resa.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

För en massa år sedan låg det billiga hotell vid en gata som jag tror hette Bencolen Street. Poppis bland backpackers var det iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...