Jump to content
IGNORERAD

Bilskojare i farten!


audirs2

Recommended Posts

E säker på att Talliga Vikingen kör lätt snabbare! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 193
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    108

  • rolba

    10

  • UglyFarang

    8

  • burrabus

    5

On 2017-01-09 at 19:17, skrev audirs2:

 

Vad jag har hört ska prislappen ligga i samma nivå som BMW och Audi. Vilket väljer man då?

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev PeterDahlin:

 

Vad jag har hört ska prislappen ligga i samma nivå som BMW och Audi. Vilket väljer man då?

Eftersom  man vet att tysk kvalitet har börjat hacka lite på senare år och man vet att Asien jobbar hårt för just bra kvalitet så borde svaret vara ganska enkelt! Sedan kan man av gammal vana vara märkesbög och inte våga prova nått nytt. Men jag har kört min Sportage 4600 mil nu utan krånkel!  

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart en Kia om 7 års eller 15 000 mils nybilsgaranti även gäller Stinger modellen:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Audi/BMW är helt ok de tre första åren därefter kommer den ena krämpan efter den andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev evert 1:

Självklart en Kia om 7 års eller 15 000 mils nybilsgaranti även gäller Stinger modellen:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Audi/BMW är helt ok de tre första åren därefter kommer den ena krämpan efter den andra.

 

Läste att den skulle ha 7 års garanti men inte nybilsgaranti. Tror den gällde 3 år.

 

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Garantier: 7 år nybil, 3 år vagnskada, 12 år rostskydd, 5 år lack.

 

Sorry jag hade fel

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns dock vissa s.k. undantag. De åtgärdar inte samma fel hur många gånger som helst. Har ett exempel på att ett batteri dog efter 3 år, fick besked att något mer nytt batteri aldrig mer skulle kunna komma på fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmm, inte dåligt, 570 kusar! Men 55.- i aviavgift = 660.- per i 72 månader!!! Den avgiften får man förhandla bort!

20170119_074914.jpg

20170119_074923.jpg

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Hmmmm, inte dåligt, 570 kusar! Men 55.- i aviavgift = 660.- per i 72 månader!!! Den avgiften får man förhandla bort!

20170119_074914.jpg

20170119_074923.jpg



Du får den säkert för 450k om du betalar kontant
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Du får den säkert för 450k om du betalar kontant

 

Sedan blir det 66% social avgifter på det!  :doubt::big_smile::doubt::big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

 

Jag köpte en nyare bil för en tid sedan, och i veckan så fick jag ett brev från ett företag som heter/kallar sej för: Svensk FordonsGaranti

Brevet jag fick upplyste mej om att fabriksgarantin på min bil hade gått ut men jag kunde hos dessa förlänga den för det facila priset av 235:-/mån eller 1 219:-/halvår eller 2 120:-/helår.

Nu har jag inget som helst intresse av att göra en dylik förlängning men är intresserad av att veta om någon har info om detta företag och om det är skojeri eller seriöst.

 

Brevet inleddes:

"Fabriksgarantin för din bil Xxxx med reg nr XXX000 har upphört att gälla. Du kan förlänga garantin i ytterligare tre år.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu har forat en medlem i Tyskland åxå!

20170423_160053.jpg

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan förlänga GARANTIN på  (OBS) på vissa delar - absolut INGEN förlängning av fabriksgarantin.

Läs bara igenom villkoren INNAN du tecknar någon försäkring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en sådan på min förra bil, och parkeringsbromsen slutade fungera det gick på denna försäkring.

Har fått samma reklam också, funderar på att teckna den.

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

En så här kärra har säkert 20 års garanti!! :rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kan vara bra med lite kontakter i verkstadsbranchen också. Styrenheten till vänster xenonlampa så upp sig och några ville ha 2500 + byte.

Åkte till en mindre firma idag och det kostade 1500 inkl byte av enheten :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-04-09 at 01:38, skrev UglyFarang:

 

Jag köpte en nyare bil för en tid sedan, och i veckan så fick jag ett brev från ett företag som heter/kallar sej för: Svensk FordonsGaranti

Brevet jag fick upplyste mej om att fabriksgarantin på min bil hade gått ut men jag kunde hos dessa förlänga den för det facila priset av 235:-/mån eller 1 219:-/halvår eller 2 120:-/helår.

Nu har jag inget som helst intresse av att göra en dylik förlängning men är intresserad av att veta om någon har info om detta företag och om det är skojeri eller seriöst.

 

Brevet inleddes:

"Fabriksgarantin för din bil Xxxx med reg nr XXX000 har upphört att gälla. Du kan förlänga garantin i ytterligare tre år.

Intressant för oss i Thailand men vi döpa om till Faranger i hemlandet

Persisyant

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...