Jump to content
IGNORERAD

Blue - winged Pitta (Pitta moluccensis)


Chan2014

Recommended Posts

20160517_081058.jpg20160517_081117.jpgHej,

Denna lilla vackra fågeln kommer till farmen årligen, inte stationär men kommer till mitt område för att häcka.

Kanske finns någon på MPR som har någon annan uppfattning ang det latinska namnet, kanske finns något svenskt namn eller varför inte en hel hög med svenska observationer nu när klimatförändring har slagit till med full kraft i Sverige, kanske t.om häckar i södra delarna av Sverige.

Kanske t.om herr Atom har någon obs från Tibro, hade varit intressant att höra hans åsikt i ämnet.

Chan201

Ändrades av Chan2014
för många bilder
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chan2014

    8

  • Surin P3

    4

  • Soengsang

    4

  • M33

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Förra vecka var jag i Tibro besöka en snickeri som gör inredningar till oss.

De enda fåglar jag såg där var endast kråkor. Och de går inte att kalla för fåglar.

Jag kallar de luftens råttor 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ovanligt lugnt, kom igen nu Surin P3, du var ju och hälsade på i skogen hos din bror och såg en hel del vilda djur, kanske du såg en sådan här fågel eller om inte kanske du kan ge den ett Svenskt namn, nu menar jag inte en direkt översättning från engelska utan ett hedligt Svenskt namn, herr Atom får ursäkta, blev kanske lite långa meningar och säkerligen en hel del missade punkter och komma tecken, väntar med spänning på en kommentar från tjock och en tvärhand hög.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om att fått pippi :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev leifen:

Snacka om att fått pippi :) 

 

 

Gäller att passa sig när Chan2014 är i farten

 

Crazy-Bird-Holding-Dynomite--102351.jpg

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Chan2014:

Ovanligt lugnt, kom igen nu Surin P3, du var ju och hälsade på i skogen hos din bror och såg en hel del vilda djur, kanske du såg en sådan här fågel eller om inte kanske du kan ge den ett Svenskt namn, nu menar jag inte en direkt översättning från engelska utan ett hedligt Svenskt namn, herr Atom får ursäkta, blev kanske lite långa meningar och säkerligen en hel del missade punkter och komma tecken, väntar med spänning på en kommentar från tjock och en tvärhand hög.

Chan2014

 

Visst såg jag några fåglar i Sverige, men ingen sån där sak.

Finns en hel del vildsvin i området där jag bodde dock. Du får starta en tråd om dem, så ska jag skriva lite mer.

 

Vill inte gå utanför ämnet alltför mycket, så du får ett till utbrott.

Så elak är jag inte... Nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev leifen:

Snacka om att fått pippi :) 

Leifen,

Vad har hänt med dej, mår du inte bra?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Visst såg jag några fåglar i Sverige, men ingen sån där sak.

Finns en hel del vildsvin i området där jag bodde dock. Du får starta en tråd om dem, så ska jag skriva lite mer.

 

Vill inte gå utanför ämnet alltför mycket, så du får ett till utbrott.

Så elak är jag inte... Nej.

Så längre vi håller oss till djur är det väl helt Ok, vildsvin är spännande, har jagat dom både i Polen och Sverige, men det var många år sedan, men har läst att dom sprider sig våldsamt i Sverige och ställer till stora problem för jordbruket bl.a.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
1 timme sedan, skrev Enis:

 

 

Gäller att passa sig när Chan2014 är i farten

 

Crazy-Bird-Holding-Dynomite--102351.jpg

 

 

/Enis

Oj fan Chan har en tvillingsyster

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Oj fan Chan har en tvillingsyster

Ja, där ser man, helt fantastiskt.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
2 minuter sedan, skrev Chan2014:

Ja, där ser man, helt fantastiskt.

Chan2014

Ja att tvillingar kan bli så lika55555

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev JJC:

Förra vecka var jag i Tibro besöka en snickeri som gör inredningar till oss.

De enda fåglar jag såg där var endast kråkor. Och de går inte att kalla för fåglar.

Jag kallar de luftens råttor 

 

Alltid på jakt efter duktiga snickerier....något du kan rekommendera? PM:a isåfall

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Alltid på jakt efter duktiga snickerier....något du kan rekommendera? PM:a isåfall

Stora eller små, har haft ett mindre mycket duktigt snickeri o byggt lite ny inredning på mitt jobb.

Ägaren har tidigare jobbat som farygsinredare, fantastiskt och se deras gedigna snickeri arbeten, inget massproducerat där inte.

Inte så billigt kanske, men man får vad man betalar för.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Soengsang:

Stora eller små, har haft ett mindre mycket duktigt snickeri o byggt lite ny inredning på mitt jobb.

Ägaren har tidigare jobbat som farygsinredare, fantastiskt och se deras gedigna snickeri arbeten, inget massproducerat där inte.

Inte så billigt kanske, men man får vad man betalar för.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

Letar alltid efter underleverantörer för projekt eller serietillverkning så det kan vara från 10st till tusentals. Tyvärr är möbelbranschen extremt prispressad så det krävs att det inte är för dyrt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Letar alltid efter underleverantörer för projekt eller serietillverkning så det kan vara från 10st till tusentals. Tyvärr är möbelbranschen extremt prispressad så det krävs att det inte är för dyrt.

 

Jo förstår det, och arbetskraft i sverige kostar ju.

Kan tänka mig att baltländerna är attraktivare i den branchen.

Finns ju otroligt duktiga hantberkare där också.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Letar alltid efter underleverantörer för projekt eller serietillverkning så det kan vara från 10st till tusentals. Tyvärr är möbelbranschen extremt prispressad så det krävs att det inte är för dyrt.

 

Jag beställde just en till väggmonterad bokhylla 60cm, storlek för vanliga pärmar ek och ekfaner, den betalade jag 2200sek för. Så det kostar.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Jo förstår det, och arbetskraft i sverige kostar ju.

Kan tänka mig att baltländerna är attraktivare i den branchen.

Finns ju otroligt duktiga hantberkare där också.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

Jo det är många som lägger ut produktion av komponenter där, monterar (i bästa fall) hemma och marknadsför som svensktillverkat.

Har själv gjort 5-6 resor till Lettland & Litauen för att undersöka utbudet. Finns extremt många duktiga företag med modern maskinpark och bra prisnivå men för vissa produkter äter frakten upp större delen av det lägre inköpspriset.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Stora eller små, har haft ett mindre mycket duktigt snickeri o byggt lite ny inredning på mitt jobb.

Ägaren har tidigare jobbat som farygsinredare, fantastiskt och se deras gedigna snickeri arbeten, inget massproducerat där inte.

Inte så billigt kanske, men man får vad man betalar för.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Nu hade jag tänkt lägga ned mitt deltagande i MPR och det kommer jag nog att göra men några strandhugg till du som gnällde på mej. Hur kan du från en fråga om fåglar komma till snickeri, fartygsinredning Nåt är ju fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hade jag tänkt lägga ned mitt deltagande i MPR och det kommer jag nog att göra men några strandhugg till du som gnällde på mej. Hur kan du från en fråga om fåglar komma till snickeri, fartygsinredning Nåt är ju fel

Var nu lite positiv, inse att diskussioner uppstår, man behöver inte vara tyken i de flesta inlägg.

Förövrigt så var det en följdfråga till tidigare fråga drån en annan skribent. Så slappna av.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Var nu lite positiv, inse att diskussioner uppstår, man behöver inte vara tyken i de flesta inlägg.

Förövrigt så var det en följdfråga till tidigare fråga drån en annan skribent. Så slappna av.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Osså kommer du och juggen in här och debatterar möbler bara för att någon nämner bonnhålan Tibro, det är fan inte OK, djur, natur och Motor porr är OK, hade förresten en kille i lumpen som kom från Tibro, en dryg jävla idi*t, vet i fan om han inte var släckt med Atom.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Nu hade jag tänkt lägga ned mitt deltagande i MPR och det kommer jag nog att göra men några strandhugg till du som gnällde på mej. Hur kan du från en fråga om fåglar komma till snickeri, fartygsinredning Nåt är ju fel

 

Vi har alltid sagt att man kan skriva nåt om det tråden handlade om i starten om man vill. För att återgå till ämnet liksom. 

 

Men det verkar vara väldigt få, av de som påpekar att tråden gått utanför den tänkta ramen, vilja göra. Ni verkar hellre vilja gå ännu mer utanför ämnet genom att påpeka att tråden numera inte handlar om samma som i trådstarten. 

Men se, det vet vi andra redan... Vi kan läsa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Vi har alltid sagt att man kan skriva nåt om det tråden handlade om i starten om man vill. För att återgå till ämnet liksom. 

 

Men det verkar vara väldigt få, av de som påpekar att tråden gått utanför den tänkta ramen, vilja göra. Ni verkar hellre vilja gå ännu mer utanför ämnet genom att påpeka att tråden numera inte handlar om samma som i trådstarten. 

Men se, det vet vi andra redan... Vi kan läsa. 

Och vad menar du med detta inlägg, du verkar vara lätt retarderad i ditt syfte tycker jag nog, du får tänka till lite nästa gång du ger dej in i hetluften.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Chan2014:

Och vad menar du med detta inlägg, du verkar vara lätt retarderad i ditt syfte tycker jag nog, du får tänka till lite nästa gång du ger dej in i hetluften.

Chan2014

 

Taskigt av dig att skämta om mitt handikapp. 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Taskigt av dig att skämta om mitt handikapp. 

Ber om ursäkt, syftet var inte att vara taskig utan att få lite jäkla styrning i denna tråden.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Chan2014:

Ber om ursäkt, syftet var inte att vara taskig utan att få lite jäkla styrning i denna tråden.

Chan2014

 

Du får väl lägga in lite bilder på fåglar då. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...